OG900 T8 korjailua
OG900 T8 korjailua
Saab on ollut tallissa jo useamman vuoden ja ostettaessa ilmenneet viat oli nyt hyvä saada ainakin osittain hoidettua. Liikkeelle lähdetään peltihommista, mutta mekaanisella puolellakin on tekemistä ihan kyllästymiseen asti. Potilas on reilu 200tkm ajettu T8, minkä neljäs omistaja olen. Ensimmäisellä omistajalla auto on ollut vuoteen 2012, minkä jälkeen se on ilmeisesti huorannut sellaisten ranettajien luona, joiden motto on ollut "halvalla kuntoon". Näitä vikoja korjaillaan aina kun lompakko antaa periksi. Auto on sisätiloiltaan kuin uusi, mutta pinta on hieman kulunut reilun 30v aikana.
Lähtökohta näyttää kohtuu nätiltä kauempaa tarkasteltuna.
Suurimmat ongelmat olivat ruostepaikat pyöränkaarissa. Matkustajan etukaari:
Sisäkaari korjattu suorasta pellistä:
Ulompi kaati leikelty Skandixin toimittamasta korjauspalasta. Liimattu kiinni.
Ja ennen maalausta:
Matkustajan takakaari:
Lisäksi sanomista oli myös molemmissa kuskin puolen kaarissa, varsinkin takana:
Haluaisin esittää erityiskiitokset sille, joka auton elinkaaren aikana on kyennyt hitsaamaan tuon kertaalleen jo niin perseelleen kuin se oli tehty. Hitsisauma oli kiinnittynyt juuri pintapeltiin, mutta ei tunkeutunut mitenkään alempiin pelteihin. Myöskään ei oltu viitsitty poistaa alta ruosteista peltiä vaan räitty paikka suoraan ruosteisen päälle. Toivottavasti tästä "korjauksesta" ei ole kukaan mitään veloittanut.
Korjattu:
Korjaus onnistui mielestäni kohtuullisen hyvin. Kaikki korjaukset suoritti Mutek Oulussa ja firman palveluja suosittelen varauksetta kaikille. Auton sai joustavasti työn alle ja vaikka urakka osoittautui suunniteltua suuremmaksi, lopputulos on ainakin minulle riittävä.
Onko kenelläkään tietoa sopisiko jonkin toisen auton listojen koriin tulevat korikiinnikkeet Saabiin vai pitääkö tilata Skandixilta mallikohtaisia? Jonkin verran haperoitua käsiin ja niitä pitäisi hommata lisää mikäli listat haluaa paikalleen.
Seuraavaksi vuorossa talliin säilöminen ja sen jälkeen koneremonttia, mahdollisesti myös peltihommien jatkoa. Olen hankkinut autoon toisen kannen mikä ajatus istuttaa paikalleen, tällä hetkellä auto hukkaa nestettä ja se ei valu auton alle, joten luultavasti se löytyy sylinteristä. Onko jotain päivityksiä mitä kanteen kannattaisi tehdä ennen asennusta?
Lähtökohta näyttää kohtuu nätiltä kauempaa tarkasteltuna.
Suurimmat ongelmat olivat ruostepaikat pyöränkaarissa. Matkustajan etukaari:
Sisäkaari korjattu suorasta pellistä:
Ulompi kaati leikelty Skandixin toimittamasta korjauspalasta. Liimattu kiinni.
Ja ennen maalausta:
Matkustajan takakaari:
Lisäksi sanomista oli myös molemmissa kuskin puolen kaarissa, varsinkin takana:
Haluaisin esittää erityiskiitokset sille, joka auton elinkaaren aikana on kyennyt hitsaamaan tuon kertaalleen jo niin perseelleen kuin se oli tehty. Hitsisauma oli kiinnittynyt juuri pintapeltiin, mutta ei tunkeutunut mitenkään alempiin pelteihin. Myöskään ei oltu viitsitty poistaa alta ruosteista peltiä vaan räitty paikka suoraan ruosteisen päälle. Toivottavasti tästä "korjauksesta" ei ole kukaan mitään veloittanut.
Korjattu:
Korjaus onnistui mielestäni kohtuullisen hyvin. Kaikki korjaukset suoritti Mutek Oulussa ja firman palveluja suosittelen varauksetta kaikille. Auton sai joustavasti työn alle ja vaikka urakka osoittautui suunniteltua suuremmaksi, lopputulos on ainakin minulle riittävä.
Onko kenelläkään tietoa sopisiko jonkin toisen auton listojen koriin tulevat korikiinnikkeet Saabiin vai pitääkö tilata Skandixilta mallikohtaisia? Jonkin verran haperoitua käsiin ja niitä pitäisi hommata lisää mikäli listat haluaa paikalleen.
Seuraavaksi vuorossa talliin säilöminen ja sen jälkeen koneremonttia, mahdollisesti myös peltihommien jatkoa. Olen hankkinut autoon toisen kannen mikä ajatus istuttaa paikalleen, tällä hetkellä auto hukkaa nestettä ja se ei valu auton alle, joten luultavasti se löytyy sylinteristä. Onko jotain päivityksiä mitä kanteen kannattaisi tehdä ennen asennusta?
900 T8 2d -86
- Aquamarine99
- "Ruisku"
- Viestit: 102
- Liittynyt: Ma Heinä 31, 2017 22:20
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: OG900 T8 korjailua
Saako udella mitä mahtoi kustantaa kaaren korjaus? Omassa satkussa ois sama homma eessä... Hyvän näköistä jälkeä
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: OG900 T8 korjailua
Sama kiinnostaa, molempiin satkuihin. Mulla myös pihassa 2d Turbo, mutta huomattavasti karummassa kunnossa, joten saattaa nuo kaaret olla pienin murhe ku varapyörän koteloa ei käytännössä enää oo olemassakaan
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900 T8 korjailua
Silti ei edullinen korjauspelti kelpaa .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG900 T8 korjailua
Tässä tapauksessa koko remontille tuli hintaa reilu 1000e. Hintaan kuului kaikki muu paitsi nuo korjauspellit mitä tilasin Skandixilta pari kappaletta.
900 T8 2d -86
Re: OG900 T8 korjailua
Kyllä jos on vain vaihtoehto ostaa jostain muualta kuin sinulta niin mieluummin käyttää sen. Aivan naurettavaa itkemistä aikuiselta ihmiseltä kerta toisensa jälkeen... Yhyy kun ei femma kelpaa kellekkään... Korjauspellit ja moottorit ei kelpaa kellekkään... Kyllä tässä tapauksessa on myyjässä vikaa vähintään yhtäpaljon kuin tavarassa. Sitten jos joku olisi jotain ostamassa niin ”enpä kehtaa irrottaa ettei mene rikki, tule itse hakemaan”. Ja yhdet kumimatot! Mieluummin myyn humalaiselle britille kuin harrastajalle joka niitä tarvitsisi. Anna kaikki kestää, mistä näitä sikiää ja miksi näiden annetaan pyöriä täällä...
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900 T8 korjailua
Asia tuli hyvin selväksi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900 T8 korjailua
jos sulla on jotain henkilökohtaisella tasolla ni soita ja kerro suoraan mistä kenkä puristaa... kyllä mä ymmärrän että joillekkin se ilmainenkin on liian kallista...
pvdriver kirjoitti: ↑Su Loka 04, 2020 09:56Kyllä jos on vain vaihtoehto ostaa jostain muualta kuin sinulta niin mieluummin käyttää sen. Aivan naurettavaa itkemistä aikuiselta ihmiseltä kerta toisensa jälkeen... Yhyy kun ei femma kelpaa kellekkään... Korjauspellit ja moottorit ei kelpaa kellekkään... Kyllä tässä tapauksessa on myyjässä vikaa vähintään yhtäpaljon kuin tavarassa. Sitten jos joku olisi jotain ostamassa niin ”enpä kehtaa irrottaa ettei mene rikki, tule itse hakemaan”. Ja yhdet kumimatot! Mieluummin myyn humalaiselle britille kuin harrastajalle joka niitä tarvitsisi. Anna kaikki kestää, mistä näitä sikiää ja miksi näiden annetaan pyöriä täällä...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG900 T8 korjailua
Hinta tuskin on oleellinen ongelma vaan kaupankäynnin sujuvuus. Tämä off-topic riittää.
Re: OG900 T8 korjailua
Ompas komee 2D
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: OG900 T8 korjailua
Onkos tämä se yksilö joka majaili Kajaanissa ainakin vielä silloin vuonna 2012?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: OG900 T8 korjailua
Kyllä taitaa olla. Muistaakseni uudesta aina 2012 asti ollut samalla omistajalla Kajaanissa.
900 T8 2d -86