NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Tossa koko tapahtumasarjassa suurin vahinko on se valkonen pölähdys. Toivottavasti sitä pölyä ei päätynyt kovin paljoa sisätiloihin. Kerran muutaman kilon Kuplan sisälle pöläyttäneenä tiedän että se tavara menee joka paikkaan ja syövyttää sen jälkeen varmaan Outokummun kirkkaintakin tavaraa, kun paikat saa vähän kosteutta. Kannattaa siis oikeasti siivota huolella. Itse opin tapauksesta sen että sammutan auton jatkossa vedellä, jos hiilidioksidisammutinta ei ole käsillä. Tynnyrillinen vettä auton sisustaan tekee varmasti vähemmän tuhoa kuin 2kg jauhesammutinta. Paitsi ehkä merivesi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Nojuu noin mäkin olen ymmärtänyt, että ei se jauhe kyl kivaa ole... Periaattees sitä ei sisällä ole (no lasit oli sentin raollaan), mutta konehuoneessa lohkon ja tulipellin välissä sit ihan reippaasti. Noh laturi siitä ei kärsi ainakaa enempää.
Sen siivouksen tuskasta en ollut tietoinen. Googlasin ja aika äkkiä tuli vastaan, että rikkoo imurin, kastuessaan jämähtää viä pahemmin jne Mitähän toi rättikattoki siitä sit meinaa, se kun on muutenki jännä siivottava ja joka langan välis in nyt sit ainetta.
Sillain tietty on puolihyvä tilanne, et ammuin kamaa yhden painalluksen täsmäiskulla eli en juossu hallin läpi liipasin pohjas Mut nyt jälkiviisaana olisin kyllä jollain muulla sammuttanu, etenki kun laturin vieres ei ollut muuta palavaa. Mut eipä sitä miettiny kun koneen takana oli kymmenen sentin liekit ja mieles öljyset kumiletkut ja johtoniput Hitsates nyt aina käryää ja se on rauhallista hommaa niitä kytyjä sammuttaa, mut tää oli kyl niin yllättävä tulipalo et ei siinä mietitty.
Oli miten oli, tämmösen leimaamattoman satkun arvo on pari tonnia. Kai se silti parempi oli sammuttaa kuin riskillä polttaa halli. Vituttaa oma hätäily siltiki, en mä sillä. Lapiollinen lunta olis toki ollu paras ratkasu.
Sen siivouksen tuskasta en ollut tietoinen. Googlasin ja aika äkkiä tuli vastaan, että rikkoo imurin, kastuessaan jämähtää viä pahemmin jne Mitähän toi rättikattoki siitä sit meinaa, se kun on muutenki jännä siivottava ja joka langan välis in nyt sit ainetta.
Sillain tietty on puolihyvä tilanne, et ammuin kamaa yhden painalluksen täsmäiskulla eli en juossu hallin läpi liipasin pohjas Mut nyt jälkiviisaana olisin kyllä jollain muulla sammuttanu, etenki kun laturin vieres ei ollut muuta palavaa. Mut eipä sitä miettiny kun koneen takana oli kymmenen sentin liekit ja mieles öljyset kumiletkut ja johtoniput Hitsates nyt aina käryää ja se on rauhallista hommaa niitä kytyjä sammuttaa, mut tää oli kyl niin yllättävä tulipalo et ei siinä mietitty.
Oli miten oli, tämmösen leimaamattoman satkun arvo on pari tonnia. Kai se silti parempi oli sammuttaa kuin riskillä polttaa halli. Vituttaa oma hätäily siltiki, en mä sillä. Lapiollinen lunta olis toki ollu paras ratkasu.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
No eipä siellä montaa liitintä tulipellin välis ole ja kun ne käy läpi niin tilanne varmaan parempi ku 90% muissa vastaavissa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
En mä sähköjä murehdi vaan pellien mätänemistä Toisaalta eipä tuo ruosteeton nytkään ole. Onko toi sitten talven suolamuhimista vaarallisempaa jos rehellisiä ollaan?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Pahinta tuhoa se saa mun mielestä aikaan elektroniikalle. Pintaan tulee sellainen hapettumakerros ja muuttuu valkoiseksi. Se on vähän kuin rosteri meriolosuhteissa, eli ei ruostu vaan syöpyy. Ei se kunnon pellistä varmaan läpi puske tavan ruostetta agressiivisemmin, mutta ei se hyvääkään varmasti tee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Kivi tippui sydämeltä Se laturi kun jo vaihtui, niin jauhesammuttimen vaikutuspiirille tuskin sitten lopulta jäi muuta kuin öljynpaineanturin liitin ja plussakaapeli. Ehkä tää vielä iloksi muuttuu sitten avokesänä 2020
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Jauhe on kyllä hemmetillistä putsattavaa ja tosiaan hapettaa tehokkaasti liittimet ja avoimet johdot. Peltiosille tuskin tekee mitään, niin kuin tässä jo todettukin.
Leuka rintaan vaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä, kyllä mäkin meinasin viime kesänä ajella ton omani kutupaikaksi Vantaanjoen lohille.
Leuka rintaan vaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä, kyllä mäkin meinasin viime kesänä ajella ton omani kutupaikaksi Vantaanjoen lohille.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Taas meni lautantai rattosasti, yöllä kahdelta valmista. Paljon, tai no "paljon", sain myös aikaseksi, en mä sillä.
Kaivoin PCS:n lähetyksen varastosta. Jos vaihtais sen moniurahihnan rullineen samalla, kun paikat nyt on auki. Toimivaa konetta ei kannata rempata jne, joten paketti on ollut odottamassa tarvetta
Mut kunnon saabistillahan onkin kaikki tarvittava omasta takaa. Ei tartte hakea osia kaupasta.
Eli tollanen kasa osia odottamassa innokasta asentajaa.
Kun nyppäsin remmin pois, näky oli tämmöinen:
Ja olin tosissani lähdössä tällä Haltille kevällä tuon kans Kolmesta rullasta kaksi kans rahisi siihen malliin, että voisi jo melkein sanoa, että hyvä kun meinasi palaa. Tuli samalla tehtyä siä huoltoa ohessa...
No nyt on uutta ja kiiltävää osaa.
Laturissa lukee vain tommoset, ei edes Biltemaa, niin mielenrauha on taattu. Vanhaa laturia tarjosin Faceryhmässä ilmaiseksi, mutta metallijätteeseen se päätyis sitten lopulta.
Viime kerran vitutusranet meni sillain hyvin, että downpipen alamutteristakin jäi sopiva nysä jäljelle, eli jämpti katkaisu
Toinen tulipalon myötävaikuttava vahinko oli se, että nyt vihdoin ja viimein otin tänkin työn alle. Johan tota on tovi tullut ihasteltua... Sillain Muumilaulumaisesti "kun laiskottaaaaa"
Yksinkertaiset työmenetelmät ovat yleensä toimivia.
Tollanen lopputulos. Kai se pitäis viä vaseliinilla sinetöidä.
Nuukana ostin Insigniaan uuden akun, jotta siitä voisi siirtää kuus vuotta vanhan toimivan tähän, mutta eihän se 85 Ah akku tähän mahdu...
Ja miinusjohtokin lyheni sitten liikaa, eli Optima ei käy enää...
Noh väliaikaisesti akku vinoon telineeseen, niin kai tolla jolkottelee takasi toisen hallin puolelle... Tavisakuis napa on reunas, niin semmoses kai toi ylettyy. Ehkä. Toivottavasti. Tai ainaki parempi olis.
Ja se käy!
Vähän nousi savua, mutta se tuli downpipestä kun läträsin sinne öljyä et sain pinnapulttien kierteet varmistettua jenkavekottimella.
Alatukivarsista pelkääjän puolella oli aito SAAB-brändätty, kuskin puolella ei lukenut mitään. Nyt paikalla on Meyle HD jotka ainakin Motonetin listahinnan puolesta soisi olla hyvät
Vanhois oli tommoset suojakumit paikallaan.
Uusis ei tullu mukana. Periaattees noi vanhat sopi jotenkuten kyllä paikoilleen, mutta tuon kuvauksen "jotenkuten" vuoksi jätin ne pois. Pohdein, että täysin avonainen lienee parempi kuin vähän löysästi paikallaan oleva, joka mahdollisesti päästää mujua sisään, mutta ei taatusti ulos.
Periaattees auto on nyt sitä takajarruputken vaihtoa vaille valmis tuleviin koitoksiin. Tosin pientä oheistoimintaa tässä vielä on, mm.
Mulla on tunnetusti tietyis tilanteis vähän outo pinna. Kun sammutin auton, niin en mä paljoa jaksanu pohtia helmoja, vaan potkasin nostovarret alle ja menoksi. Samalla kutakuinki googlasin Kuusakosken noutopalvelua...
No noi on muutenki huonot ja mun tunkinlätkäranet on jo osittain tippunu. Kyselin jo Coltin loputtomasta second hand valikoimasta sportin helmoja, jotka on nekin siistit mutta pari pykälää käyttäjäystävällisemmät. Ei se tietty päälimmäisenä nyt mielessä ole.
Toinen on sitten tuon alusta. Se on mulla nyt ollut jo vajaa kahdeksan vuotta ja tuskin se alusta vieläkään kunnossa on. Eli ehkä voisi panostaa... Etenkin kun etuiskarit tais maksaa joku 20 e Saabin webshopis. Tai ainaki joku aika sitten maksoi, en tiä myöhästyinkö.
Muilta osin aletaan olla siinä tilanteessa, että leimalle ja All Season -renkaat alle. Tosta sitte kiva käyttöauto, kunhan joku ostaa Astran.
Tämmönen vuosikausien puoliseisottelu on kyllä ankeaa autolle. Nytkin alusta ja konehuone oli täynnä kondenssivesipisaroita. Periaatteessa tolla ajettaisiin kerran kuukaudessa Riihimäelle koulun penkille ja muuten käytäis mummolas ja kaupas. Eli aika optimaalista ajoa: vähän mutta kerran pari kuussa pitkä siivu kylkeen.
Se jauhesammuttimen jauhe oli jo jämähtäny ilmankosteudesta mutta olkoot siä sitte. Jos se on öljykurapaskan päällä tua konehuonees, niin eikai se sitä huonommaksi muuta? Paineilmalla se ei lähtenyt ja ainoa mekaaninen putsaus kohdistui laturin plussajohtoon.
Kaivoin PCS:n lähetyksen varastosta. Jos vaihtais sen moniurahihnan rullineen samalla, kun paikat nyt on auki. Toimivaa konetta ei kannata rempata jne, joten paketti on ollut odottamassa tarvetta
Mut kunnon saabistillahan onkin kaikki tarvittava omasta takaa. Ei tartte hakea osia kaupasta.
Eli tollanen kasa osia odottamassa innokasta asentajaa.
Kun nyppäsin remmin pois, näky oli tämmöinen:
Ja olin tosissani lähdössä tällä Haltille kevällä tuon kans Kolmesta rullasta kaksi kans rahisi siihen malliin, että voisi jo melkein sanoa, että hyvä kun meinasi palaa. Tuli samalla tehtyä siä huoltoa ohessa...
No nyt on uutta ja kiiltävää osaa.
Laturissa lukee vain tommoset, ei edes Biltemaa, niin mielenrauha on taattu. Vanhaa laturia tarjosin Faceryhmässä ilmaiseksi, mutta metallijätteeseen se päätyis sitten lopulta.
Viime kerran vitutusranet meni sillain hyvin, että downpipen alamutteristakin jäi sopiva nysä jäljelle, eli jämpti katkaisu
Toinen tulipalon myötävaikuttava vahinko oli se, että nyt vihdoin ja viimein otin tänkin työn alle. Johan tota on tovi tullut ihasteltua... Sillain Muumilaulumaisesti "kun laiskottaaaaa"
Yksinkertaiset työmenetelmät ovat yleensä toimivia.
Tollanen lopputulos. Kai se pitäis viä vaseliinilla sinetöidä.
Nuukana ostin Insigniaan uuden akun, jotta siitä voisi siirtää kuus vuotta vanhan toimivan tähän, mutta eihän se 85 Ah akku tähän mahdu...
Ja miinusjohtokin lyheni sitten liikaa, eli Optima ei käy enää...
Noh väliaikaisesti akku vinoon telineeseen, niin kai tolla jolkottelee takasi toisen hallin puolelle... Tavisakuis napa on reunas, niin semmoses kai toi ylettyy. Ehkä. Toivottavasti. Tai ainaki parempi olis.
Ja se käy!
Vähän nousi savua, mutta se tuli downpipestä kun läträsin sinne öljyä et sain pinnapulttien kierteet varmistettua jenkavekottimella.
Alatukivarsista pelkääjän puolella oli aito SAAB-brändätty, kuskin puolella ei lukenut mitään. Nyt paikalla on Meyle HD jotka ainakin Motonetin listahinnan puolesta soisi olla hyvät
Vanhois oli tommoset suojakumit paikallaan.
Uusis ei tullu mukana. Periaattees noi vanhat sopi jotenkuten kyllä paikoilleen, mutta tuon kuvauksen "jotenkuten" vuoksi jätin ne pois. Pohdein, että täysin avonainen lienee parempi kuin vähän löysästi paikallaan oleva, joka mahdollisesti päästää mujua sisään, mutta ei taatusti ulos.
Periaattees auto on nyt sitä takajarruputken vaihtoa vaille valmis tuleviin koitoksiin. Tosin pientä oheistoimintaa tässä vielä on, mm.
Mulla on tunnetusti tietyis tilanteis vähän outo pinna. Kun sammutin auton, niin en mä paljoa jaksanu pohtia helmoja, vaan potkasin nostovarret alle ja menoksi. Samalla kutakuinki googlasin Kuusakosken noutopalvelua...
No noi on muutenki huonot ja mun tunkinlätkäranet on jo osittain tippunu. Kyselin jo Coltin loputtomasta second hand valikoimasta sportin helmoja, jotka on nekin siistit mutta pari pykälää käyttäjäystävällisemmät. Ei se tietty päälimmäisenä nyt mielessä ole.
Toinen on sitten tuon alusta. Se on mulla nyt ollut jo vajaa kahdeksan vuotta ja tuskin se alusta vieläkään kunnossa on. Eli ehkä voisi panostaa... Etenkin kun etuiskarit tais maksaa joku 20 e Saabin webshopis. Tai ainaki joku aika sitten maksoi, en tiä myöhästyinkö.
Muilta osin aletaan olla siinä tilanteessa, että leimalle ja All Season -renkaat alle. Tosta sitte kiva käyttöauto, kunhan joku ostaa Astran.
Tämmönen vuosikausien puoliseisottelu on kyllä ankeaa autolle. Nytkin alusta ja konehuone oli täynnä kondenssivesipisaroita. Periaatteessa tolla ajettaisiin kerran kuukaudessa Riihimäelle koulun penkille ja muuten käytäis mummolas ja kaupas. Eli aika optimaalista ajoa: vähän mutta kerran pari kuussa pitkä siivu kylkeen.
Se jauhesammuttimen jauhe oli jo jämähtäny ilmankosteudesta mutta olkoot siä sitte. Jos se on öljykurapaskan päällä tua konehuonees, niin eikai se sitä huonommaksi muuta? Paineilmalla se ei lähtenyt ja ainoa mekaaninen putsaus kohdistui laturin plussajohtoon.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Sehän edistyy. Sportin helmat on kyllä reilusti käyttäjäystävällisemmät ja sopii vähintään yhtä hyvin kuin noi Aeron laatikkohelmat.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Juu ja kun tuo nyt on muutenki wnb-aero, niin mitä väliä. Viäki vituttaa kun en ostanu niitä ng900 "Aeron" helmoja sillon Italian ebaystä. Ei ole toiste tullu vastaan... Mut sillon nuukailu tuntu parhaalta vaihtoehdolta. Ja olis ne toki maksanu aika törkeesti, en mä sillä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Tää viikko on ollut aika raskas. Sain eilen päähänpiston, että syksyn viimeisenä nättinä päivänä on pakko ulkoiluttaa avoa, niin saa avoautoilusulankin hattuun tältä kesältä. Aamulla pikainen Googlaus, että mistä saisi touhutarrat ja touhutarra kuulosti niin eksoottiselta tyttäreni, vajaa neljä vee, korviin, että hänkin lähti innolla sellaisia ostamaan
Viimeksi touhutarroja hakiessa oli joku tiukkis, kun piti reitti tietää tiekohtaisesti ja kutakuinki minuuttiaikataululla. Tällä kertaa osui joku inhimillisempi virkailija, kun tajusi homman juonen eli rahat pois hullulta ja tarrat tassuun.
Tällä kertaa valmistauduin korjaamoreissulle hyvin:
Eli matkaan lähti hiilidioksidisammutin, jos tää paska tälläkin kertaa päättää palaa, ja lisäksi Tech 2, jos katto alkaa reistailemaan ja korjaamolla ei ole sellaista. Mukavempi ajaa katto kiinni tolla kuin mönkiä takapenkin taakse hätävapautusvivun ulottuville.
Reittivalinta oli rehellinen, eli matka lähti kotoota Karviaan korjaamolle, jossa otin apumekaanikon kyytiin ja korjasin hakkaamalla reistailevaa tyhjäkäyntimoottoria ja siitä suorinta tietä Kauhajoelle, kuten reitissäkin lukee, jossa korjasin pitkäaikaista ongelmaa eli tankkasin 55 litraa (voinko muistaa oikein, kuulostaa paljolta) uutta bensaa vuosikausia seisseen sekaan. Kun bensahan tunnetusti vanhenee ja autot ei käy kuukauden seisomisen jälkeen jne.
Tankkailun ja kahvittelun jälkeen takaisin korjaamolle ja matka sujuikin hyvin. Linnut lauloi, ruskan lehdet hipoivat kaljuuntuvaa päälakea ja bypassin tilalle asennettu vapaavirtaussuodatin muistutti koronakeskeisestä maailmasta. Mutta sitten tapahtui jotain. Auto kyllä käynnistyi, mutta kävi vähän huonosti ja tärisi tosi paljo. No, nilkuttelin kotiin kolmosella neljää kymppiä... Sitte vaivauduin kaivamaan Techin esiin takapenkiltä:
Loogista, lambdan johto irti, ei auta. Käy huonosti. En tiä menikö tulppa vai sytkäkasetti. Vähä niinku kolmella kävisi, mutta ei kuitenkaan käy. En tiä. No tulpat löytyi miljoonavarastosta ja pellon laidalla on "ratatonnariprojekti" toimivilla sytkävehkeillä, eli pitää sieltä kaivaa osia ja testailla. Jahka jaksan. Eiköhän tällä taas kevääseen pärjätä. Tarkoitus kun oli ottaa tämä viimein koko kesäksi ajoon. Mutta on tässä vielä työsarkaa ennen sitä...
Viimeksi touhutarroja hakiessa oli joku tiukkis, kun piti reitti tietää tiekohtaisesti ja kutakuinki minuuttiaikataululla. Tällä kertaa osui joku inhimillisempi virkailija, kun tajusi homman juonen eli rahat pois hullulta ja tarrat tassuun.
Tällä kertaa valmistauduin korjaamoreissulle hyvin:
Eli matkaan lähti hiilidioksidisammutin, jos tää paska tälläkin kertaa päättää palaa, ja lisäksi Tech 2, jos katto alkaa reistailemaan ja korjaamolla ei ole sellaista. Mukavempi ajaa katto kiinni tolla kuin mönkiä takapenkin taakse hätävapautusvivun ulottuville.
Reittivalinta oli rehellinen, eli matka lähti kotoota Karviaan korjaamolle, jossa otin apumekaanikon kyytiin ja korjasin hakkaamalla reistailevaa tyhjäkäyntimoottoria ja siitä suorinta tietä Kauhajoelle, kuten reitissäkin lukee, jossa korjasin pitkäaikaista ongelmaa eli tankkasin 55 litraa (voinko muistaa oikein, kuulostaa paljolta) uutta bensaa vuosikausia seisseen sekaan. Kun bensahan tunnetusti vanhenee ja autot ei käy kuukauden seisomisen jälkeen jne.
Tankkailun ja kahvittelun jälkeen takaisin korjaamolle ja matka sujuikin hyvin. Linnut lauloi, ruskan lehdet hipoivat kaljuuntuvaa päälakea ja bypassin tilalle asennettu vapaavirtaussuodatin muistutti koronakeskeisestä maailmasta. Mutta sitten tapahtui jotain. Auto kyllä käynnistyi, mutta kävi vähän huonosti ja tärisi tosi paljo. No, nilkuttelin kotiin kolmosella neljää kymppiä... Sitte vaivauduin kaivamaan Techin esiin takapenkiltä:
Loogista, lambdan johto irti, ei auta. Käy huonosti. En tiä menikö tulppa vai sytkäkasetti. Vähä niinku kolmella kävisi, mutta ei kuitenkaan käy. En tiä. No tulpat löytyi miljoonavarastosta ja pellon laidalla on "ratatonnariprojekti" toimivilla sytkävehkeillä, eli pitää sieltä kaivaa osia ja testailla. Jahka jaksan. Eiköhän tällä taas kevääseen pärjätä. Tarkoitus kun oli ottaa tämä viimein koko kesäksi ajoon. Mutta on tässä vielä työsarkaa ennen sitä...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Sullakin on konepelti asianmukaisesti pinnoitettu talven varalta.
Eihän toi vika kuulosta pahalta. Yhdestä venttiilistä vaan pala poissa. Kansi kuntoon ja taas mennään.
Eihän toi vika kuulosta pahalta. Yhdestä venttiilistä vaan pala poissa. Kansi kuntoon ja taas mennään.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Konepelti ei kaipaa kuin lakan päälle. Latolöytö-look. Mut pissapoika toimi moitteetta, kuten tuulilasista näet
Älä ny venttiileillä pelottele. Eiks nää lyhytlohkoteevitoset ollu 500 tkm ennen koneen avaamista? Ja täs on vasta 176 tkm... Toisaalta samalla ne puristuspaineet mittailee kun tulpat vaihtaa. Ja kun jäähdytysnesteet on jo kymmenen vuotta vanhat jne, niin samallahan sen kannenki jumppaa kun vedet pitää kuitenki siihen hommaan poistaa
Älä ny venttiileillä pelottele. Eiks nää lyhytlohkoteevitoset ollu 500 tkm ennen koneen avaamista? Ja täs on vasta 176 tkm... Toisaalta samalla ne puristuspaineet mittailee kun tulpat vaihtaa. Ja kun jäähdytysnesteet on jo kymmenen vuotta vanhat jne, niin samallahan sen kannenki jumppaa kun vedet pitää kuitenki siihen hommaan poistaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)
Tommosta näytti kaikki pytyt. Uudet tulpat paikalleen ja lähti niinku palmun alta kehräten kuin kissa. Halpa vika, etenki kun tulpat oli vuonna miekka ja kirves varastoon ostetut mustaa femmaa varten
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09