Ysipari eli Saab 99 GL 2D 1983

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aero
-
Viestit: 6620
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ysipari eli Saab 99 GL 2D 1983

Viesti Kirjoittaja aero »

No joo, tarttee yhtä jarrukilpee vähän restauroida kanssa, mutta se nyt ei mahoton rasti lie sekään. Tuonsuuntasta tulosta tietty sopi odottaakin, ihan hyvässä peruskunnossahan tämä tosiaan on - eikä esim. pohjaa skipattu epämääräisellä katseella vaan kyllä siellä ihan koputtelua tapahtui.

Meilläpäin tuttu katsuri ei tarkoita sitä että tarkastuksessa oiottaisiin vaan sitä, että inssi tietää että en maksa ajoluvasta vaan siitä että auto tarkastetaan ja haluan tietää nekin viat mitä en ole itse huomannut. Silleen saa paljo paremmin vastinetta rahoille, vaikkei tuo ihan halvin konttori olekaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Lerssinen
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ysipari eli Saab 99 GL 2D 1983

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Autot ei tykkää kun niillä ei ajeta, Jarrutehot on aina ollu joka leimalla erilaiset joskin riittävät :oops:
Iveco 50C14 -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Lada Niva -88

aero
-
Viestit: 6620
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ysipari eli Saab 99 GL 2D 1983

Viesti Kirjoittaja aero »

Dodi, eilen tuli jarruosia ja tänään sitten vihdoin tunkkasin auton ilmaan. Koska sisäinen kokemusasiantuntijani niin suositteli, niin tunkkasin koko auton pukeille, nykäisin kaikki pyörät irti ja ruiskuttelin irroitusöljyä muhimaan about kaikkiin näkyviin ruuveihin.

Pakkohan se on myöntää, että ei tämmönen jarrulevy ihan sillai kaikista kaunein lajinsa edustaja ole:
Kuva

Vasemmalla takana toinen satulan kiinnnityspulteista napsahti poikki ja tynkä jäi kierteisiin. Tarttee huomenna hitsilöidä siihen jotain kaveria jatkoksi että saa kaivettua pois. Onneksi (heh) saapuneet takapalat myös vaikuttaisi olevan väärät, joten ei niitä takajarruja kuitenkaan kasaan saa.

Edessä olikin paloja pitävät tapit ihan tuhannen jumissa, mutta siitäkin selvisi kun ne ensin pilkkoi, sitten porasi jäljelle jääneeseen tynkään 4mm kolon ja antoi tuurnalla vauhtia. Sieltä löytyikin sitten vasemmalta puolen tälläistä kivaa:
Kuva

Ihan ei välttis olisi jarruttelu riittänyt tilannetta korjaamaan :D. Jätin etusatuloiden kiinnityspulteille irroitusöljyä muhimaan ja jätin auton yöksi nukkumaan. Ei jaksa huhkia yötä myöten, kun joka tapauksessa tarttee kaupassa käydä vielä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Vastaa Viestiin