MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Re: MY08 9-3 SC BioPower
^^On se surkeeks menny, jos kaikki koristeet on vain koristeita ilman tarkotusta Toisaalta on Saabeiski dummy-antenneja
^Joo ei kolkkiin saa ränniä satasella. Tai jostain ulkomailta voi saada, mutta joissain asiois maksan mielelläni kotimaan lisää siitä ilosta, että kun myyjä vaikka myiki vahingos pikkutankilliseen menevän putken tai muuten vaan laadultaan ihan sitä itteensä, niin sen voi joko jättää maksamatta heti tiskillä tai sit palauttaa kun on virheen asennushetkellä huomannut On parit oppirahat maksettu jo ulkomailta tilateski...
^Joo ei kolkkiin saa ränniä satasella. Tai jostain ulkomailta voi saada, mutta joissain asiois maksan mielelläni kotimaan lisää siitä ilosta, että kun myyjä vaikka myiki vahingos pikkutankilliseen menevän putken tai muuten vaan laadultaan ihan sitä itteensä, niin sen voi joko jättää maksamatta heti tiskillä tai sit palauttaa kun on virheen asennushetkellä huomannut On parit oppirahat maksettu jo ulkomailta tilateski...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Oliko tuo tyyning made in finland?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Juu FennoSteelin osia kaikki Motonetistä.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Näin muodikkaasti voidaan puhua lähituotannosta, ainakin Pirkanmaalla. Parkanossa väännettyä putkea ainakin tuohon pöntölle asti, vaimentimen alkuperää en lähde arvailemaan. Luultavasti joku näppärä pikkupoika sen hitsannut jossain ilman maskia ja paljain jaloin.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Ei toi halpa RST-takapönttö kyllä ole RST. Meinaan se kohta, jota käsittelin porakoneen "teräsharjalla" erinomaisen hitsaustartunnan saavuttamiseksi on nyt umpiruosteessa. Tavallaan en kyllä yllättynyt, mutta siinä mielessä kyllä yllätyin, että mihin se RST viittaa jos se onkin van RST look-a-like
Tankatessa hain myös jännitystä elämään ja tietysti jutuntynkää tänne foorumille. Nimittäin valitsin sinisen pistoolin
No muuten se meni hyvin ja etanoliprosenttiki pomppas laakista lukemaan 60, mutta auto pätkii täyskaasulla. Aina ei, useimmiten kyllä. Tankkauksen jälkeen oli tosi paha, mutta helpottui yhdellä uusintakäynnistyksellä. Lukasin vikakoodit, eikä tullut uusia, eikä missfireäkään ole kerääntynyt (tosin en tiedä mikä tuon laskurin nollaustahti on).
Puolia mä veikkaisin, mutta voihan tossa olla muutakin. Kaverilta on tulossa jonkin sortin puolasatsi vaihtovertailuun, mutta toki niissäkin tökkii se ajatus, että entä jos onkin muuta... Jos sittenkin vain siirtyisi bensaan.
Sinänsä puolihuoletta tällä uskaltaa viinalla ajaa, kun huollot on tehty BioPowerin ohjelman mukaisesti, eli tuskin tää heti porsii karstan takia. Vaikka eihän näistä vanhoista Saabeista koskaan tiedä...
Tankatessa hain myös jännitystä elämään ja tietysti jutuntynkää tänne foorumille. Nimittäin valitsin sinisen pistoolin
No muuten se meni hyvin ja etanoliprosenttiki pomppas laakista lukemaan 60, mutta auto pätkii täyskaasulla. Aina ei, useimmiten kyllä. Tankkauksen jälkeen oli tosi paha, mutta helpottui yhdellä uusintakäynnistyksellä. Lukasin vikakoodit, eikä tullut uusia, eikä missfireäkään ole kerääntynyt (tosin en tiedä mikä tuon laskurin nollaustahti on).
Puolia mä veikkaisin, mutta voihan tossa olla muutakin. Kaverilta on tulossa jonkin sortin puolasatsi vaihtovertailuun, mutta toki niissäkin tökkii se ajatus, että entä jos onkin muuta... Jos sittenkin vain siirtyisi bensaan.
Sinänsä puolihuoletta tällä uskaltaa viinalla ajaa, kun huollot on tehty BioPowerin ohjelman mukaisesti, eli tuskin tää heti porsii karstan takia. Vaikka eihän näistä vanhoista Saabeista koskaan tiedä...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Rosteri ei tarkoita immuunia ruosteelle, se ruostuu kyllä erityisesti tuollaisen käsittelyn jäljiltä. Esim. työmailla joissa käsitellään rosteria on ihan erilaiset työkalut kuin niillä, joissa käsitellään tavallista paskarautaa. Lyöt porausmerkin tavallisella pistepuikolla rosteriin niin viimeistään viikon päästä se puskee ruostetta siitä kohdasta.JP_Vette kirjoitti: ↑To Tammi 07, 2021 08:27Ei toi halpa RST-takapönttö kyllä ole RST. Meinaan se kohta, jota käsittelin porakoneen "teräsharjalla" erinomaisen hitsaustartunnan saavuttamiseksi on nyt umpiruosteessa. Tavallaan en kyllä yllättynyt, mutta siinä mielessä kyllä yllätyin, että mihin se RST viittaa jos se onkin van RST look-a-like
Rosteripajoilla ei saisi oikeasti käyttää edes normaaleja rälläkän laikkoja koska ne saa aikaan ruostumista. Stainless laikat ja muut työkalut, hitsauslangat ja lisäaineet sunmuut on erikseen
Kun rosterikappaleita hitsataan niissä menetelmissä on omat ammattilaisensa ja saumat pitänee käsitellä peittaushapolla jos haluaa ettei materiaalit siitä ala pilaantumaan. Tässä tapauksessa tosin peittausaineistakaan ei olisi hyötyä koska kiinnitetty kappale ei ole rosteria vaan korkeintaan sinkittyä peltiä.
Kyseessä ollessa pakoputken pää, johon kohdistuu jatkuvasti korkea lämpötila ja valtava määrä kosteutta on päivänselvää että tuollainen kohde ruostuu.
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Aaaa joojoo, mä oon luullut et rosteri on umpiläpeensä immuunia kamaa. No aina oppii uutta Ja joo, kyl toi on ihan mustaa rautaa mustalla langalla, joka tohon on räkästy. Sen sauman kestävyydestä tiesin kyl et on mallia rane^2 mut toi teräsharjalla hinkkaus oli täysin uutta oppia mulle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Niin ja rosteria hitsatessa lisäksi jo pelkkä lämpö saattaa aiheuttaa raerajakorroosiota.
Tuon löysin aiheesta pikaisella googlauksella, kaikkea ei muistanut mutta termi oli tuttu tekun materiaalitekniikan tunneilta.Käytännön kannalta merkityksellisin raerajakorroosion muoto on ruostumattomilla teräksillä ns. herkistymisilmiön seurauksena tapahtuva raerajakorroosio. Lämpökäsittelyn tai esimerkiksi hitsauksen yhteydessä raerajoille muodostuu kromikarbidia, johon sitoutuu runsaasti kromia raerajojen läheisyydestä. Karbidin viereen muodostuu tällöin hyvin kapea kromiköyhä vyöhyke. Olosuhteissa, joissa ruostumaton teräs normaalisti passivoituu, kromiköyhät alueet eivät muodosta passivaatiokerrosta. Tällöin syntyy tilanne, jossa anodisen alueen pinta-ala on hyvin pieni verrattuna katodiseen alueeseen ja raerajat syöpyvät nopeasti. Itse kromikarbidi ei syövy.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Täytyy sekaantua itsekin tuohon putkiprojektiin, omaan ng kolkkiin tehtiin kesällä ihan perus bilteman 2,5" putkesta etuputkesta asti rööri ja yhdellä bilteman (muistaakseni 40cm pitkä) pyöreä 2,5" vaimennin johon hitsattii putkenpää olisko ollut 3" vai 4" ulostulo, maalattiin se kuumankestomaalilla mustaksi kokonaisuudessaan(paitsi putkenpää) pariin kertaan, josko kestäis paremmin, äänet ei ainakaan omasta mielestä ole "kauheat", sellainen matala ja murea mörinä, joku toinen voi olla tietysti toista mieltä sisälle ei ainakaan juurikaan pidä häiritsevän kovaa ääntä. Ulkonäöllisesti se nyt jäi vähän vinoon (jdm) tyyppisesti, mutta eipä se mikään näyttelyauto olekkaan vielä pitäisi aikaseks saada downpipe+cat tehtyä uusiksi, niin olisi koko rööri tehty ja v-bandeja tuli käytettyä liitoksissa.
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kun noita vaimentimia yhden illan opiskeli Googlella, niin ilmeisesti mörinän tasoon ja laatuun vaikuttaa tosi paljo ulostulon halkasija ja putken pituus vaimentimen jälkeen. Tällä mun vaimentimella ulostulo oli ehkä sen 10cm 4" hormina, eli sekä lyhyt että iso... Jos taas sulla on 2,5" vaimennin ja sen perään viä säntillinen ulostulo, niin on pitkähkö ja pienehkö pilli. Mullaki on avos 2,5" vaimennin ja sen jatkeena n. 15cm pitkä 3" ulostulo ja äänet on tosi hyvät. Paljo paremmat kuin täs kolkis nyt.
Tilasin Neolta sarjan orkkispuolia tähän. N. 200€ setti oli mut en tiä miten noiden tullaus sit menee. Jos on ostettu viime vuoden puolella varastoon, niin olettaisin olevan tullivapaata kamaa vaikka oliski EU:n ulkopuolella valmistetut. Tosin myönnettäköön, että mun ymmärrys sumusaarten tulleista on Iltasanomien uutisoinnin ymmärtämisessä ja jäi mielikuva, et kahta kertaa ei tartte tullata EU:lle ja toisaalta jos on made in EU tai made in sumusaaret, niin sillonkaan ei tartte murehtia. Mut niin tai näin, vaikka tuliski tulli ja alvi maksettavaks, oli ne siltiki halvat.
Tilasin Neolta sarjan orkkispuolia tähän. N. 200€ setti oli mut en tiä miten noiden tullaus sit menee. Jos on ostettu viime vuoden puolella varastoon, niin olettaisin olevan tullivapaata kamaa vaikka oliski EU:n ulkopuolella valmistetut. Tosin myönnettäköön, että mun ymmärrys sumusaarten tulleista on Iltasanomien uutisoinnin ymmärtämisessä ja jäi mielikuva, et kahta kertaa ei tartte tullata EU:lle ja toisaalta jos on made in EU tai made in sumusaaret, niin sillonkaan ei tartte murehtia. Mut niin tai näin, vaikka tuliski tulli ja alvi maksettavaks, oli ne siltiki halvat.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Voihan säästötavote. Ne puolat... FedEx ylpeänä ilmotti, että toimitus 12.1. klo 18 mennessä. Klo 18 muuttui "päivän päätteeksi" tms. Ja 13.1. "Odottava"...
Katoin seurannan, niin paketti on lähtenyt Neolta ja seuraavana päivänä, eli torstaina, jämähtänyt Dartfordiin. Siä se on nyt viikon maannu.
Katoin pikasesti FedExin toimitustiedotteet ja joo, koronan vuoksi on hitautta sekä kankeutta, mutta Suomi ei ole kieltolistalla jne. Jotenki tuli mieleen, et koronahitaus olis luokkaa päivän kaks, mut toi viikko on kyl sitä tasoa, että onneks puolavammasella autolla ei tartte työkseen ajaa, vaan oleellisin ajo on sitä tarharallia aamusin
Sillainhan säästö on merkittävä, että ei harmita odottaa, mutta oli kyllä taas opettava kokemus kansainvälisen kaupan autuudesta. Etenki jos on kiire.
Katoin seurannan, niin paketti on lähtenyt Neolta ja seuraavana päivänä, eli torstaina, jämähtänyt Dartfordiin. Siä se on nyt viikon maannu.
Katoin pikasesti FedExin toimitustiedotteet ja joo, koronan vuoksi on hitautta sekä kankeutta, mutta Suomi ei ole kieltolistalla jne. Jotenki tuli mieleen, et koronahitaus olis luokkaa päivän kaks, mut toi viikko on kyl sitä tasoa, että onneks puolavammasella autolla ei tartte työkseen ajaa, vaan oleellisin ajo on sitä tarharallia aamusin
Sillainhan säästö on merkittävä, että ei harmita odottaa, mutta oli kyllä taas opettava kokemus kansainvälisen kaupan autuudesta. Etenki jos on kiire.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY08 9-3 SC BioPower
No ei ole ihan normi ajat käsillä...
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Kun on korona x brexit niin taitaa viiveetkin olla potenssiin kaksi tai kolme Tilailin ite fillariin osia ja työkaluja ja jätin sumusaarten kaupat suosiolla väliin vaikka hyviä hintoja siellä olisi ollutkin Ja tulliasioita en yhtään jaksanut lähteä selvittämään
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Mä tilasin 2.1. Urbanistalta nappikuulokkeet, verkkokauppa lupaili kolmen päivän toimitusaikaa. Kama lähti kuitenkin matkaan Saksasta vasta 6.1. ja saapui Suomeen vasta eilen eli viikko lähettämisestä. Tänään se on lajiteltu Helsingissä, joten toivoa voisi olla että on huomenna noudettavissa, mutta katotaan nyt. Melko hitaasti kulkee siis pienempikin tavara tällä hetkellä ja nykyistenkin EU-maiden sisällä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY08 9-3 SC BioPower
Eilen paketti siirtyi Hollantiin, eli kai se sieltä ensi viikolla tulee tänne asti. Toivoa on
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09