Og satkun ropausta
Re: Og satkun ropausta
vai oliko ollut kovaperseistä varaosakoria mistä olisi leiponut korjauspalaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Og satkun ropausta
Eihän sitä tähän hätään ollu. Meneehän tuo näinki. Tuleepahan sitä reeniä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
https://kiertonet.fi/huutokaupat/englannin-pyora-77282
englanninpyörä kuumeeseen jonkinlainen vekotin
englanninpyörä kuumeeseen jonkinlainen vekotin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Og satkun ropausta
Tuohan se vain olis hyvä ollu vaan ei pikku talliin meinaa mahtua nuin iso hökötys. Semmoista seinämallia jonka saa seinänmyötäiseksi käännettyä miettiny että tekis kuhan sais aikaseksi.
Viime viikon loppupuoli käytiin perheen kans Syötteellä mökkeilemässä niin jäi viikon tuusaussaldo og:n osalta ohkaseksi. Tänään pääsi taas hommat eteneen. Kuskin takalokarin sisäkaaren sain tehtyä. Pari pikku paikkaa ensin että sai tasaisemman muotin isolle palalle. Aluksi suunnittelin että teen kaaren kahesta palasta vaan päätin koittaa yhestä ja siitähän se muovautu sitte. Nättihän tuo ei oo mutta ruosteeton.
Lokasuojan sisäpuolelta tuotos.
Ja auton sisältä.
Alemmassa kuvassa näkyy alareunassa vahvikeraudan pohjaa ja yläreunassa pieni väkänen myös. Siihen seuraavalla kerralla pala, sitten saumojen tsekkaus ja siistintää. Tämän paikon jälkeen loput pitäiski olla paljon pienempiä ja helpompia.
Viime viikon loppupuoli käytiin perheen kans Syötteellä mökkeilemässä niin jäi viikon tuusaussaldo og:n osalta ohkaseksi. Tänään pääsi taas hommat eteneen. Kuskin takalokarin sisäkaaren sain tehtyä. Pari pikku paikkaa ensin että sai tasaisemman muotin isolle palalle. Aluksi suunnittelin että teen kaaren kahesta palasta vaan päätin koittaa yhestä ja siitähän se muovautu sitte. Nättihän tuo ei oo mutta ruosteeton.
Lokasuojan sisäpuolelta tuotos.
Ja auton sisältä.
Alemmassa kuvassa näkyy alareunassa vahvikeraudan pohjaa ja yläreunassa pieni väkänen myös. Siihen seuraavalla kerralla pala, sitten saumojen tsekkaus ja siistintää. Tämän paikon jälkeen loput pitäiski olla paljon pienempiä ja helpompia.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Tuleeko iskaripalkkien päätyihin jotain tyhjennysreikiä, esim. alkuperäisen kaltaisia kiduksia?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Og satkun ropausta
Jätin palkin pään auki ja aattelin, että hengitys toimisi siitä, mutta kurasora menee ehkä liian helposti sisään.
Irtileikattu vanha pala oli niin huono, että siitä sitä kiduksen olemassaoloa ei huomannut ollenkaan. Piti lähteä aivan katsomaan pelkääjän puolelta minkälainen se onkaan. Noh ei ihme etten ollut sitäkään hoksannut, kun on aivan tukossa.
Hellästi meisseliä ja mikäs sieltä aukeskaan.
Onneksi en kerenny vetämään palkin reunoja umpeen. Palkin reunaan sain taivuteltua kiduksen.
Nyt voinkin vetää palkin pään ja reunat kiinni. Sitten suurin piirtein orkkis kohtaan palkkia reikä mistä ruikkia suoja-aineet sisään ja siihen kumitulppa. Kiitti jus. Olis jääny huomaamatta tämä kokonaan ilman vinkkiä.
Irtileikattu vanha pala oli niin huono, että siitä sitä kiduksen olemassaoloa ei huomannut ollenkaan. Piti lähteä aivan katsomaan pelkääjän puolelta minkälainen se onkaan. Noh ei ihme etten ollut sitäkään hoksannut, kun on aivan tukossa.
Hellästi meisseliä ja mikäs sieltä aukeskaan.
Onneksi en kerenny vetämään palkin reunoja umpeen. Palkin reunaan sain taivuteltua kiduksen.
Nyt voinkin vetää palkin pään ja reunat kiinni. Sitten suurin piirtein orkkis kohtaan palkkia reikä mistä ruikkia suoja-aineet sisään ja siihen kumitulppa. Kiitti jus. Olis jääny huomaamatta tämä kokonaan ilman vinkkiä.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Asiallista jälkeä taas kerran. Ja foorumi osoittaa voimansa, kun jeesataan.
Erikoista minusta, että tuossa pyöräkotelossa suolaamaton puoli ollut happamampi eli se korin sisäänpäin oleva pelti.
Erikoista minusta, että tuossa pyöräkotelossa suolaamaton puoli ollut happamampi eli se korin sisäänpäin oleva pelti.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Og satkun ropausta
Kyllä juurikin näin.
Tänään taas pikkusen etiäpäin. Sain räittyä loppuun tukipalkin sekä pari muuta saumaa. Siistimistä vielä riittää.
Tämmöinen kidus siitä sitten tuli.
Se tukirauta mallattuna ja liimattuna. Tuon sain näpättyä korjauspalasta. Yllättävän paljon aikaa silti meni hästätessä, että sai sopimaan.
Päivän varsinainen paikko. Takaselkänojan tukiraudan taakse ja toiselta puolen iskaritolpan reiän vasemmalle puolelle.
Iskarin reiän alue tukipalkissa näyttää pahemmalta kuin onkaan. Todennäköisesti tulee ok, kun putsaa huolella ja suojaa.
Seuraavaa aluetta putsailin, että pääsee näkemään miten isolti pitää leikkoa auki. On tuossaki nysväämistö, kun taitoksia useampia, mutta korjattava alue kohtuu selkeä. Äkkivilkaisulla toisella puolen tämä sama kohta myös vaatii huomiota.
Tänään taas pikkusen etiäpäin. Sain räittyä loppuun tukipalkin sekä pari muuta saumaa. Siistimistä vielä riittää.
Tämmöinen kidus siitä sitten tuli.
Se tukirauta mallattuna ja liimattuna. Tuon sain näpättyä korjauspalasta. Yllättävän paljon aikaa silti meni hästätessä, että sai sopimaan.
Päivän varsinainen paikko. Takaselkänojan tukiraudan taakse ja toiselta puolen iskaritolpan reiän vasemmalle puolelle.
Iskarin reiän alue tukipalkissa näyttää pahemmalta kuin onkaan. Todennäköisesti tulee ok, kun putsaa huolella ja suojaa.
Seuraavaa aluetta putsailin, että pääsee näkemään miten isolti pitää leikkoa auki. On tuossaki nysväämistö, kun taitoksia useampia, mutta korjattava alue kohtuu selkeä. Äkkivilkaisulla toisella puolen tämä sama kohta myös vaatii huomiota.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Tänään kerkesin aloittaa tuota ns alakolmiota. Putsailujen ja leikkelyn jälkeen aloitustilanne.
Ja kolme pientä paikkoa. Piti pähkäillä ettei lähe ahnehtiin liian suurella palalla kerrallaan.
Loput paikot tuohon kohtaan pitäis onnistua kahella palalla.
Ja kolme pientä paikkoa. Piti pähkäillä ettei lähe ahnehtiin liian suurella palalla kerrallaan.
Loput paikot tuohon kohtaan pitäis onnistua kahella palalla.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Piti välillä käydä syömässäki. Eihän sitä muuten jaksa. Sain näpättyä tuon kolmioalueen loppuun. Kolme paikkoa tarvi ku tuli muotti hieman huonosti tehtyä yhelle palalle. Tuon reiän pyöristelen ennen suojauksia.
Tuohon pitää tehdä vesikuralle poistoreikä. Muotoilin tuon enemmän tasaiseksi kuin orkkis oli. Tuon pikkutunnelin toiselle puolen jätin kans pienen raon mistä vellit pääsee pois ja ilma vaihtuu. Liekö tarpeellinen?
Tuohon pitää tehdä vesikuralle poistoreikä. Muotoilin tuon enemmän tasaiseksi kuin orkkis oli. Tuon pikkutunnelin toiselle puolen jätin kans pienen raon mistä vellit pääsee pois ja ilma vaihtuu. Liekö tarpeellinen?
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
Hyvältä näyttää. Onko vasen takalonkka nyt pääosin hitsailtu? Meinasitko koritinaa laittaa noihin pintapuolen saumoihin?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Og satkun ropausta
Eihän se vasen puoli vielä valmis oo. Kontin kulma ainaki ja yks pienempi paikko. En oo vielä miettiny muuta ku paikkojen tekemiset. Kuhan saa kaikki tehtyä niin alkaa saumojen tasoittaminen ja jälkihitsit mitä tarvii. Sitte todennäköisesti konetilan putsaushommat. Pitää sitä tinaus hommaa miettiä. Seki olis kyllä hyvä opetella.
Vasemman keskipilarin oikealla puolen oli kotelon kyljessä se pieni paikko.
Kontin kulman lähtötilanne oli tämmöinen. Lokasuojan puoli.
Ja kontin puolelta.
Tuossahan menee nuita päällekkäisiä peltejä myös niin tämmöinen aukko tuli, että sai tervettä esille riittävästi. Jännästi oli massan alla pehmeetä mitä ei alkukuvista nää.
Paikottava aukko loksun puolelta. Sivupeltiä pitää kans työstää.
Ja kontin puolelta. Kontin pohjalevyn tukirauta piti irrottaa, että pääsi paremmin aukon kimppuun. Se oli kolmella pikkuhitsillä kiinni.
Ens viikolla jatkuu taas...
Vasemman keskipilarin oikealla puolen oli kotelon kyljessä se pieni paikko.
Kontin kulman lähtötilanne oli tämmöinen. Lokasuojan puoli.
Ja kontin puolelta.
Tuossahan menee nuita päällekkäisiä peltejä myös niin tämmöinen aukko tuli, että sai tervettä esille riittävästi. Jännästi oli massan alla pehmeetä mitä ei alkukuvista nää.
Paikottava aukko loksun puolelta. Sivupeltiä pitää kans työstää.
Ja kontin puolelta. Kontin pohjalevyn tukirauta piti irrottaa, että pääsi paremmin aukon kimppuun. Se oli kolmella pikkuhitsillä kiinni.
Ens viikolla jatkuu taas...
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
oliko hitsauskone ydintäytelanka mallia vai?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Og satkun ropausta
Walliuksen lkm 220 mig. Hiilidioksidia suojakaasuna. Pikkusen reenaamista hitsausjälessä vielä. Meinaa herkästi päästä liian kauaksi saumasta. Kuitenki parempaan päin, ainaki välillä. Toki hitsausasennot ei ole aina helpoimpia ku kori tunkkien varassa ja joutuu yhellä kädellä vetämään.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Og satkun ropausta
paljonko tulee kaasua? ihan kuin olisi liian vähän hitsatessa, oletko kokeilllut suoraan puhtaaseen peltiin tuleeko samanalaista
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,