Hyvää pääsiäistä foorumin väelle. Hiljaiseloa on ollut pitkää ja helman kiinnitys jäi päivittämättä kokonaan
Helmaan porattiin reiät tulppahitsaamista varten. Helma maalattiin samalla sisäpuolelta niiltä osin, kun se oli järkevä
Helmaan tehtiin siis reiät, jotka hitsataan umpeen siten, että hitsaus kiinnittyy myös alla olevaan kappaleeseen. Ensimmäistä kertaa tekemässä ja jälki sen mukaista
Saab 95 3AM
Re: Saab 95 3AM
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Saab 95 3AM
Muutama elektrolyysin avulla puhdistettu pienempi osa kunnostettuna ja maalattuna. Noin 30minuuttia kylvyssä riittää ja sen jälkeen saa kappaleen pyyhkäistä teräsharjalla ja maalata. tästä kylvystä on juttua aikaisemmassa viestissä. Seuraavaan postaukseen tulee kuva käytetystä korjauspalasta, joka on kunnostettu samalla periaatteella.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Saab 95 3AM
Äkkiä tässäkin hommassa kehittyy, vaikka itse sanonkin. Tuo oikean helman takapääty on melkoinen sillisalaatti, eikä muistuta varmastikaan yhtään alkuperäistä muotoa. Tämän toisen kanssa tuli käytettyä vähän enemmän ajatusta ja lopputulos on omaan silmääni jo melko siisti. Ei lähelläkään aluperäistä tai museokelpoista, mutta siisti.
Etupäässä pääsin käyttämään alkuperäistä ratsupaikkaa jonkin matkaa hyödykseni. Auton sisäpuolelta oli lätäisty mädän paikan päälle ihan täydellinen korjauspala, joka oli tietysti auton sisäpuolella säilynyt suhteellisen ehjänä. Rälläkoin pohjasta käsin palan pois, mahdollissimman paljon yläpuolella olevaa palaa hyödyntäen ja nostin sen ikään kuin pohjan tasalle. Ennen paikalleen laittoa puhdistun kappalaan vanhasta massasta ja poistin pintaruosten elektrolyysikylvyssä.
Pohjasta olisi tekemättä vielä tuo toisen helman vaihto, joka olisi muuten simppelimpi homma, mutta jokaisessa kohdassa on 3-5 peltiä päällekkäin innokkaan ratsupaikkaajan johdosta. Olisi paljon helpompaa, jos olisi koko lattia kokonaan poissa.
Etupäässä pääsin käyttämään alkuperäistä ratsupaikkaa jonkin matkaa hyödykseni. Auton sisäpuolelta oli lätäisty mädän paikan päälle ihan täydellinen korjauspala, joka oli tietysti auton sisäpuolella säilynyt suhteellisen ehjänä. Rälläkoin pohjasta käsin palan pois, mahdollissimman paljon yläpuolella olevaa palaa hyödyntäen ja nostin sen ikään kuin pohjan tasalle. Ennen paikalleen laittoa puhdistun kappalaan vanhasta massasta ja poistin pintaruosten elektrolyysikylvyssä.
Pohjasta olisi tekemättä vielä tuo toisen helman vaihto, joka olisi muuten simppelimpi homma, mutta jokaisessa kohdassa on 3-5 peltiä päällekkäin innokkaan ratsupaikkaajan johdosta. Olisi paljon helpompaa, jos olisi koko lattia kokonaan poissa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Saab 95 3AM
siinäpä se aina kun autoon piti saada leima korjaamolla kaveri nojasi ruuvarilla peltiin ja hep it on ja tirt tirt tirt päälle. niitäpä sitten entisöintivaiheessa onkin kiva irroitella varsinkin jos on ollut innokas hitsari etenkin niissä kulmissa mihin ei pääse rälläkällä
kuvan alalaidasta kun aloittelee repimään vanhaa beldiä pois tulee tuumineeksi jos jonkinlaista. Kannattaa suosiolla pyöränkaaren alaosa zoomata kunnolla eikä jättää huomoa kohtaa siihenkään
a
kuvan alalaidasta kun aloittelee repimään vanhaa beldiä pois tulee tuumineeksi jos jonkinlaista. Kannattaa suosiolla pyöränkaaren alaosa zoomata kunnolla eikä jättää huomoa kohtaa siihenkään
a
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 95 3AM
Kyllä ratsupaikkojen purkaminen on tässä hitsaushaasteessa se pahin vastustaja. Tässä on hyvä esimerkki millaista paikkaa tähän on pääasiassa tehty.
Ne hyvin pitkälle purettuani ja sen markan löydettyäni näyttää tämän hetkinen tilanne tältä. Markkavideon päivitin vain tuonne Facebookin puolelle. Joku nero sanoo, miksi et tee isommista paloista. Käytössä ei ole minkään sortin kanttikonetta, niin on pakko tehdä pätkissä. Toinen syy on etten uskalla rälläköidä tuota koko sivua kerralla auki, kun ei ole tukirautoja hitsattu oviaukkoihin.
Koriöiden ohessa pientä näpräämistä välillä. Hommasin tähän jossain vaiheessa Superin imusarjan. Sain sen tänään aikaiseksi soodapuhaltaa ja maalata. Tällä kertaa tuli musta. Tähän löysin jokkisromujen seasta Weberin 32/36 DGV kaasuttimen. Siitä vian ikävästi puuttuu ryyppyläpät. Jos sellaiset joltain löytyy tai kokonainen kohokammion kansi, niin olen kiinnostunut.
Ne hyvin pitkälle purettuani ja sen markan löydettyäni näyttää tämän hetkinen tilanne tältä. Markkavideon päivitin vain tuonne Facebookin puolelle. Joku nero sanoo, miksi et tee isommista paloista. Käytössä ei ole minkään sortin kanttikonetta, niin on pakko tehdä pätkissä. Toinen syy on etten uskalla rälläköidä tuota koko sivua kerralla auki, kun ei ole tukirautoja hitsattu oviaukkoihin.
Koriöiden ohessa pientä näpräämistä välillä. Hommasin tähän jossain vaiheessa Superin imusarjan. Sain sen tänään aikaiseksi soodapuhaltaa ja maalata. Tällä kertaa tuli musta. Tähän löysin jokkisromujen seasta Weberin 32/36 DGV kaasuttimen. Siitä vian ikävästi puuttuu ryyppyläpät. Jos sellaiset joltain löytyy tai kokonainen kohokammion kansi, niin olen kiinnostunut.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"