Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

torque kirjoitti:
Ma Loka 04, 2021 22:09
^Hyvässä kunnossa nuo näyttää olevan. Aina on jotain puuhaa näiden kanssa. :)
Moni kakku… Jne. Juu koko ajan jotain hommaa tälle ainakin mielessä 😊 Tänä iltana pitäisi aloittaa öljypohjan puhdistus.
Turku
Saab 9-5 STW 2,0t man. MY2003. 3”DP, stage 1 etanoli
Muut projektit:
M-B Sprinter 208cdi (EX) http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8#p1244928
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

En uskonut vielä tänä iltana saavani öljypohjaa irti, mutta näin siinä vaan kävi :D Ennen tätä ajoin 1,5 tankillista etanolilla ja kaikki kauhukuvat oli mielessä. Ja siellä sihdissä ei ollut mitään! Öljypohja oli muutenkin siisti. Kuvia todisteeksi:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

On nyt ainakin tarkastettu. Kun öljyt on sisässä niin suuttimet vaihtoon ja kokeilemaan.
Turku
Saab 9-5 STW 2,0t man. MY2003. 3”DP, stage 1 etanoli
Muut projektit:
M-B Sprinter 208cdi (EX) http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8#p1244928
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Nyt on auto kasassa taas. Ei ollut ollenkaan niin paha kuin ajattelin.

Kuva

Kuva
Turku
Saab 9-5 STW 2,0t man. MY2003. 3”DP, stage 1 etanoli
Muut projektit:
M-B Sprinter 208cdi (EX) http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8#p1244928
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Ja sinne sujahti uudet suuttimet ja Napen softa sisään. En kummoistakaan koelenkkiä vielä heittänyt mutta päivällä sitten.

Kuva

Kuva
Turku
Saab 9-5 STW 2,0t man. MY2003. 3”DP, stage 1 etanoli
Muut projektit:
M-B Sprinter 208cdi (EX) http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8#p1244928
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Hyvin nopeasti kävi selväksi ettei kytkin jaksa pitää. Millainen projekti tuo kytkin on yleensäkin vaihtaa? Mitä kytkintä suositellaan? Monta työtuntia ensimmäisen kerran kun tekee ja vaatiiko nosturia? Pitääkö vaihde ja kone nostaa pois? Kaikki tieto tervetullutta. :lol:
Turku
Saab 9-5 STW 2,0t man. MY2003. 3”DP, stage 1 etanoli
Muut projektit:
M-B Sprinter 208cdi (EX) http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8#p1244928
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1765
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Ns Aeromallin hieman isompi halkaisijainen kytkin tuonne varmaan kannattaa vaihtaa. SACHS merkkinen kytkin varmaan se suositelluin.

Konetta ei tarvi irroittaa. Apurunko täytyy ottaa irti ja samallahan siinä sitten vaihtuu apurungon puslatkin. Myös vaihdevivuston pallonivelet kantsii funtsia, jos ne vaihtais sitten samalla.
Onhan siinä oma savottansa, itsellä olis kyllä ilman nosturia jääny vaihtamatta.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Fakiiri kirjoitti:
To Loka 14, 2021 06:21
Ns Aeromallin hieman isompi halkaisijainen kytkin tuonne varmaan kannattaa vaihtaa. SACHS merkkinen kytkin varmaan se suositelluin.

Konetta ei tarvi irroittaa. Apurunko täytyy ottaa irti ja samallahan siinä sitten vaihtuu apurungon puslatkin. Myös vaihdevivuston pallonivelet kantsii funtsia, jos ne vaihtais sitten samalla.
Onhan siinä oma savottansa, itsellä olis kyllä ilman nosturia jääny vaihtamatta.
Kiitos vinkeistä! Tästä on hyvä alkaa suunnittelemaan. Täytyy tuo apurunko myös puhaltaa ja maalata samalla kun on alkavaa ruostetta sen etuosassa. Takaosa onkin hyvin säilynyt öljyvuotojen ansiosta :lol: Tuo nosturin puute kyllä epäilyttää. Onko ongelma se että täytyy auto saada tarpeeksi ylös vai täytyykö autoa laskea ja nostaa työn aikana useasti?
Turku
Saab 9-5 STW 2,0t man. MY2003. 3”DP, stage 1 etanoli
Muut projektit:
M-B Sprinter 208cdi (EX) http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8#p1244928
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2479
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ensimmäinen Saabini! Saab 9-5 STW 2,0T

Viesti Kirjoittaja Cona »

No helpompi se apurunko tiputtaa nosturilla kuin tunkkien tms varassa. Toki kone pitää tukea jne.

Simppeleihinkin hommiin saa pihalla ährätessä menemään tuplasti tai triplasti aikaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin