Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Eiköhän se ainoa järkevä ratkaisu mohikaanin myynnille löydy tämän foorumin sisältä.
Pari vuotta sitten Viirua myydessä en oikeastaan edes nähnyt muuta myyntikanavaa realistisina, vaikka nettiautoon auton laitoinkin. Kävi Viirua yksi varttuneempi "setämies" ajamassa, mutta Aeron alusta oli liian kova, Mitsun, Stage 1:sen ja Aisinin yhdistelmän "heikompi" alavääntö ei vakuuttanut jne.
Pari vuotta sitten Viirua myydessä en oikeastaan edes nähnyt muuta myyntikanavaa realistisina, vaikka nettiautoon auton laitoinkin. Kävi Viirua yksi varttuneempi "setämies" ajamassa, mutta Aeron alusta oli liian kova, Mitsun, Stage 1:sen ja Aisinin yhdistelmän "heikompi" alavääntö ei vakuuttanut jne.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
^Se voi olla. Tiedän aika tarkkaan, mitä kaksoismassan vaihto tulee minulle maksamaan. Kieltämättä harmittaa, etten vaihdattanut sitä kytkinrempan yhteydessä. Kovasti sitä arvoin, mutta visuus iski päälle, kun uskoin, että painelaakeri se siellä ääntää. No, c’est la vie.
Takkiin siis tulee joka tapauksessa, vaihdatti kaksoismassan itse eli ei. Jotenkin on sellainen kutina, ettei autoliike sitä ostohintaa sen vertaa nosta, mitä se vaihtourakka itselle maksaisi.
Takkiin siis tulee joka tapauksessa, vaihdatti kaksoismassan itse eli ei. Jotenkin on sellainen kutina, ettei autoliike sitä ostohintaa sen vertaa nosta, mitä se vaihtourakka itselle maksaisi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Eipä näillä yleensä pääse voittoakaan tekemään. Muutama poikkeus ollut itsellä, mutta niissä onkin tilanne ollut eri, kun autot olleet hankittaessa projektikuntoisia.
Itse olin varsin tyytyväinen, kun pääsin 3,5v suunnilleen parin tonnin pääomakuluilla Rellun kanssa. Päälle sitten tietty kaikki muu. Renkaita ei tarvinnut tuona aikana ostaa ja pari huoltoa ja korjausta tehtiin eli varmasti se laskennallinen 5000€/vuosi alitettiin.
Tavoite on jatkaa Priuksen kanssa samaa linjaa. Tällä hetkellä verot ja vakuutukset on noin 600€. Autoon on kaksi hyväkuntoista rengassarjaa ja huollot on merkkarillakin edullisia. Kun hankintahinta ja kulutus on maltillisia niin edellytykset edulliseen matkantekoon olemassa.
Itse olin varsin tyytyväinen, kun pääsin 3,5v suunnilleen parin tonnin pääomakuluilla Rellun kanssa. Päälle sitten tietty kaikki muu. Renkaita ei tarvinnut tuona aikana ostaa ja pari huoltoa ja korjausta tehtiin eli varmasti se laskennallinen 5000€/vuosi alitettiin.
Tavoite on jatkaa Priuksen kanssa samaa linjaa. Tällä hetkellä verot ja vakuutukset on noin 600€. Autoon on kaksi hyväkuntoista rengassarjaa ja huollot on merkkarillakin edullisia. Kun hankintahinta ja kulutus on maltillisia niin edellytykset edulliseen matkantekoon olemassa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Kävin eilen hakemassa uuden kaksoismassan ja parin viikon päästä se vaihtuu alle.
Siihen mennessä pitäisi päättää, altistaako itsensä koronalle joukkoliikenteessä, luottaako, että potkulaudan 20 km range riittää nollakelissä 10 km matkaan vai koittaako saada Pösön katsastettua ja otettua liikenteeseen. Toki jos talven tulo jatkuu yhtä verkkaisena kuin tähän asti, niin avonkin voisi herätellä ruususen unilta.
Siihen mennessä pitäisi päättää, altistaako itsensä koronalle joukkoliikenteessä, luottaako, että potkulaudan 20 km range riittää nollakelissä 10 km matkaan vai koittaako saada Pösön katsastettua ja otettua liikenteeseen. Toki jos talven tulo jatkuu yhtä verkkaisena kuin tähän asti, niin avonkin voisi herätellä ruususen unilta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Hyundai Ioniq 5 RWD Premium lähti tänään tilaukseen. Saa nähdä kauanko menee. Kuukausi sitten liikkeessä sanoivat, että olisi ihan varastokamaa.
Mohikaanin kaksoismassa vaihtuu sitten ensi viikon alusta. Jos ei olisi nafta, niin saattaisin jättää kakkosautoksi.
Mohikaanin kaksoismassa vaihtuu sitten ensi viikon alusta. Jos ei olisi nafta, niin saattaisin jättää kakkosautoksi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Onnea hankinnalle! Pidäpä jatkossa Hynkystäkin foorumilla vähän päiväkirjaa käyttökokemuksista. Ioniq 5 on aika korkealla minun potentiaalisten seuraavien autojen listassani.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Kiitoksia! Sellaisella tubettajalla kuin Bjørn Nyland on aika hyvää settiä sähköautoista.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Alkaa olla noi litrahinnat sellasia, ettei tartte naftaa häpeillä kakkosautossakaan, vaikkei kilsoja tulisikaan. 1,7€/l litrahinnalla jo 2l/100km kulutusero tekee 340€ tappiota kipinäsytkälle 10tkm matkalla - vaikka siis litrahinta olisi sama. Kun mukaan laskee bensan kovemman litrahinnan niin vähissä on kilsat, mitä tarvii ajaa että nokipoltto voittaa taloudellisuudessa. Ääni ja ylärekisteri ei tietty ole samaa kuin bensakoneessa, niin jos niistä on kiinni niin sitten lainattu virke on varsin perusteltu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Varaudu sitten siihen että Ioniq femmassa on liian nopea lataus
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Mohikaani sai tänään uuden kaksoismassan. Rutinat ja kolkotukset lähtivät sillä ja plussana ykköseltä kakkoselle vaihtaminen sujuu todella sulavasti. Vanhalla vauhtipyörällä kakkonen meni kyllä päälle mutta kytkintä ylösnostaessa otti takellellen kiinni aiheuttaen moottorijarrutuksen oloisia efektejä ja tehden kiihdytyksestä ei niin sujuvaa. Nyt ei tarvi yhtään katsoa kierrosaluetta, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle.
Ruoskan osalta piti tehdä pieniä peliliikkeitä, kun tilatun auton toimitusaika olisi mennyt puolesta vuodesta kahdeksaan kuukauteen. Eri värillä ja isommilla pyörillä saisi aikaisemmin, mutta byrokratian rattaita pitää pyöräytellä taas ja voi olla, että sekin sauma menee sitten. Katsotaan. Huomenna on toivon mukaan viisaampi.
Ruoskan osalta piti tehdä pieniä peliliikkeitä, kun tilatun auton toimitusaika olisi mennyt puolesta vuodesta kahdeksaan kuukauteen. Eri värillä ja isommilla pyörillä saisi aikaisemmin, mutta byrokratian rattaita pitää pyöräytellä taas ja voi olla, että sekin sauma menee sitten. Katsotaan. Huomenna on toivon mukaan viisaampi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Ilmeisen kaukana tämä varasto
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Tai tukkimiehen kirjanpidosta puuttu viivoja ?
Ei sen puoleen, kaikissa autoissa merkistä riippumatta näyttää olevan käsittämättömän pitkät toimitusajat, jos ei varastossa satu olemaan juuri sopivaa. Tai jos se sattuu menemään juuri ennen kuin autokaupan takatukka ehtii tilaanmaan juuri sen viimeisen yksilön, joka on maassa.
Ei sen puoleen, kaikissa autoissa merkistä riippumatta näyttää olevan käsittämättömän pitkät toimitusajat, jos ei varastossa satu olemaan juuri sopivaa. Tai jos se sattuu menemään juuri ennen kuin autokaupan takatukka ehtii tilaanmaan juuri sen viimeisen yksilön, joka on maassa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
^, ^^ No nykyisessä tilanteessa kuukausi on pitkä aika, joten tilanne on elänyt. Varmaan tänään tai huomenna varmistuu tuo vaihtoehto B. Sinällään jopa parempi, koska nuo 20” vanteet on nätimmät kuin 19”.
Jos menee huonoimman mukaan, niin sittenkin on pari vaihtoehtoa: joko jatkaa Mohikaanilla, joka tuntuu kaksoismassan vaihdon jälkeen kuin uudelta autolta tai sitten ottaa joku kinneri Fleetin poolista odotusajaksi.
Jos menee huonoimman mukaan, niin sittenkin on pari vaihtoehtoa: joko jatkaa Mohikaanilla, joka tuntuu kaksoismassan vaihdon jälkeen kuin uudelta autolta tai sitten ottaa joku kinneri Fleetin poolista odotusajaksi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Paljonkos kaksoismassan vaihto kustansi?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Viimeinen Mohikaani - Saab 9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11
Vaihtotyölle tuli hintaa 479€. Osat sitten päälle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621