Porsche 944 Aero

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Porsche 944 R

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

nalleolut kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 19:03
no mihin pääsee ajamaan ? ei klubin ratapäiville ainakaan . no jos rahaa on ni ainahan voi vuokrata ahveniston
Ihan meinasin alkaa tällä töissä käymään. Ja mitä radalla ajamiseen tulee, niin ratapäiville on ainakin Apparalla päässyt, kun on Saabin moottori keulalla.

Ja ehkä se tärkein seikka. Tällaista ei ole kukaan maailmalla tehnyt.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Porsche 944 R

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

A_K_O kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 20:15
Asiallinen projekti.
Onko tuossa konehuoneessa korkeussuunnassa kuinka tilaa? Mitä muutoksia voimansiirtoon on kaavailtu?

Ratapäivät kun nyt otettiin puheeksi, niin onhan näitä merkkikerhoja muutamiakin, joissa 30-50€ vuosimaksun vastineeksi pääsee ajamaan 3 ratapäivää kesässä minkä merkkisellä autolla tahansa ilman mussutusta :D
Vaihteistolle en tee mitään. Joku on ponnistanut tuota samaa askia 2JZ:n väännöillä, niin pitäisi kyllä kestää sen mitä tuo kevyesti viritetty B234 vääntää. Viggenin asetelma ja joustamaton sintteri kytkinpuolelle. Kytkinkoppaan täytyy tietysti teettää adapteri Saabin kytkinkopasta.

Edit. Nuo koeponnistukset on todennäköisesti tehty 951:sen eli 944 Turbon askilla. En ole perehtynyt noiden askien eroihin.

En osaa sanoa edes tuosta konehuoneen korkeudesta. Tuonne samalle keulalle on mahdutettu ainakin LT-1 moottori, niin uskoisin, että kasetista huolimatta tuokin saadaan sopimaan.

Auto on vielä talvisäilössä, niin sovittaminen alkaa vasta, kun saan haettua auton hallille. Pidetään siihen asti sormet ristissä, että tuo on teoriassa vielä mahdollinen.
Viimeksi muokannut Tonnari88, Pe Tammi 14, 2022 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
aero
-
Viestit: 7400
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Porsche 944 R

Viesti Kirjoittaja aero »

Komeet(t)a, tälläsiä sekasikiöitä ihastelee ja seuraa mielellään.
nalleolut kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 19:03
no mihin pääsee ajamaan ? ei klubin ratapäiville ainakaan . no jos rahaa on ni ainahan voi vuokrata ahveniston
A) Liikenteeseen
B) Radalle vapaan harjoittelun aikana
C) Radalle monenkin autokerhon ratapäivillä

Ei ihmisen ajomahdollisuudet rajoitu Saab-Klubin ratapäiviin, vaikka ne hauskoja ovatkin.
Cona kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 19:33
Mielelläni kuulisin perustelut, että miksei saisi katsastettua. :wink:
Niinpä. Verrokkitekniikoita riittää 250hv asti, eikä tuollainen 3-litrainen malmikasa varmaan ihan kauheasti B234:sta kevyempikään ole, niiin tuskin on massakaan ongelma.
2.polvi kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 19:30
Tosin. Aero on tunnettu brändi ja sen tietää muutkin kuin vannoutuneimmat Saabistit.
Kiitän tunnustuksesta :mrgreen:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9326
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Komean näköinen Porsche! Itse toin vm. 1977 924:n Italiasta ja museokatsastutin sen. Sittemmin hieno 924 päätyi seuraavalla omistajalla ihan päivittäisajoon.
Minkä ihmeen vuoksi Porsche pitäisi pilata Saabin moottorilla? Itse ennemmin lähtisin virittämään alkuperäistä moottoria enkä tekisi mitään sekasikiötä?
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

ng900aero kirjoitti:
Pe Tammi 14, 2022 22:33
Komean näköinen Porsche! Itse toin vm. 1977 924:n Italiasta ja museokatsastutin sen. Sittemmin hieno 924 päätyi seuraavalla omistajalla ihan päivittäisajoon.
Minkä ihmeen vuoksi Porsche pitäisi pilata Saabin moottorilla? Itse ennemmin lähtisin virittämään alkuperäistä moottoria enkä tekisi mitään sekasikiötä?
Tuon alkuperäinen vapaastihönkivä motti ei ole hyvä viritysaihio ja tuo alkuperäinen moottorinohjaus/moottorin sähköt on todella epävarma kokonaisuus. 944 Turbon tekniikka maksaa noin 4 kertaa sen mitä Saabin tekniikka.

Ja koska en voisi kirjoittaa tästä muuten tänne itselle rakkaalle foorumille.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3202
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mielenkiintoinen projekti! Ja takuulla halvempi korjata, jos sattuu porsimaan. Kaverilla oli aikoinaan tuon värinen S2. Rekkari taisi olla kyllä eri.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7219
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Hieno bensa volkkari.. :D
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
sabatti 96
"Hirsch"
Viestit: 999
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Siisti projekti! Paljonkos tollasessa on vakiona heppoja?
Ittellä on ollu vaan ajatuksen tasolla että jos calibraan laittas saabin koneen :D
Joskus oon sellasen omistanu. Kori ja tehot ei oikein natsannu :lol:
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7219
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minkä ihmeen vuoksi Porsche pitäisi pilata Saabin moottorilla?
Niinpä,paranteleehan ne buimureita ja ooppeleitakin kuin pököttejä SAABin pannulla.
Ja joskus asiat menevät toisinkin päin...
https://www.saabplanet.com/saab-9-5-rwd ... 8-drifter/
Ranskikseen..
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=61E71F74
Possussa..
Ja ehkä se tärkein seikka. Tällaista ei ole kukaan maailmalla tehnyt.
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=6206E087
https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=6207B37A
Lähde
https://www.facebook.com/groups/2646819 ... /642339710
ps..tuo onkin T5 pata, T7 padalla ei olla varmaan tehtykään.
Porsche 944.
Saab B204T5 moottori
Audi 01e vaihteisto
Toyota landcruiser vetoakseli
Audi RS2 differentiaali ja kotelot
Sivuputki
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 4704
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja VKe »

Erittäin asiallinen projekti tulossa tästä!!

Ei käsittääkseni ole mitään paheksuttavaa siinä että :saab: 99:ssä saa olla joku ihme triumpin kone. Eipä ole kovin pitkä matka tosta Porscheen jossa on :saab: in kone 8)
Viimeksi muokannut VKe, La Tammi 15, 2022 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7219
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin, otetaan Englantilainen moottori ja Saksalainen vaihdelaatikko.
Ja sitten ne laitetaan väärinpäin Ruotsalaiseen koriin.. :D
Ps..hyvin on sattunut tuo rekisterikilven numerointi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2597
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Autohan on korimalliltaan silmääni kovasti miellyttävä, klassisen kaunis. Saabin moottori tuohon pieteetillä niin on varmasti ainutlaatuinen yksilö maailmassa. Ja kuten ylläkin todetaan, rekkarista iso plussa, mahtaako olla edes sattumaa, että 944 osui myös rekkariin. Ketjun otsikko näyttää erittäin hyvältä ja luontevalta.

Tsemppiä hienoon projektiin, ehdottomasti seurantaan, pitänet meidät hyvin ajan tasalla !
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A sedan Executive-08 (Harmaa), Honda Accord 2.4 A sedan Executive X-08 (Musta)
Ex: 10 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634
Avatar
Audiojack
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Nyt on omaan makuun todella makea yhdistelmä! Hyvän näköinen aihiokin noin päälle päin.
Chemical man
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

Nyt on hieno projekti ja koppakin näyttää pirun siistiltä.
Kyllä noita orggis Porscheja pölyttyy talleissa riittävästi nostamassa arvoaan. N/A virittäminen kallista ja tarvii puristusta ja jyrkempää nokkaa jos tehoja haluaa ulos. Ja sitten tuleekin päästöongelmat, säädettävä moottorinohjaus, etc. Ja 80-luvun Motronic vs Trionic.
Joten Saabin moottorilla vaan kadulle 8)

Onhan näihin laiteltu vaikka mitä koneita, 928:n V8, 1JZ, Audin 4.2, LS:sää..

Lensulta löytyy noita sovitejigejä useampaan merkkiin ja siellä kytkinkopan muutostyöt varmaan onnistuu.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2507
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Porsche 944 Aero

Viesti Kirjoittaja Cona »

Joo, hassua miten "ei-se-oikea" Porsche on sittenkin oikea, kun siihen ollaan istuttamassa vierasta tekniikkaa. :mrgreen:

Maailmalla on paljon sellaisia urheiluautoja, joilla ei ajeta tai ajetaan vain näyttelyyn ja takaisin, merkittävä osa niistä on tekniikaltaan niin kelvottomia, että esim. radalle ole mitään asiaa. Eli pölyttykööt ne muut talleissa, ei lopu alkuperäiset 944:set ihan heti vielä maailmasta. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin