![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
https://hansan214.webnode.se/saab95rwd/
Samaa ihmettelin äsken. Eikä vielä ole projektille oikeastaan mitään tapahtunut. Tähänkin pätee edelleen " hyvin suunniteltu on edelleen aloittamatta "...Kiertomäntä kirjoitti: ↑Ke Tammi 19, 2022 20:42Hyvin huomaa millainen projekti kansaa kiinnostaa, ketju on 5 päivää vanha ja neljättä sivua mennään![]()
Ei sillä, kyllä tätä itsekin jään seuraamaan, varsin mielenkiintoinen alku ainakin.
Äkkiseltään näyttäisi uudenmaan läänin (=Z) -kilveltä, ja loppuvuodelta 1988 kilpien kirjaimista päätellen.Tonnari88 kirjoitti: ↑Ma Tammi 17, 2022 08:50
Luulen, että tähän aikaan, kun tämä on tuotu Suomeen, niin kilven on saanut "valita". Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsityksen mukaan näitä ovat autoliikkeet joskus saaneet tuontiautojen kohdalla valita. Mutta on se kieltämättä makeeta, kun kilpi täsmää malliin.
Konehuoneessa on korkeussuunnassa tilaa erittäin huonosti. Alkuperäinen moottori on noin 16 senttiä matalampi kuin Saabin moottori.
Miten se alustan korottaminen tekee tilaa hammastangon ja konepellin väliin?
Tämä moottori on itse asiassa samaan aikaan ja täysin samalla reseptillä tehty kuin tuo aikanaan seuraamasi ketju kahdesta 9-3 Aerosta, mihin päivitettiin ne 2.3:set koneet. Tällä on siis peruskunnostuksen jälkeen ajettu 7 lähtö kilpaa, niin kurkkaan tästä vaan laakerit alakautta.Cona kirjoitti: ↑Ti Tammi 25, 2022 15:40Possun tekniikalle lienee tosiaan ottajia.
Toivottavasti ei tarvitse tehdä jenkkiautopiireistä tuttua korotusta konepeltiin.![]()
Jos teetmosalle peruskunnostuksen niin olisin kiinnostunut osalistasta, mitä tohon menee ja mistä kannattaa hankkia. Jos sais omankin vaihtokoneen kunnostukseen vähän vauhtia.