Selvä homma, kiitos!JoKa00 kirjoitti: ↑Ti Tammi 11, 2022 13:04Tuohon omaan femmaan juuri tein tuon saman operaation ja noi puslat otin pois paineilma taltalla hakkaamalla puslan kasaan niin ne tippui pois ja takaisin meni prässillä painamalla mutta kai ne poiskin painamalla saa, ja yläpuolelta painamalla pois jos ei apurunkoa halua tuhota.
Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Perjantaina en meinannut päästä pihaan luiskaa ylös ja sitten jäin vielä jumiin alla olevilla kitkoilla. Ei voinut oikein peruuttaakaan kun vähän, ettei auto lähde luisumaan mäkeä pitkin. Ei muuta kun reilusti hiekkaa ja naapuri tuli onneks paikalle.
Kaveri oli vähän sniiduillut renkaiden suhteen ja laittanut Wolffit alle
Eilen vaihdoin Aeron Continentalin nastapyörät alle ja kävin pesemässä auton. Pikkasen jämäkämmät ajaakin.
Kaveri oli vähän sniiduillut renkaiden suhteen ja laittanut Wolffit alle
Eilen vaihdoin Aeron Continentalin nastapyörät alle ja kävin pesemässä auton. Pikkasen jämäkämmät ajaakin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Viikonlopun jäljiltä taistelutanner.
Mustat on Aerosta.
Mustat on Aerosta.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Helmikuu
Eilen pääsin Aero-rescueta jatkamaan. Alkaa olemaan hommat siinä vaiheessa, että purin sisustuksen takaa ja jatkoin mätähommia alustassa.
Sisäpuolelta varsin siisti. Eniten kiinnosti mihin asti ruoste on tullut läpi kaarien kohdalla. Auto on ollut jollain golfarilla, kun noita tiitä on tullut useampi vastaan. Nyt normi roskan, kivien & hiekan lisäksi löyty nappi ja poletti, mutta ei fyrkkaa.
Siinä näkyy mihin asti on mätinyt vasemmalla..
ja oikealla
Täytyy poistaa massat molemmin puolin saumoista, niin pääsee työstämään alta. Varmaan irrotan vielä takaovien pahvit ja luukusta sisustuksen.
Eilen pääsin Aero-rescueta jatkamaan. Alkaa olemaan hommat siinä vaiheessa, että purin sisustuksen takaa ja jatkoin mätähommia alustassa.
Sisäpuolelta varsin siisti. Eniten kiinnosti mihin asti ruoste on tullut läpi kaarien kohdalla. Auto on ollut jollain golfarilla, kun noita tiitä on tullut useampi vastaan. Nyt normi roskan, kivien & hiekan lisäksi löyty nappi ja poletti, mutta ei fyrkkaa.
Siinä näkyy mihin asti on mätinyt vasemmalla..
ja oikealla
Täytyy poistaa massat molemmin puolin saumoista, niin pääsee työstämään alta. Varmaan irrotan vielä takaovien pahvit ja luukusta sisustuksen.
Viimeksi muokannut Chemical man, Ke Helmi 16, 2022 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Pohjasta ja kaarista on nyt suurimmaksi osaksi päällimmäinen kuona/ruostekerros työstetty pois. Vähän liian tuskasta & pölystä oli kuppiharjalla ajaa. Ja vasaralla, tuurnalla ym koputtelemalla irtosi suht hyvin, mutta ei sekään oikein motivoinu ja pitemmän päälle raskasta. Joten ostin paineilma neulahakkurin. Tuolla pääsee kivasti ahtaimpiinkin pokkauksiin ja nyt on hommassa jotain mieltä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Graphite green wagon -03
Neulahakkuri, hei tänks! Joskus sellaista paljonkin käyttänyt, mutta kun tuossa taannoin aattelin et sellaisen hommaan, niin enpä tiennyt sille oikeaa nimeä, enkä siis sellaista äkkiseltään löytänyt. Hieman hintava, mut hyvä kapistus kyl!
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Ei mitään, hyvä et nyt selvis. Hintaskaala on näissä todella laaja, mutta edullisestikin näitä löytyy. Biltemasta kävin hakemassa 42e. Esim IR:nP.Y-J. Kannisto kirjoitti: ↑Ma Helmi 14, 2022 20:47Neulahakkuri, hei tänks! Joskus sellaista paljonkin käyttänyt, mutta kun tuossa taannoin aattelin et sellaisen hommaan, niin enpä tiennyt sille oikeaa nimeä, enkä siis sellaista äkkiseltään löytänyt. Hieman hintava, mut hyvä kapistus kyl!
vastaavaan saa laittaa nollan perään.
Ei ollut teflon teippiä tuolla kimppatallilla, niin nipasta vähän vuosi. Mutta siltikin vaikutti ihan hyvältä laitteelta.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Eilen illalla kävin laittamassa lohkolämppärin piuhan kiinni. Niin kokeilin samalla irrottaa näitä nivelpuslia. Toiselta puolelta lähti hyvin sisukset, mutta toiselle puolelle ei työkalu mahtunut. Täytyy kehittää siihen jotain muuta.
Tässä näkyy vähän miten ahdas on alapuolelta. Aika happamassa kunnossa.
Tässä näkyy vähän miten ahdas on alapuolelta. Aika happamassa kunnossa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kolkkiin sain penkit käsiteltyä ja vahattua nahkakaluston hoitoaineilla. Samalla pyyhin muunkin sisustan, mutta osaan tarvii vähän kovempia litkuja. Helkkarin hyvät ja mukavat penkit ja tottakai turbo tekstillä.
Pari fotoa
Pistin tilaukseen osaa huoltoa varten. Täytyy alkaa sitä valmistelemaan..
Pari fotoa
Pistin tilaukseen osaa huoltoa varten. Täytyy alkaa sitä valmistelemaan..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Eilen aamulla ei kolkki luvannutkaan startatessa. Akku samantien lataukseen ja yleismittari esiin. 9,2 V näytti jännite, totaalisen kuollut. Vaihtoehtona julkiset ei sopinut kuvioon, joten Foxista Optimaa irti. Napaisuus on toisinpäin ja kaapelit ei paljon anna periksi. Kyllä siinä kuuden aikaan aamulla fikkarin valossa ropaaminen vitutti. Mutta sain kiinni ja pääsin duuniin.
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: Graphite green wagon -03
Näyttää siellä olleen pohja ja kaaret ihan yhtä heikossa hapessa mitä täällä.
Pakko kysyä väliin, mikä kaikki tästä paisui siitä jumiutuneesta jarrusta ja mikä olisi ollut työlistalla ihan muutenkin?
Pakko kysyä väliin, mikä kaikki tästä paisui siitä jumiutuneesta jarrusta ja mikä olisi ollut työlistalla ihan muutenkin?
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Jep, aika pitkälti saman lailla mätineet.
Olisin voinut tapella takasatulan kanssa ja laittaa käsijarruvaijerin kuntoon ja jatkaa ajamista. Motivaatiota ei oikein löytynyt ja muutenkin näytti siltä että parempi tsekata auto kunnolla läpi ja päättää mitä tehdä. Joten ajoin auton kimppatallin perimmäiseen nurkkaan ja nostin pukeille.
En olisi halunnut aloittaa näin isoa projektia vielä, koska Firebird on edelleen kesken. Yks asia/projekti kerrallaan olis paras vaihtoehto.
Työlistalla oli takapään puslia ja kaikkea pienempää fiksiä, sekä tulevaisuudessa läpikäyntiä. Kyllä mä jo ennen Aeron hankintaa kelailin mielessä näitä asioita. Ja siitä sitten lähdin toteuttamaan visiota. Eli tarkoituksena rakentaa itselle mieleinen käyttöauto, millä voi lähteä pidemmällekin reissuun, roudata kamaa ja ylipäätänsä kaikkeen mihin nyt tulee tarve. Bonuksena se, että pystyy nauttia ajamisesta. Ja femmassa on potentiaalia kaikkeen tähän, se vaatii vaan eka kovan duunin.
Olisin voinut tapella takasatulan kanssa ja laittaa käsijarruvaijerin kuntoon ja jatkaa ajamista. Motivaatiota ei oikein löytynyt ja muutenkin näytti siltä että parempi tsekata auto kunnolla läpi ja päättää mitä tehdä. Joten ajoin auton kimppatallin perimmäiseen nurkkaan ja nostin pukeille.
En olisi halunnut aloittaa näin isoa projektia vielä, koska Firebird on edelleen kesken. Yks asia/projekti kerrallaan olis paras vaihtoehto.
Työlistalla oli takapään puslia ja kaikkea pienempää fiksiä, sekä tulevaisuudessa läpikäyntiä. Kyllä mä jo ennen Aeron hankintaa kelailin mielessä näitä asioita. Ja siitä sitten lähdin toteuttamaan visiota. Eli tarkoituksena rakentaa itselle mieleinen käyttöauto, millä voi lähteä pidemmällekin reissuun, roudata kamaa ja ylipäätänsä kaikkeen mihin nyt tulee tarve. Bonuksena se, että pystyy nauttia ajamisesta. Ja femmassa on potentiaalia kaikkeen tähän, se vaatii vaan eka kovan duunin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Terve!
Kaikennäköistä ollut kevään mittaan, niin päivitykset jäänyt. Joten korjataan tilanne.
Huhtikuu
Rotta-kolkissa oli takajarrut laahanneet jonkin aikaa ja muutenkin oli tarve tehdä perushuoltoa. Tässäkin 9-3 perusongelmaa, eli vettä tulee konttiin. Auto talliin ja tutkimaan. Kosteutta tiivistyy ja sehän johtaa pitemmän päälle ruostevaurioihin.
Tältä näytti vararenkaan kotelo.
Kuskin puolen satulan mäntä oli jumissa ja tarkoitus oli vaihtaa jarrunesteet, koska jarruissa oli muutakin ongelmaa. ABSit menee päälle pienelläkin kuormituksella, joten jotain feelua siellä on.
Satuloitten ilmausruuvit ruostuneet kiinni, joten parempi oli ottaa kokonaan irti.
Siinä männän aktivointia ruuvipenkissä.
Eikä siinä kauan mennyt, kun oli käsijarruhilutkin purettuna ja joutsenet päätyi löpö-kylpyyn.
Jotenkin meikäläisellä nää projektit lähtee aina jarruista
Kaikennäköistä ollut kevään mittaan, niin päivitykset jäänyt. Joten korjataan tilanne.
Huhtikuu
Rotta-kolkissa oli takajarrut laahanneet jonkin aikaa ja muutenkin oli tarve tehdä perushuoltoa. Tässäkin 9-3 perusongelmaa, eli vettä tulee konttiin. Auto talliin ja tutkimaan. Kosteutta tiivistyy ja sehän johtaa pitemmän päälle ruostevaurioihin.
Tältä näytti vararenkaan kotelo.
Kuskin puolen satulan mäntä oli jumissa ja tarkoitus oli vaihtaa jarrunesteet, koska jarruissa oli muutakin ongelmaa. ABSit menee päälle pienelläkin kuormituksella, joten jotain feelua siellä on.
Satuloitten ilmausruuvit ruostuneet kiinni, joten parempi oli ottaa kokonaan irti.
Siinä männän aktivointia ruuvipenkissä.
Eikä siinä kauan mennyt, kun oli käsijarruhilutkin purettuna ja joutsenet päätyi löpö-kylpyyn.
Jotenkin meikäläisellä nää projektit lähtee aina jarruista
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Otin navat irti molemmilta puolilta, jotenkin oli helpompi asentaa käsijarruhilut näin. Toisen puolen jarrukengän "keihäät" ei mahtunut tulemaan läpi, vaan vääntyivät, yms. Kävin kierteet läpi ja poistin pahimmat ruosteet.
Myös levyt & palat oli vaihtokunnossa. Joten Zimmermanit tilalle ja ferodon palat. Nyt on joka nurkassa Zimmermannin levyt. Näissä on pinnoite päällä.
Satuloihin uudet nipat, niin pystyy ilmaamaankin.
Jarruletkuissa näkyi jotain sinertävää, niin putsasin ne kunnolla. Ne olikin hyvässä kunnossa olevat Goodridget. Masselta ostin Black Diamondit, mutta tässä kävikin niin, että kaveri oli eteen vaihtanut kyseiset letkut ja sain vielä takaletkutkin sieltä. Joten nyt on Black Diamondia useampaankin laitteeseen
Myös levyt & palat oli vaihtokunnossa. Joten Zimmermanit tilalle ja ferodon palat. Nyt on joka nurkassa Zimmermannin levyt. Näissä on pinnoite päällä.
Satuloihin uudet nipat, niin pystyy ilmaamaankin.
Jarruletkuissa näkyi jotain sinertävää, niin putsasin ne kunnolla. Ne olikin hyvässä kunnossa olevat Goodridget. Masselta ostin Black Diamondit, mutta tässä kävikin niin, että kaveri oli eteen vaihtanut kyseiset letkut ja sain vielä takaletkutkin sieltä. Joten nyt on Black Diamondia useampaankin laitteeseen
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Talven jäljiltä oli suola tehnyt tehtävänsä ja alustamassa oli alkanut tietyistä paikoista repsottaa. Tässä pari pahinta mätä kohtaa.
Näitä kun katseli tuli sellanen fiilis Saabien kanssa, että taisteleeko tässä tuulimyllyjä vastaan Että enhän mä ehdi korjaamaan yhtä, kun toinen jo hajoaa. Etenkin ruostevauriot on sellaisia, kun niitä alkaa korjaamaan ja purkamaan autoa, niin aina sieltä löytyy lisää hitsattavaa.
No ei auttanut liikaa jäädä murehtimaan, vaan siirtyä etupäähän tekemään huollot loppuun..
Näitä kun katseli tuli sellanen fiilis Saabien kanssa, että taisteleeko tässä tuulimyllyjä vastaan Että enhän mä ehdi korjaamaan yhtä, kun toinen jo hajoaa. Etenkin ruostevauriot on sellaisia, kun niitä alkaa korjaamaan ja purkamaan autoa, niin aina sieltä löytyy lisää hitsattavaa.
No ei auttanut liikaa jäädä murehtimaan, vaan siirtyä etupäähän tekemään huollot loppuun..