MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Vaikka paljon niitä autokauppiaita mollataan ja toki ihan syystäkin, niin lopulta yksilön teot vaikuttaa. Sinulle asiasta ilmoitellut on selvästi hahmottanut, että jos meinaa myydä työkseen autoja, kannattaa ajatella myös niitä autoja ja autonostajia, joille ei vielä ole myynyt autoa.

Saappi kuntoon ja kovaa ajoa, kun kerran osaamista on niin kannattaahan se nyt hetki vielä kiroilla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tätä jo eilen pohdein, eli huoltoluukku. Kun se eLSD:n venttiili on ihan jumissa siellä eikä sitä oikeen alakautta saa irti, niin se tuotti tuskaa. Siis tavallaan sen saa, mutta käytäntö on eri, koska tila on ahdas ja työergonomia superhuono. Eikä jaksais koko perää sen takia tiputtaa, kun ei ole mitään takeita että se on purkuperässä edes ehjä ja toisaalta jos vika on sittenkin joku muu. Vähän mallailin, että se on siinä vetarin päällä ja 10-20 cm keskilinjasta sivuun. Sitten päällä menee yksi vahvikepalkki ja takana on akseliston rakenteet. Mutta sen akseliston ja varapyöräkotelon välistä mä sen lampunki aina tuikkaan sinne... Eli tuumasta toimeen!

Kuva

Ja tohon se osu silmämääräsesti arvioituna.

Kuva

Vähän Leathermannilla taivuttelua.

Kuva

Ja se olis niinku kerrasta siinä!

Kuva

Ajatustasolla toimiva, sitten vaan isän hallille ja vähän avartaa tuota isommaks, jotta käsi mahtuu läpi :) Ja ennenkö joku alkaa marmattaan ranettamisesta, niin sitähän tää on. En edes yritä peitellä sitä :lol:

Täs vaan kävi semmonen kämä, että eilen jo laitoin tätä myyntikuntoon. Onneks oli monta ruuvia, niin apurit saivat vuorotellen ruuvailla pitkän aikaa. Noh, ei tää viä oo kunnos... Ja kohtahan on jo muutenki valosat kelit.

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tänään se koitti. Nimittäin huoltoluukun ponnistus. Vähän piti suurentaa alaspäin, mutta muuten oli ihan nafti noin. Hanskoja ei joka vaihees voinut käyttää, joten tuli jokunen pitkä ja kaareva haava käsiin :roll: Siitä NG9-5:n varaosaperästä tuo eLSD-venttiilin koppa (jonka sisällä se itse venttiili on) irtos ihan vaan nyppäämällä, mutta tätä tartti ihan kaksin käsin nytkyttää isoilla Knipexeillä. Ei tuota ikinä olis saanu pois perä laskettuna, koska kaikki nytkysvoima olis vaan välittyny perää kannattelevaan nostokaluun. Nythän perä oli pultit momenteissaan kiinni, niin se voima meni mihin pitiki.

Kuva

Ja aika pianhan sitte alko se kuuluisa päivä paistamaan tänki Saabin perän aukkoon ihan konkreettisesti. Nimittäin tuosta selvisi, että ei se vaihtoperästä tuleva arpaventtiili välttämättä ainakaan huonompi ole, vaikkei sen toimivuudesta olekaan takuita. Mitä nyt yleismittari kertoi senkin WISsin mukaiseksi...

Kuva

Kuva

Ja juu, syy ei ole huonon Saabin. Saab tuskin on tätä vajaa 300 tkm ja 13 vuotta kestänyttä tiivistettä valmistanut. Ja vaikka olisi, niin ei se huono elinikä ole!

Kuva

Sitten vaan purkuosa paikalleen ja purkutiivisteen uudelleentiivistys moottorisilikonilla. Ihan vaan varmuuden vuoksi, jotta ton vaihtaminen olisi sitten seuraavalle varmasti pykälää hankalempi.

Kuva

Tuo tiivistehän siis tiivistää tuon kotelon ja perän välisen alueen. Itse solenoidi taas erottuu o-renkaalla tuosta varsinaisesta venttiilipuolesta. O-rengas on hassunhauska itsekeskittyvä keksintö, eli sitä en nyt sitten saanut vaihdettua samalla, vaan meni vanha siihenkin. Kuten tietty toi koko venttiilin o-rengasrivistö jäi purkuosasta otetuiksi.

Sitten seuraava v*tutus maximus olikin tämän paikalleen laitto.

Kuva

Eli tiivisteet tosiaan piti. Ja koska en irrottanut putkia, niin tuota siis sai painaa kohti öljyä. Ja sehän ei pitkälle mennyt, vaan sitä sai nitkuttaa pulteilla paikalleen... Varaosaperästä kun puuttu putket, niin ton sai vain lykätä paikalleen. Ja koska pieni käden mentävä kolo ja ahdas rako, piti tota nitkuttaa sokkona kuusiokoloavaimella 1/6 kierrosta kerrallaan ja tietty vuorotellen, ettei kampea väärin. Meni varmaan tunti. Työergonomia oli ihan peestä, kun oli takakontissa polvillaan ja koko paino oikealla kädellä vasemman ruuvatessa pultteja. Noh, voitti se silti auton alla ähkimisen edellisellä kerralla. Eikä vesikään tippunut niskaan.

Lopuksi sitten jesarilla reikä (väliaikaisesti) umpeen ja kohti kotia. Kymmenisen kilsaa pääsin, kunnes bling blong. Tsekkasin koodit, sama vanha tuttu tuli. Tein Cadillacin ohjeen mukasen ilmauksen tuolle (Saabin WIS ei semmosta tunne) eli viis kertaa 30 sekunnin välein WOT ja vielä kuudes kerta kiellon päälle. En tiä auttoko, mutta sitten tultiin 130 km ilman vikaa ja suoran asfalttitien sijaan oikasin/kiersin parin soratierännin kautta, joissa oli viä polannepinta. Bensan hintaa en miettinyt, vaan annoin siinä määrin kenkää tolle, että eLSD varmasti osallistui talkoisiin, jotta 130 km saavutus ei tullut turhasta.

Mähän sitä jo syksyllä funtsein, että neliveto-Saabin osto on takuuvarma talven tappaja. No nythän oli talvi, mutta 2 kk meniki sitten tän auton nyhjöttäessä hallissa. Ja nyt kun se tuli kuntoon, Nokialla tiet on sulat ja vettä sataa :mrgreen:

Onneksi tää auto ei koskaan jätä yllättämättä. Ylöjärvellä poltin viimesetki karstat pois kun kiihdytin motarilla ylämäkeen. No nytkö se perä hajos, oli eka mielikuva. Isolla vedolla hassu jos nyt ei ujellus, niin sivuääni takaa. Ei ollu perä ei, vaan pakoputki alko vuotamaan. Tosin sen hitsaus nyt alkaa olemaan jo nautinnollista hommaa tän kaiken muun säätämisen ohessa. Ja samalla sen sitten saa umpeen kun sen huoltoluukinki sinetöi. Ei ihan hirveästi täs konkurssis enään kiinnosta :D

26.3. on sitten XWD Meet Muoniossa, joten sais tää nyt kolme viikkoa kestää. Ja miksei kestäisi, nyt kun tuo vesivahingon kärsinyt solenoidi on heitetty roskiin ja tilalle on tullut ehjä osa. Koodihan varmaan silleen oli ihan oikea, koska tuo taisi olla sähköisesti kunnossa. Oli vain ruoste hankaloittanut sen liikettä. Mutta se, miksi se viime syksynä korjaantui uudella Haldex-pumpulla, saa jäädä arvoitukseksi, johon en halua miettiä vastausta.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Nauti nyt joka kilometristä kun toimii :P tulee niitä sitten sata, tuhat tai sata tuhatta :D

Isot Knipexit pitää kyllä laittaa hankintalistalle, samoin xs:t.
Tällasesta pikkuräikästä voisi olla iloa noissa ahtaissa paikoissa:
https://www.thomann.de/fi/victorinox_ra ... rNEALw_wcB

Itsellä tuo tuli jatkovarsineen monitoimikalun mukana ja on ollut 10x enemmän käyttöä kuin muulle swisstoolille. Jäätävä hinta erikseen ostettuna (molemmat palaset).
Itse ostin koko setin ~120€ viitisen vuotta sitten, ei tietty ollut halpa sekään:
Kuva
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Joonatan
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

Itsellä ollut tämmöinen sarja jo useamman vuoden käytössä, toimii varsin hyvin ahtaissa paikoissa, varsinkin pelkillä bits-kärjillä.
https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/1-4-m ... fi/FI/EUR/

Toinen erikoissarja on sitten Weran tekemä ja siinä räikkä on tämmönen
https://www.tooloutlet.fi/product/36949 ... i-2-zyklop
malli tuohon sarjaan käyvistä hylsyistä
https://www.elfadistrelec.fi/fi/hylsy-j ... p/30107511

Nuo sarjat ovat kyllä pelastaneet todella monesta hankalasta paikasta ja ovat helppo kuljettaa mukana.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Onneksi tota silikonia on vähintään riittävästi. Ei ihmettelisi että silikonimadot kohta öljyn seassa ja sitä rataa. Mä olen edelleen sitä mieltä, että silikoni pitäis kieltää lailla, kun siitä ei ole muuta kuin haittaa. Kaikenmaailman asentajat tunkevat sitä paikkoihin joihin se ei kuulu. Jotkut jopa käyttää saabin venakopantiivisteen asennuksessa, joka on aivan käsittämätön ratkaisu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos työkaluvinkeistä! Pitää kyl laittaa minisarja hankintalistalle asap :)

Jos silikonimadot luikertelevat o-renkaalle asti ja vielä sen ohi 30 bar paine-eroa vastaan, niin sitte on niin hyvää koneentapposilikonia, et lupaan tulevaisuudes tiivistää sähköautojen akkukotelotki sillä!
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Motonetistaki löytyy kohtuuhintaan
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762068/ ... la-26-osaa

Muutaman kerran ollu iso apu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noniin pyörät on suunnattu. Työkaluna tämmöset:

Kuva

Lautaviritelmän ja tönärin kans ensin auraus ja sitten kolmella säädöllä kuntoon. Vanteen kyljestä mitattuna käänsin ensin 2,4 mm tms, jonka jälkeen jäi säädettävää 0,6 mm. Sen otin varman päälle, joten siirsinki vain 0,4 mm ja lopputuloksena ratti ihan vähä vinos. Lopuks 0,1 mm (en jaksanu hieroa viimestä kymmenystä) ja nyt on ratti suoras :) Ja siksi siis tää on ihan jees tapa, kun tähän oli ostohetkellä tuore suuntauslappu ja eihän tässä muu muuttunut, kuin takanurkan auraus.

Muonion reissua ajatellen vaihdoin sitten 10 tkm ajetut öljytki uusiin.

Kuva

Mä en nyt muista edellisiä vaihtoja, mutta Mann Filteris tuli toi muovihässäkkä mukana, joka siis ei irtoa tosta kupista. En tiä menikö oikein vai ei, mutta nyppäsin uuden pois ja laitoin vanhan kans tuon sitten paikalleen.

Kuva

Kuva

Lopuks viä uutta jarrunestettä eteen (taakse en jaksanu vaihtaa, ettei vaan mee nipat poikki keskellä yötä)

Kuva

Ja vielä positiivisena kommenttina öljynkäryki lakkasi. Eli totta tosiaan se oli toi kartaani, joka visko öljyä downpipen kylkeen ja siitä kärys. Uudella stefalla ongelma poistui ja loputkin vanhat öljyt on nyt kärynneet pois :)

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noniin XWD Meet on miittailtu ja olihan siellä yksi auto mun lisäksi paikalla :D Onneksi sitten varsinaista ratapäivää vietti muutama muukin. Hauskaa oli ja kyl se vaan kun kolmella pyörällä raapii menemään reipasta sataa, niin fysiikan tunnilta tulee mieleen se tangentin suunta. Eli äärirajat löyty!

Kuva

Tuohan ei ollut iso tappio täällä napapiirin takana, kun radanpitäjällä oli korjaamohallit monttuineen ja nostureineen...

Kuva

Ylimäärästä painoa pois, vähän nippusiteitä ja kuumalla vedellä lumet pois vanteista ja flekteistä, niin matka jatku. Matkakaveri sitte rikko vähän lisää viä noita alusmuoveja kun peli oli avattu, niin monttu tuli tutuks :D

Aamupäivällähän tuo ajo oli kivaa, mut sitte kun iltapäivällä toi taivaalla oleva mollukka rupes lämmittään kunnolla, alko rata käymään turhan liukkaaks. Siä oli hervottomia korkeuseroja, sit tien kallistukset heitti haastetta ym. Etuvetosella varmaan tylsää kun ei ollu vetopitoa, tällä nelikolla pääsiki sitte 120 km/h yhdellä suoralla pidon olles sitä tasoa, että tyhjää veti edelleen... Ja jarrutusmatka päälle tietty hervoton, mut se pisinki suora sit päätty pettäneelle polanteelle, jossa oli murskepintaa, niin sai sitte sitä vauhtia myös tapettua.

Kuva

Mut rata oli erinomainen, päivä meni nopeasti ja kalustorikko pientä. Lisäksi Tornion halpa bensa kompensoi vaurioita :D

Kuva

Aika pian radalta poistumisen jälkeen sit pyöränlaakeriki alko jollottaan. Tuliko kilsat täyteen, mahtoko ottaa itteensä jarrujen lämmöstä vai naksahtiko luisuista murskepinnalle viimenen niitti... Noh niitä hajoo kun hajoo. Hauskaa oli ja nyt kun pitäs myydä tää pois, alkaaki jo tuleen vähän fiilis, et olisko tää sittenki just oikea käyttöharraste :mrgreen:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
A_K_O
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Hienosti tuo nelikko kiihtyi nastarenkailla varustettua ng93 etuvetoa karkuun. Harmi ettei päässyt paikalle tuolla uusilla misukoilla varustetulla og900 saabilla, sillä olisi ollut edes jotain toivoa pysyä perässä peilijäällä :lol:
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Niin eihän meillä kisaa ollut, mutta kun päädyit huomauttamaan lämmittelykierroksen karkuun päässeestä Audista, niin pitihän sitä yhden kierroksen verran sitte pitää peräpeili tyhjänä tietokoneavusteisesti :mrgreen:

Hauskaa oli, mutta jos olisin ymmärtänyt jääpolanteen liukkausasteen, olisin ehkä voinut nuo toisen kolkin Nordman seiskat pyöräyttää alle :) Mut tuskin se luiskukulmaan olis vaikuttanu.

Kävin muuten päivän päätteeks ovaaliradalla ja se oliki sitte peiliä myös suorilta osin. Pysähdyksen jälkeen meinasin valua penkalle, kun kytkimen nosto siirsi autoa vain sivusuunnassa. Ja lopulta auto meni abs-vikatilaan, kun paikallaan ruovuttelu ei saanut yhtä pyörää pyörimään ollenkaan ja samalla sitten nelivetokin oli pois, kunnes auton sai kunnolla liikkeelle :D Selvisin siitäkin ja samaiselta ovaalilta sai tuon tyylikkään mutkakuvan muistoksi.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Maalis 28, 2022 16:52
Niin eihän meillä kisaa ollut, mutta kun päädyit huomauttamaan lämmittelykierroksen karkuun päässeestä Audista, niin pitihän sitä yhden kierroksen verran sitte pitää peräpeili tyhjänä tietokoneavusteisesti :mrgreen:

Hauskaa oli, mutta jos olisin ymmärtänyt jääpolanteen liukkausasteen, olisin ehkä voinut nuo toisen kolkin Nordman seiskat pyöräyttää alle :) Mut tuskin se luiskukulmaan olis vaikuttanu.

Kävin muuten päivän päätteeks ovaaliradalla ja se oliki sitte peiliä myös suorilta osin. Pysähdyksen jälkeen meinasin valua penkalle, kun kytkimen nosto siirsi autoa vain sivusuunnassa. Ja lopulta auto meni abs-vikatilaan, kun paikallaan ruovuttelu ei saanut yhtä pyörää pyörimään ollenkaan ja samalla sitten nelivetokin oli pois, kunnes auton sai kunnolla liikkeelle :D Selvisin siitäkin ja samaiselta ovaalilta sai tuon tyylikkään mutkakuvan muistoksi.
Saabklubin ratapäivillä Audi radalla? Mitäs tämä on?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Se oli Audin joku saippualaatikko. Quattro. Varmaan Torsenilla.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Maalis 28, 2022 17:04
Se oli Audin joku saippualaatikko. Quattro. Varmaan Torsenilla.
Miten sillä oli pääsy Saabklubin tapahtuman ratapäiville?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin