MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Melkein vois NG95-osaston yhtä ketjua mukaillen muuttaa tämän vitjan otsikoksi MY09 9-3 SC XWD RIEMUA.

Ite en oo sitten lapsuusvuosien jääradalla muistaakseni ajanutkaan. Pitää varmaan tolla vale-Citikalla joskus ens talvena yrittää päästä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

aero kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 18:17
Niinno, eikös yhdistyksen kokous päättänyt jotain siihen suuntaan, että klubin ratapäivillä radalle pääsevä kaluto on melko rajoitettua. Jos nyt oikein käsitin, niin se vetävän varapyörän saksanseisoja oli vissiin ratafirman/tms kulkine, jolla hoitivat lämppärin.
Joo tais olla Ilmailumuseolla, koska sitten olikaan, se kokous, jossa Pakarin aloite käsiteltiin. Silloin lopputulema oli se, että Saab-klubi tarjoaa ratatoimintaa saabisteille Saabeillaan. Ja juu, se Audi oli lämmittelykierroksen letkan edellä. Alue oli sen verran labyrintti eri ratoineen, että ihan hyvä, kun oli esittelemässä nurkat. Ja olis sillä helpoimmat penkkaan ajotki nypitty pois, mutta siinä sitte pari aktiivia niitä nyppi ja lykki. Sillä setillä taidettiinki pärjätä kaikki muut ulosajot paitsi se mun.
tetammi kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 18:27
Hienoo oli myös päästä sladitteleen nelikkosaabilla, kyl oli hauskaa :mrgreen:
Et silti vieläkään 2000 km koeajon jälkeen ole halukas ostamaan? Eikai se oikeasti voi yhdestä manuaalilaatikosta olla kiinni? :D
2.polvi kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 18:43
Melkein vois NG95-osaston yhtä ketjua mukaillen muuttaa tämän vitjan otsikoksi MY09 9-3 SC XWD RIEMUA.
Tästä on riemu kaukana. Kun yhden vian korjaa, tulee kaksi tilalle. Nyt tarttis parsia tuota sisälokasuojaa kasaan (tai hankkia purkuosa). Toisena on tuo oletettu laakerivika, mutta nyt jollottaa jo niin pahasti, että pitää koittaakki kesärenkailla ensin. Pyörittelin siis eilen tunkilla joka nurkan läpi enkä jousissa mitään tärinää tuntenut. Eikä ollut klappiakaan tolleen huteran tunkin päällä tunnusteltuna. Sekä A_K_O että tetammi konsultoivat siihen suuntaan, että tuo jollotus voi hyvinki johtua vain sikaa saaneista ja siten väärin kuluneista renkaista. Eli alotetaan halvimmasta (tai no neljä laakeria maksaa vähemmän kuin neljä uutta talvirengasta).
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 19:20
tetammi kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 18:27
Hienoo oli myös päästä sladitteleen nelikkosaabilla, kyl oli hauskaa :mrgreen:
Et silti vieläkään 2000 km koeajon jälkeen ole halukas ostamaan? Eikai se oikeasti voi yhdestä manuaalilaatikosta olla kiinni? :D
2.polvi kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 18:43
Melkein vois NG95-osaston yhtä ketjua mukaillen muuttaa tämän vitjan otsikoksi MY09 9-3 SC XWD RIEMUA.
Tästä on riemu kaukana. Kun yhden vian korjaa, tulee kaksi tilalle. Nyt tarttis parsia tuota sisälokasuojaa kasaan (tai hankkia purkuosa). Toisena on tuo oletettu laakerivika, mutta nyt jollottaa jo niin pahasti, että pitää koittaakki kesärenkailla ensin. Pyörittelin siis eilen tunkilla joka nurkan läpi enkä jousissa mitään tärinää tuntenut. Eikä ollut klappiakaan tolleen huteran tunkin päällä tunnusteltuna. Sekä A_K_O että tetammi konsultoivat siihen suuntaan, että tuo jollotus voi hyvinki johtua vain sikaa saaneista ja siten väärin kuluneista renkaista. Eli alotetaan halvimmasta (tai no neljä laakeria maksaa vähemmän kuin neljä uutta talvirengasta).
Hyvät myyntipuheet :lol: :saab:

Mä itse asiassa mietin tässä joku päivä, että jos vaikka foorumin kautta löytyisi dokumentoidusti viat korjattuna nelari-saappi automaatilla, niin vois vale-Citikan myydä, mutta vähänhän on tarjontaa ylipäätään ja tämä talvi kyllä osoitti, että maavaraakin olis kiva olla.

Mutta kaikkinensa iso kunnioitus myös sun tekemiseen, osaamiseen ja inhorealismiin. Itselläni on vain jälkimmäistä, jos sitäkään. :roll:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jos maavaraa kaipaat, niin pysy kaukana 9-3 XWD:stä. Edestä kun alotat, niin ekana kolahtaa PTU:n kulma maahan. Siitä jatkat taakse, niin tankin suojaraudat. Tankki kun on tuuman-pari etuvetosta matalemmalla, kun kartaanin syömää tilaa on kompensoitu hakemalla tilaa alta päin... 9-3X:n korotus on varmaan ihan tarpeeseen normaaliajossakin vaikka jotkut jonnet näitäkin madaltaa.

Jos siis dokumentoitua autoa kaipaat ja manuaali kelpaa, niin kyllä tän saa huomattavasti alle nettiauton pyynnin. Täydellistä ja ehjää en lupaa, mutta lupaan kertoa kaikki hyvät ja huonot puolet niin hyvin kuin osaan.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

JP_Vette kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 19:20

Et silti vieläkään 2000 km koeajon jälkeen ole halukas ostamaan? Eikai se oikeasti voi yhdestä manuaalilaatikosta olla kiinni? :D
Juu. Koeajo oli vähintäänki riittävä :mrgreen:
Ei se tuosta manuaalista olekkaan kiinni vaan siitä mikä on jo pihalla, kera nelivedon ja maavaran :lol:

Varsin maltillisella kulutuksellaki tuo meni maantiellä mutta taidan tyytyä köröttelee talvet dusterilla :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

nalleolut kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 14:37
mikan kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 14:35
Pakari kirjoitti:
Ti Maalis 29, 2022 13:49
Eli minä pääsen vastaisuudessa esim. Alfalla tai jollain muulla kuin Saabilla saabklubin ratapäiville. Hyvä.
Kauheeta, mä olen ajanut Saabklubin ratapäivänä Ahvenistolla Toyotalla. 8)
joo aika usein jatkuu ohjelma kun virallinen osuus loppuu eli rata aktiivisessa käytössä

mut onhan tuo naurettavaa itkemistä isolta mieheltä kun ei pääse ajamaan.. mites alfa leirissä suhtaudutaan saabbeihin :mrgreen:
Onhan tuo melko naurettavaa, kun rivien väleistä ei iso mies osaa lukea oikein viestin sisältöjä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Suvi K
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 12, 2014 16:17

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Suvi K »

Olin itse myös Muonion radalla paikalla ja näin miten siellä ajeltiin myös keltaisella nelivetoisella turbo-Volvolla.
Johan nyt on perkele.

Itse ajelin radalla sillä autolla josta tämä ketju aikaisemmin kertoi, ja olin positiivisesti yllättynyt kun ei hajonnut. Oli oikeastaan todella helppo ajaa, ja pysyi 13-vuotiaallakin lapasessa ja pois penkasta. (Kyseinen rakkine kantaa silti nykyään nimeä Punapersepaviaani, ja mielestäni ihan syystä.)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Suvi K kirjoitti:
Ke Maalis 30, 2022 11:17
Olin itse myös Muonion radalla paikalla ja näin miten siellä ajeltiin myös keltaisella nelivetoisella turbo-Volvolla.
Johan nyt on perkele.
8O
Olikohan siinä Volvossa Saabin moottori? Pakko olla, jos Saabklubin ratapäivillä on ajamaan päässyt.
Suvi K kirjoitti:
Ke Maalis 30, 2022 11:17
Itse ajelin radalla sillä autolla josta tämä ketju aikaisemmin kertoi, ja olin positiivisesti yllättynyt kun ei hajonnut. Oli oikeastaan todella helppo ajaa, ja pysyi 13-vuotiaallakin lapasessa ja pois penkasta. (Kyseinen rakkine kantaa silti nykyään nimeä Punapersepaviaani, ja mielestäni ihan syystä.)
Mikäs ehjälle autolle tulis? :) Alfakin saatiin haettua viime elokuussa ja päivä meni mukavasti hyvässä seurassa! Positiivista ajattelua, ilman "punapersepaviaania" ei mulla olis ainakaan tuota nykyistä alfaa. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pakarin pitää selkeesti mennä portsariksi jokaiselle klubin ratapäivälle jatkossa, kun ei klubi muuten saa päätöksiään pantua täytäntöön :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

AZP kirjoitti:
Ke Maalis 30, 2022 16:46
Pakarin pitää selkeesti mennä portsariksi jokaiselle klubin ratapäivälle jatkossa, kun ei klubi muuten saa päätöksiään pantua täytäntöön :mrgreen:
Se on vastuullinen tehtävä, joten...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Renkaiden vaihto on helppoa. Isältä sai pummittua ikivanhan sopivasti vuotavan tunkin ja lapsityövoimalla sai (esilöysätyt) pultit auki!

Kuva

Oli Volvo sit keltanen tai Audi musta, mut kesärengastettu kalsarin sininen Saab sai valkosen hunnun heti kiristelyn päätteeks :)

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tykkään kun auto on jonkin värinen. Etenki punanen säväyttää, mutta niin säväyttää myös tää vastasyntyneen ulosteen värinen Skoodaki

Kuva

Tuo taas menee vähän kauas, Espooseen asti, joten on vähän tuon puolen tunnin mukavuusalueen ulkopuolelle. Mutta ei käy kauppa ei Saabeillakaan. Periaattees etuvetosen hinnalla tätä XWD:tä myyn ja kai se 300 tkm tietty ekana blokkaa ostajat ja toisena heti se, kun kerron kyselijöille mahdollisesta perän jollottavasta laakerista.

Noh niin tai näin, pakkoko tätä on kokonaisena myydä, kun osinakin saa saman ellei enemmänkin riippuen vähän tuurista ja kuun asennosta. Mutta ennen kuin alan tätä purkamaan, niin voiko tästä sähköosat irrottaa ilman Techillä poistoa ja niistä jää sitten vielä iloa seuraavallekkin? Jotain radiota nyt kukaan tuskin ostaa, mutta se ratin takana oleva elektroniikka nyt ekana tulee mieleen, sitten virtalukko. Tech mulla on, mutta turvapääsyä ei.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Äh. Vedin jo ostohousuja jalkaan ja soitin Espooseen varatakseni auton. Et hakisin sen päivän päätteeks. Mut ei, oli myyny jo nopeammalle... Joulukuusta asti se siä Laakkosella oli ollukki.

Noh niin tai näin, tiputin XWD:n hinnan chättiautos neljään tonniin. Jos ei mee pääsiäisen aikana, niin sitten alkaa purku-urakka. Toivottavasti uus RS Octavia tulis tyrkylle nopeasti :)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oliko sulla vahva luotto siihen että joulukuusta pihassa homehtunut RS-Octavia on mintti kärry? Meinaan vaan kun olet aika inhorealistinen noiden ruoskien suhteen, niin eiks suomen suosituimmalle autolle 4 kk pihassaseisomisaika sytytä hälytyssireeniä?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin