MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kurkkaa käydessä ilmastoinnin kompuraa onko akselin päässä ruuvi paikallaan vai pyöriikö mukana, ts onko käynyt perinteinen kompuran porsiminen.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^Ööö joo. Täytyy käydä kurkkimas. En puoliakaan ymmärtänyt, mutta kai tossa ihan perinteinen magneettikytkin on, niin kyllähän sitä osaan vähä tutkailla.

^^Josain vaihees varmaan tarvii joo diagnostiikkaaki. Tuttua Saabeista, kun mikään yleismallinen ei toimi :roll:

Yleismallisesta puheenollen, niin en tiedä tästä autosta oikeen mitään. Eikä tiennyt myyjäkään, kun ilmotukses ei ollut edes niitä perinteisiä hervottomia varustelistauksia. No sen pistin merkille, että keylessiä ei ole ja adaptiivistakaan vakkaria ei ole ruksittu, vaikka tutka onkin maskissa automaattisen jarrutuksen tueksi. Tässä nyt vähän katoin, että mitä tulikaan ostettua, niin takakontista löyty tämmönen jumiin ruostunut vekotin.

Kuva

Eli koukkuhan sillä liikkuu. Tosin ei kovin hyvin potkimatta, joten täytyy herkistellä joskus kun jaksan. Tai sitten saa olla pysyvästi esillä...

Valojahan näihin on ollut vaikka ja mitä, mutta en tiedä onko nää mulkoilevaa sorttia. Jotkut Inkun AFL-xenoneistakin tutut sivulle ampuva polttimot tuolta löytyvät, eli on näissä ainakin jotkut perus-xenonit kääntymisvaloilla, mutta mulkoileeko, niin ei mitään käryä. Kai ne ok on, ja tietty se ledipalkki jäi yli viime talvena :twisted:

Kuva

Nää lienee ihan karvalakeiski jo? En tiä. Ihan hauskat, mutta mitäpä noilla.

Kuva

Nää kyllä bongasin heti, eli hierova penkki pitää olla, niinku oli uutena ostamassani Astrassaki :D

Kuva

Tätä mä luulin uusien Passattien jutuks, mutta näemmä vanhassa mk7 Golfissakin peruutuskamera on tuolla takaluukun kahvan takana olevan luukun alla. Ihan jees, niin siitä voi joskus sitte nähdäkki jotain. Tähän asti kaikis autois olleet kamerat ovat olleet täysin turhia, kun ei niistä koskaan näe mitään. Tosin lisää liikkuvia osia jne, mutta ainakin tänään se vielä toimi :roll:

Kuva

Tätä nauroin jo RS Octavian koeajolla, että miksi tuo nappula on noin halvasti tehty, että logo pyörii mukana :lol:

Kuva

Muuten tosiaan tää auto on täysin hepreaa. Radioille on ihmeelliset nimet, kaikki näyttävät samoilta, moottorit on koodia koodin perään. Saabit olivat kyllä aika yksinkertasia kaikkine variantteineen, tai sitten niitä on vain lukenut liian monta vuotta, niin ne ovat yksinkertasia sen takia.

En nyt vieläkään tiedä, että olenko innoissani vai ostokrapulassa. Mutta kai tää tästä selviää. Ja täähän on ylivoimaisesti kallein käytettynä ostamani auto :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tätä uutuudenviehätystä, kun jaksaa näitä konuta yölläki. Kyl siä kaikki on paikallaan magneettikytkimellä.

Kuva

Kuva

En nyt yöllä viitti naapurin makuuhuoneen ikkunan alla huvikseen autoa käynnistää, mutta kyllä mä melkein kautta kiven ja kannon vannon, että magneettikytkin pyöri eilen. Toki voihan siellä silti olla kytkin vähän shimmauksen tarpeessa tai sitten vain aineet loppu. Se kun on mun vakioproseduuri koeajolla, että heitän kylmäkoneen täysille samalla kun kattelen autoa ja en kiinnittänyt huomiota siihen, että magneettikytkin ei olisi vetäny.

Noh niin tai näin, tuota täytyy tutkia. Kuluttajasuojan kannalta varmaan pitäs siitä alottaa, mutta kattellaan nyt ensin tuo vauhtipyörän vaihto. Vähän haalia osia, sitte noita hassuja melkein-torxeja haalia sarja ja tietty täys viikonloppu, jotta sais laatikon alas ja ylös :roll:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

CLA:ssa on myös vastaava sijoitus peruutuskameralle. On kyllä todella hyvä systeemi eikä nikotellut tänä talvenakaan, vaikka aika jäistä menoa oli.

Mutta hatunnosto kyllä jälleen tuosta riskinottokyvystä, tokihan sä pitkälti tunnut tietävän mitä teet, mutta silti.

Näytti kuponkien perusteella olevan 2l moottori. Onkos tuossa millainen viritysaste? Varmaan about samalla moottorilla faijalla on Tiguan (muistaakseni) 190-heppaisena ja ihan mukava laite on.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Haza »

Jaa katos, siinä onki vähän erilainen rakenne ku vanhemmissa. VAG on jo G5 ajoista käyttänyt jatkuvasti pyöriviä kompuroita eli ei ole magneettikytkimiä. Niissä on tarkoituksella heikko kohta hihnapyörässä että kompuran porsiessa ei apulaitepiiri pysähdy. Sen siis käydessä näkee yleensä helpoiten siitä ettei akselin pää pyöri.

G7 peruutuskamera on aivan loistava aina kirkas kuva eikä tarvi pesuria. Kaikissa ei oo edes pesuria, esim outlanderissa jolloin 99,9% ajasta sillä kameralla ei ole yhtään mitään virkaa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Outlanderissa kuuluukin aina auton takaluukun ohi kulkiessa kevyesti pyyhkäistä sormella linssi puhtaaksi :mrgreen:

Onnea vagineelle ja sen uudelle omistajalle! Ihan kiva vikalista näin nopeasti kaupan jälkeen ja vieläpä toteamuksella ettei ole koskaan näin hienoa (lue: kallista) autoa ostanut :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^^Kaipaan elämääni jännitystä :roll: Mä oon jo pitkään kaivannut jotain uutta ja "parempaa" autoa näiden niin nähtyjen Saabien sijaan. Toi korona vaan sekotti markkinat totaalisesti, kun kaikki ruoskat maksaa tolkuttomasti. No okei, K Astran sais halvalla edelleen, mutta miksi ostaisin sellasta isolla rahalla kun just pari vuotta sitte myin semmosen pilkkahintaan pois. Olkootkin nää VAGgilaiset kuinka huonoja tahansa, mutta jotenki haluan sinisilmäsesti uskoa, että ei nää kaikki voi täysin susipaskoja olla. Tää on kuitenki "vain" 150 tkm ajettu ja "vain" 7 vuotta vanha, eli tavallaan ihan pihi diesel parhaas iäs :roll:

150 hp tää on. Ei tää raketti ole, mutta kuitenki jotain tapahtuu kaasupolkimestaki. Ei siis oo semmosta nuhapumppufiilistä mikä 1,6-litrasen jäljiltä jää. Tai kulkee seki taajamanopeuksia ihan jees, mutta ohituskiihtyvyys puuttuu. Tosin semmosenki koeajosta on jo kohta vuosi. Mun mielestä 11 000 € oli ihan jees hinta tästä jos (hyvällä tuurilla) remonttikulut on sen 550-600 €. Toki päälle sitte toinen mokoma perushuoltoa ja vakioylläreitä, alkaen vaikka tosta ilmastoinnista...

RS Octavia tais olla 180 vai 190 hp. Tai jotain siltä väliltä. Sitä en tiä, että onko eri turbo ja muuta eroa, vai onko pelkästään softasta kii.

^^Kiitos valaisusta. Täytyy tutkia tota huomenna vähän tarkemmin ja hypistellä putkia, että tuleeko lämpötilaeroa.

Siis onko joku valmistaja ollut niin fiksu, että on laittanut pesurin kameralle? :o Sehän on nerokas varuste!

^Noo vähän DSG rohisee. Eikai se ole vika, vaan perushuoltoa näille? :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onnittelut täältäkin! Tuliko tuo siis Saabien päälle vai lähtikö/lähteekö mummularaketti tai nelari eteenpäin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos! Tuo tuli ihan Saabien kaveriks. XWD siirtyy Saabien taivaaseen kun kolopallo tulee kuntoon. Kun 4 000 € hintapyynti ei saa kenenkään ostohousuja jalkaan, niin myyn sitte osina pois.

Mummularaketti jää toistaiseksi. Se on niin halpa ja toimiva. Plus nyt siihen on kesärenkaatki, kun vaihtaa XWD:stä ne :) Ja taas XWD:n talvirenkaat menee kolopalloon, tosin vanteet pitää jostain haalia kun noi Dezentit on 15"...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja aero »

Ohan se sillai vähän epäilyttävää, että jos puoli vuotta sitten on isolla rahalla laatikkoa uusittu ja ny rohisee vauhtipyörä, niin herää kysymys että kilkkaako ne vauhtipyörät niin yllättäen ja harvakseltaan, ettei sitä kannattanut mitenkään ennakoida. Muissa merkeissä tuplamassikset on kuitenkin usein aika kulutustavaraa...

Pesureista en tiiä, mutta Jaguarin kamerassa vaikuttaa olevan sähkölämmitys - ja kun kamera on pinnoitettu nanopinnoitteella, niin yllättävän hyvin se tuntuu puhtaana pysyvän / puhdistuvan, toki ei täydellisesti ja tuo luukun alla oleva ratkaisu on tässä asiassa omaa luokkaansa.

Jos ei järkihintasia vanteita löydy, niin mulla olis ylimääräsenä pari talvea vanhat, hyvät 16" Misukan nastat vanteineen (A3 Sedanin alta ostetut, eli pitäsi sopia Golfiin suoraan). En minä niitä toki ihan ilmatteeks anna, 450 euroa oisin vailla, mutta säästäähän siinä rengastyöt :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Eikai vauhtista kannata ennakoida, kun mekatroniikan vaihdos purkutyötä ei oo yhtään kun taas vauhtiksen kans vähän enemmän. Ja tuo mekatroniikan kuitti on marraskuulta, auto taas meni laanille myytäväks muistaakseni joulukuus... :D Et ei näistä aina tiä, ehkä on tekihengitetty sen verran, että liikku eteen ja taakse.

Pidän vanteet mieles, mut ensin täytyy korjata muu auto.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja aero »

Ah, eli mekatroniikkaa varten ei tartte nyppiä askia pöydälle? Sitten joo ihan ymmärrettävää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo ei tartte, se on siinä laatikon edes luukun takana.

Siirtelin autoja, niin kyl tuo kompura pyörii vaikka olis ilmastointi pois päältä. Eli jännäks menee :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei mee jännäksi. Tylsä ja yleinen ilmastoinnin painekytkimen vika on todennäköisin. Niitä on useita satoja kotimaisilla varaosatukkureissa hyllyissä, niin kertonee asiasta jotain. Myös näyttää olevan hyllytavarana Motoneteissäkin heti saatavissa. :mrgreen:
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Lohdullista kuultavaa. Eli VAG on sittenkin helppo ja hyvä korjata. Vai onko toi kytkin niin piilos, et pitää sitte purkaa puoli autoa? :D Noh, ei mennä asioiden edelle, diagnosoidaan ensin...

Tuli kiire tilata vauhtipyörä, kun oli parin päivän odottelulla halvalla. Ja ennen vappua en tätä muutenkaa oo korjaamas, niin ihan sama. Täytyy kampuran pultit ja muut asennusromut kattoa toiseen tilaukseen sitte.

Kuva

Tiedän kyllä kotimaisten liikkeiden palautusrumbat helpommaks jne, mutta kyl toi reilu 300€ säästö pisti taas miettimään, että sillä rahalla sitte korjaa vaikka ilmastointia. Tai jotain muuta ylläriä.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin