MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
-
- "Viggen"
- Viestit: 608
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kaasuhan se on halvinta, ylivoimasesti
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Noni nyt on Golfin koukku koeponnistettu!
Vedettävän auton massa vähän tuotti tuskaa, kun muistelin Golfin vetomassaks 1700 kg, mutta se olikin vain 1600 kg... No hätä ei ollut suuri, kun 1520 kg omamassasta ottaa pois polttoaineen, kuskin, etupenkit, takapenkin, varapyörän, akun ja (reilun) aisapainon unohtamatta trailerin puuttuvaa rengaskiilaa, niin olishan sen sitte kehdannu jo vaa'allekki ajaa tommosen 334 kg painavan trailerin kanssa Moni kyllä viisasteli mulle, ettei sitä poliisit osaa katsoa saati punnita, mutta mä taas pidin pääni siitä, että kun ajaa kolarin ja vakuutusyhtiö onnettomuustutkintalautakunnan johdolla alkaa ynnäileen vetomassoja ja osoittaa sormella kuljettajaa, jolla on pitkä kortti, ollut vuonna miekka ja kirves ammattipätevyyski, käyny intinki kuskina jne, niin siinä syyttelys sitte kyllä katotaan oliko edes yritetty keventää tontille asti vai ei
Joku 350 km tuli mittariin (josta puolet tyhjän trailerin vetoa) ja lopulta kulutus oli auton mittarin mukaan 7,0 l/100km, joka siis ainaki ilman kärryä on pitänyt paikkaansa desin tarkkuudella. DSG osasi lähteä liikkeelle hienosti, luistatti kytkintä vanhaan tapaansa liikenneympyröis (no läpsyttelin sitte ykköselle) ja muutenki pelas moitteettomasti. Kepin kun heitti manuaalipuolelle, niin vaihteet pysy manuaalina eikä cruisekaan muuttanut D:n vaihto-ohjelmalle eli sai lotkotella 80 km/h nelosella.
Jos sen 1,6-litrasen kanssa tuli mopo fiilis jo tyhjänä maantievauhdissa, niin tässä isolohkossa kyllä puhti piisasi hienosti. Ei mitään tuskaa sen kanssa. Ihan jees vetoauto siis, mitä nyt sais olla femmastaki tuttu 1800 kg vetomassa niin ei tarttis jättää purkuautosta puolia lähtöpaikalle Purkuautohan on niinkin tosissaan ostettu, että tarkotus oli saada ilmanen lohkolämmitinsarja sisälämmittimineen tuohon mummularakettiin. Miksi ostaa niitä romuja Motonetistä 300 € hintaan, kun muutaman tunnin harrastamisella ne saa ilmaiseksi
Vedettävän auton massa vähän tuotti tuskaa, kun muistelin Golfin vetomassaks 1700 kg, mutta se olikin vain 1600 kg... No hätä ei ollut suuri, kun 1520 kg omamassasta ottaa pois polttoaineen, kuskin, etupenkit, takapenkin, varapyörän, akun ja (reilun) aisapainon unohtamatta trailerin puuttuvaa rengaskiilaa, niin olishan sen sitte kehdannu jo vaa'allekki ajaa tommosen 334 kg painavan trailerin kanssa Moni kyllä viisasteli mulle, ettei sitä poliisit osaa katsoa saati punnita, mutta mä taas pidin pääni siitä, että kun ajaa kolarin ja vakuutusyhtiö onnettomuustutkintalautakunnan johdolla alkaa ynnäileen vetomassoja ja osoittaa sormella kuljettajaa, jolla on pitkä kortti, ollut vuonna miekka ja kirves ammattipätevyyski, käyny intinki kuskina jne, niin siinä syyttelys sitte kyllä katotaan oliko edes yritetty keventää tontille asti vai ei
Joku 350 km tuli mittariin (josta puolet tyhjän trailerin vetoa) ja lopulta kulutus oli auton mittarin mukaan 7,0 l/100km, joka siis ainaki ilman kärryä on pitänyt paikkaansa desin tarkkuudella. DSG osasi lähteä liikkeelle hienosti, luistatti kytkintä vanhaan tapaansa liikenneympyröis (no läpsyttelin sitte ykköselle) ja muutenki pelas moitteettomasti. Kepin kun heitti manuaalipuolelle, niin vaihteet pysy manuaalina eikä cruisekaan muuttanut D:n vaihto-ohjelmalle eli sai lotkotella 80 km/h nelosella.
Jos sen 1,6-litrasen kanssa tuli mopo fiilis jo tyhjänä maantievauhdissa, niin tässä isolohkossa kyllä puhti piisasi hienosti. Ei mitään tuskaa sen kanssa. Ihan jees vetoauto siis, mitä nyt sais olla femmastaki tuttu 1800 kg vetomassa niin ei tarttis jättää purkuautosta puolia lähtöpaikalle Purkuautohan on niinkin tosissaan ostettu, että tarkotus oli saada ilmanen lohkolämmitinsarja sisälämmittimineen tuohon mummularakettiin. Miksi ostaa niitä romuja Motonetistä 300 € hintaan, kun muutaman tunnin harrastamisella ne saa ilmaiseksi
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
3,5 x 7 x 2,15€ = 52,68€.JP_Vette kirjoitti: ↑Pe Elo 19, 2022 09:24Noni nyt on Golfin koukku koeponnistettu!
Joku 350 km tuli mittariin (josta puolet tyhjän trailerin vetoa) ja lopulta kulutus oli auton mittarin mukaan 7,0 l/100km, ...
Miksi ostaa niitä romuja Motonetistä 300 € hintaan, kun muutaman tunnin harrastamisella ne saa ilmaiseksi
Eli ei nyt ihan ilmaiseksi, jos itse piti polttoaineet maksaa Hyvä säästö kuitenkin
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Niin siis auton huutokauppahinta + "toimituskulu" + trailerin vuokra + dieselit + auton muut kulut on vajaan tonnin. Mut kun siitä myy vajaalla tonnilla osia ennen Kuusakosken tilausta, niin käteen jää ilmanen lohkolämmitin johtosarjoineen sisälämmittimellä
Sitte taas kun mua ei kiinnosta jokasen vitosen osan irrotus, myyminen ja postitus, niin tonne vajaan tonnin tienoille se jää. Eli näin paskalla (ja kalliilla) aihiolla tuskin teen euroakaan suoraa tiliä, etenkään kun matkaa autolle on edestakasi se 280 km...
Sitte taas kun mua ei kiinnosta jokasen vitosen osan irrotus, myyminen ja postitus, niin tonne vajaan tonnin tienoille se jää. Eli näin paskalla (ja kalliilla) aihiolla tuskin teen euroakaan suoraa tiliä, etenkään kun matkaa autolle on edestakasi se 280 km...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Onko näissä erilaisia vetomassoja?Mulla lukee rekisteriotteessa että max kokonaisvetomassa on 2060kg
(110kW TDI 4motion)
(110kW TDI 4motion)
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Kai niis on. Eikö neliveto oo perinteisesti nostanu vetomassaa?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
No nyt se VCDS:n korvike tuli sitten ostettua. Hetken mä ehdeinki pelkästään vikakoodien takia kantamaan rahaa Motomaattiin, olis vaan pitäny ostaa heti sillon keväällä ekan RS:n koeajoa varte. Näin jälkiviisaana...
Saksalainen tarkkuus on vain legendaa tämän kanssa. Ei jotenki yllättänyt, että 50 on 50, mutta 90 sitten onkin vain lumeluku jollekkin laajalle lämpötila-alueelle. Miksi, oi miksi
Mutta sama se taitaa olla kaikkien kanssa. Poislukien vanha LH-Jetillinen tonnari, jossa viisari meni siten, että siitä näki aina termarin aukasukohdat. Se oli mittari, joka näytti mittaustulosta.
Saksalainen tarkkuus on vain legendaa tämän kanssa. Ei jotenki yllättänyt, että 50 on 50, mutta 90 sitten onkin vain lumeluku jollekkin laajalle lämpötila-alueelle. Miksi, oi miksi
Mutta sama se taitaa olla kaikkien kanssa. Poislukien vanha LH-Jetillinen tonnari, jossa viisari meni siten, että siitä näki aina termarin aukasukohdat. Se oli mittari, joka näytti mittaustulosta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Vaakatasohan Saabissakin meinasi 80-115 lämpöaluetta muistaakseni, toki siihen ei tainnu olla painettu numeroita samaan tapaan.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Keskimääräiselle autokuskille ei kannata antaa liikaa infoa tollasesta asiasta. Menee pikahuolto tukkoon kun ihmiset kärrää kiesejään sinne ihmetellen että mikä vika aiheuttaa tällasen 20 asteen heittelyn moottorin lämpötilassa. Kun ei ymmärretä että se on ihan normaalia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mittarihan on siinä vaan koristeena, helpottamaan vanhojen jäärien elämää. Bemarihan jätti moisen kokonaan pois jo aikapäiviä sitten, eikä ihme - suuri osa ihmisistä järkyttyisi, jos tietäisi baijerilaisen moottorin pyörivän yleensä n. 105°C lämpötilassa ("sehän keittää jo!") ja ylipäätään vekottimissa, jossa jäähdytystä (vesipumppua, termaria, lämppärin hanaa...) ohjataan edes osittain sähköllä, ei välttämättä tavoitelämpö ole tasainen 90 vaan tilanteesta riippuen voi ollakin siitä jotain +-20°C ja vaihteleva lämpötila vaan hämmentäisi ihmisiä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
^^^Saabin mittariahan pysty ropaan Techillä. Ainaki jossain määrin, en kokeillu saako sellaseks, et asteenki heitto siirtää mittaria keskialueelta. Mut sitä kyl pysty säätään raja-arvoiltaan.
^^Pointti oliki se, et miksei siinä sitte lue lukemien sijaan vaikka cold, normal ja hot Miksi antaa luku, joka on vain lumetta...
^Nii bemareis on öljynlämpömittari mittaristos? Tässäki sen toki saa ajotietokoneelta. Sitäki vois joskus verrata, et kusettaako seki vai kertooko todellisen
^^Pointti oliki se, et miksei siinä sitte lue lukemien sijaan vaikka cold, normal ja hot Miksi antaa luku, joka on vain lumetta...
^Nii bemareis on öljynlämpömittari mittaristos? Tässäki sen toki saa ajotietokoneelta. Sitäki vois joskus verrata, et kusettaako seki vai kertooko todellisen
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
No sen on just sitä saksalaista valetarkkuutta. Halutaan antaa mielikuva että ollaan asteen tarkkuudella in ordnung, vaikkei sitä ole edes tarkoitus olla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Osassa on joo öljynlämpömittari, osassa ei ole sitäkään. Sanovat kyllä bling sitten kun moottorilla on kuuma.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Mistä sitte tietää, koska sille saa antaa kenkää? Vai onko ne moottorinohjaukseltaan niin moderneja, ettei siitä edes tartte välittää vaan antaa mennä vaa?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: MY15 EA288+DSG6 -kolopallo [Oli: MY09 9-3 SC XWD (Oli: MY08 9-3 SC BioPower)]
Ilmeisesti joo, ecu ottaa sen verran rennosti että kestää sen minkä Saksassa tarvii.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla