Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Ohoh, ei ole tullut neljään kuukauteen päiviteltyä.
Avo on ollut nyt muutaman viikon talviteloilla uudessa pressutallissa, joka tuli ostettua 12 vuotta palvelleen vanhan tilalle. Uusi on vanhaa tilavampi ja vankkurikattoinen, joten luulisi lumien tiputtelun olevan helpompaa.
Elokuussa tuli vierailtua Jyväskylässä Pro Car Servicellä. Avon Eibachit vaihtuivat Viggenin jousiin. Stance nousi hieman mutta autosta tuli kertaluokkaa mukavampi ajettava. Kuva heti vaihdon jälkeen. Stance on tuosta tullut piirun alaspäin. Kiitokset Rikulle ja kumppaneille hyvästä työstä!
Elokuun lopussa tuli käytyä leimalla. Pari juttua pitää keväällä korjata huollon yhteydessä. Ensi kesällä joutuu myös kylmästöinnin ylipaineistamaan, jotta löytyisi vuoto.
Taas pitää puoli vuotta vartoa seuraavaa ajokautta.
Avo on ollut nyt muutaman viikon talviteloilla uudessa pressutallissa, joka tuli ostettua 12 vuotta palvelleen vanhan tilalle. Uusi on vanhaa tilavampi ja vankkurikattoinen, joten luulisi lumien tiputtelun olevan helpompaa.
Elokuussa tuli vierailtua Jyväskylässä Pro Car Servicellä. Avon Eibachit vaihtuivat Viggenin jousiin. Stance nousi hieman mutta autosta tuli kertaluokkaa mukavampi ajettava. Kuva heti vaihdon jälkeen. Stance on tuosta tullut piirun alaspäin. Kiitokset Rikulle ja kumppaneille hyvästä työstä!
Elokuun lopussa tuli käytyä leimalla. Pari juttua pitää keväällä korjata huollon yhteydessä. Ensi kesällä joutuu myös kylmästöinnin ylipaineistamaan, jotta löytyisi vuoto.
Taas pitää puoli vuotta vartoa seuraavaa ajokautta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Avo otettu tänään liikennekäyttöön ja verot maksettu samalla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Nätti peli! Eibachin setti olis kyl poikaa tuohon
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
^ Eibachien kanssa näytti nätiltä ja oli maantiellä hyvä ajaa. Ei vain soveltunut cruisailuun. Viggenin jousilla on mukavampi ja vaivattomampi ajettava, eikä tarvi sydän syrjällään ajaa joka töyssyyn.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Ok, ite oon tykänny jousista... Makuasioista kuuluu kiistellä
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Onko OG9-3/NG900 avon takaselkänojan anatomia kellekään tuttu? Vänkärin puolen lukitussalpa ei avaudu avaimesta kääntämällä ja kuskin puoli ei puolestaan tahdo lukittua. Kuskin puoli vaikuttaisi, että lukitustappi ei paina salpaa tarpeeksi perille ja vänkärin puolella epäilen, että vaijeri on venynyt.
Ajatus on ottaa koko selkänoja irti, jotta pääsee noita salpoja katsomaan ajatuksella. Vaijeria varten tarvisi se takalevy saada pois. Onko se käytännössä vain painettu paikalleen ja tiivistenauha pitää sen kiinnitettynä?
Ajatus on ottaa koko selkänoja irti, jotta pääsee noita salpoja katsomaan ajatuksella. Vaijeria varten tarvisi se takalevy saada pois. Onko se käytännössä vain painettu paikalleen ja tiivistenauha pitää sen kiinnitettynä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
EPC:een perehdyttyäni vaikuttaa, että pitää irroittaa nimenomaan verhoilu, jos haluaa vaijeriin päästä käsiksi. EPC:n perusteella vaijeri näyttäisi kulkevan jonkinlaisessa urassa tai putkessa. En sitä lähde nyt tässä vaiheessa tutkimaan. Tärkeämpi olisi päästä käsiksi kuskin puolen salpaan, kun se ei tahdo lukittua. Yhdellä purkaamolla olisi kokonainen avon takapenkki, mutta oli hinnaltaan vähän liika hapokas, kun ajattelee, että tarvisi lähinnä sen salvan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Hiljaiseloa ollut avon kanssa. Ajot jäivät suhteellisen vähälle, kun alustassa oli kolinaa ja katto söi hydraulinestettä. Ostin koiranluut, mutta syypää olikin iskarin alapään kiinnitys, mikä oli löysällä. No, koiranluut ei paljoa maksa, joten ovat sitten varalla.
Temppuileva jälkiasennussoitin tuli vaihdettua tehdassoittimeen. Radion muistipaikkojen välillä hyppiminen ja etukajareiden hiljaisuus on tavalla tai toisella johtunut useammasta adapterikaapelista ja/tai rattiadapterista. Tehdasmankalla kaikki toimii kuten pitää ja Sonykin vaikutti olevan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kun testattiin Autoviihteen testipenkissä ilman ylimääräisiä johtosarjoja.
Ensi kesälle on ohjelmassa vielä kunnostamattoman katon sylinterin vaihto kunnostettuun. Onneksi on ylimääräisiä, niin voi talven aikana lähettää kunnostettavaksi.
Muuta työlistaa ensi kesälle:
- ottaa kiinni pari ”patinoitunutta” kohtaa pohjasta
- korjata pakarin lämpösuojan kiinnitys taka-akselin mutkan kohdalta
- ottaa jo ennen talvea irti takaselkänojan lukkiutumaton salpa ja korjata, jos pystyy, muuten metsästää toimiva tilalle.
Temppuileva jälkiasennussoitin tuli vaihdettua tehdassoittimeen. Radion muistipaikkojen välillä hyppiminen ja etukajareiden hiljaisuus on tavalla tai toisella johtunut useammasta adapterikaapelista ja/tai rattiadapterista. Tehdasmankalla kaikki toimii kuten pitää ja Sonykin vaikutti olevan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kun testattiin Autoviihteen testipenkissä ilman ylimääräisiä johtosarjoja.
Ensi kesälle on ohjelmassa vielä kunnostamattoman katon sylinterin vaihto kunnostettuun. Onneksi on ylimääräisiä, niin voi talven aikana lähettää kunnostettavaksi.
Muuta työlistaa ensi kesälle:
- ottaa kiinni pari ”patinoitunutta” kohtaa pohjasta
- korjata pakarin lämpösuojan kiinnitys taka-akselin mutkan kohdalta
- ottaa jo ennen talvea irti takaselkänojan lukkiutumaton salpa ja korjata, jos pystyy, muuten metsästää toimiva tilalle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Otin avon vappuna liikenteeseen. Pienen venyttelyn jälkeen käy ja kukkuu. Vieteri on mennyt vähän pitkähköksi eli ottaa pari-kolme sekkaa lähteä käyntiin. En ole vielä ruvennut tarkistamaan suuttimia tai pa-pumpun takaiskua, onko vuotoa.
Vänkärin valo on pimeä. Johdolta polttimon päästä tarkistin, että lähivalolle ei tule 12V, joten valvontareleeseen viittaisi. Tiedän, että minulla on jossain toinen rele jemmassa, mutta tällä hetkellä niin hyvässä, ettei heti löydy. Toki voisi käyttää tuon paikallaan olevan auki ja tarkistaa juotokset. Uudelleenkolvauksesta on vähän huonoja kokemuksia entisestä kulkineesta, mutta katsotaan…
Kesemmällä olisi katon työsylinterijumppaa tiedossa, kun vaihdan viimeisenkin kunnostettuun. Se on puolikkaan työpäivän homma, joten ei ihan viiden asteen keleissä kehtaa ruveta.
Biltemasta tuli hommattua pari ramppia, niin pääsee tuusaamaan auton alle, kunhan vähän lämpenee.
EDIT: Syksyllä tuli ihan viimeisenä hommana vaihdettua tehostajan putki. Ei ollut tosin itse se alumiininen osa vaan sen päässä oleva kymmensenttinen kumiletku.
Vänkärin valo on pimeä. Johdolta polttimon päästä tarkistin, että lähivalolle ei tule 12V, joten valvontareleeseen viittaisi. Tiedän, että minulla on jossain toinen rele jemmassa, mutta tällä hetkellä niin hyvässä, ettei heti löydy. Toki voisi käyttää tuon paikallaan olevan auki ja tarkistaa juotokset. Uudelleenkolvauksesta on vähän huonoja kokemuksia entisestä kulkineesta, mutta katsotaan…
Kesemmällä olisi katon työsylinterijumppaa tiedossa, kun vaihdan viimeisenkin kunnostettuun. Se on puolikkaan työpäivän homma, joten ei ihan viiden asteen keleissä kehtaa ruveta.
Biltemasta tuli hommattua pari ramppia, niin pääsee tuusaamaan auton alle, kunhan vähän lämpenee.
EDIT: Syksyllä tuli ihan viimeisenä hommana vaihdettua tehostajan putki. Ei ollut tosin itse se alumiininen osa vaan sen päässä oleva kymmensenttinen kumiletku.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”
Rupesin katon vitoskaaren sylinterin vaihtotoimenpiteeseen, mutta jätin homman kesken, kun totesin, ettei nykyinen sylinteri edes hikoillut ja vuotoallas oli kuiva.
Jottei olisi ihan persneton puolelle mennyt koko homma, niin uskaltauduin avaamaan takapenkin selkänojan lukitussalvan. Selvisi, että salvan avaava vipu oli jumittunut asentoon, jossa salpa ei lukittunut. Ruiskaus CRC:tä herkisteli vivun toimimaan. Alla kuva referenssiksi, jos joku sattuu painimaan saman ongelman kanssa.
Vivut yhdistävä vaijeri on joko poikki tai venynyt, kun avaimesta ei toista puolta saa auki vahingossakaan. Onneksi pieni ruuvimeisseli oikeaan kohtaan laitettuna aukaisee lukituksen.
Edelleen on mysteeri, mihin tuo katon hydrauliikka hukkaa nesteensä, kun olen yrittänyt käydä läpi kaikki mahdolliset paikat, missä sitä nestettä kulkee ja missään ei näy selkeää vuotoa. Nestettä kuitenkin kuluu siihen malliin, että sen kyllä huomaisi.
Jottei olisi ihan persneton puolelle mennyt koko homma, niin uskaltauduin avaamaan takapenkin selkänojan lukitussalvan. Selvisi, että salvan avaava vipu oli jumittunut asentoon, jossa salpa ei lukittunut. Ruiskaus CRC:tä herkisteli vivun toimimaan. Alla kuva referenssiksi, jos joku sattuu painimaan saman ongelman kanssa.
Vivut yhdistävä vaijeri on joko poikki tai venynyt, kun avaimesta ei toista puolta saa auki vahingossakaan. Onneksi pieni ruuvimeisseli oikeaan kohtaan laitettuna aukaisee lukituksen.
Edelleen on mysteeri, mihin tuo katon hydrauliikka hukkaa nesteensä, kun olen yrittänyt käydä läpi kaikki mahdolliset paikat, missä sitä nestettä kulkee ja missään ei näy selkeää vuotoa. Nestettä kuitenkin kuluu siihen malliin, että sen kyllä huomaisi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621