Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 529
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Kuva
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa jo 70 luvulta lähtien, Perhepiirissä (Säilössä) kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11309
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja jus »

https://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/ind ... bID=158054
The fault code refers to a three pin contact in the near vincinity of the DI/APC box. Two of the three pins (2 and 3) should have a jumper wire IF the car is equipped with traction control (TCS). If not, none of the three pins should be connected.
Check so that the jumper wire is there (TCS equipped) or not there for non TCS car.
Onkohan autoa yritetty auttaa toimimaan ilman TCS:ää jumpperilla?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 529
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Ei tietääkseni, mitä tämä tarkalleen ottaen tarkoittaa? Siellä apc laatikon läheisyydessä on kaksi 3 napaista liitintä jotka eivät ole kytkettynä mihinkään.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa jo 70 luvulta lähtien, Perhepiirissä (Säilössä) kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11309
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja jus »

Mielenkiintoista tuon 42B90 osalta on, että tuo koodi kerrotaan lähinnä liittyvän 91-autoon, jossa on B202 ja LH 2.4. Silloin kuuluisi olla jumpperi kolminapaisessa liittimessä ETS-autossa niin, että DI/APC:n napa 1 saa akkujännitteen. Muissa 91 - 93 -autoissa napa 1 ei saa olla maadoitettu eikä kytketty akkujännitteeseen eli ei kuulu olla jumpperia.

Onkohan autossasi siihen kuuluva oikea DI/APC-boksi? Poimintoja kirjasta 2:6 DI/APC M 1988-93:
Kuva

Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 529
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Tuossa minun autossa oleva boksi on ,7859747 eli ilmeisesti oikea mutta ei jumpperia.
Kuva
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa jo 70 luvulta lähtien, Perhepiirissä (Säilössä) kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä.
Avatar
PM99
"Saabisti"
Viestit: 529
Liittynyt: Ti Tammi 21, 2020 23:04
Paikkakunta: Oulainen

Re: Saab 900 i8 -90 Pelastaminen 7V seisomisen jälkeen

Viesti Kirjoittaja PM99 »

Voisikohan tuo koodi tulla siitä että tuo ETS boksi on luultavasti 2.0L autosta, numerosarja on kylläkin sama ets boksissa kuin vanhassakin mutta techissä on mahdollisuudet ohjelmoida ets boksi 2.0 ja 2.3 mutta emme saaneet sitä ohjelmoitua vaikka yritimme.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa jo 70 luvulta lähtien, Perhepiirissä (Säilössä) kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä.
Vastaa Viestiin