Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, ajossa Corsa-e
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Mäki harkitten jos tolla 25 k€:llä saa viispaikkasena, mutta siihen päälle alv niin on jo reilu 30 k€ ja sitte Suomi-liisä, niin kerrotaan taas kakkosen ja piin välimaastosta löytyvällä luvulla, niin eiköhän se sataa tonnia lähentele sitte loppukäyttäjälle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Tuosta ei sentää joudu takapenkeistä maksaa autoveroo
Lavapaino melko maltilline mut kyl siihe löpökannu tai fillari yms sopii. Vetopainot sentää kohtuulliset.
Lavapaino melko maltilline mut kyl siihe löpökannu tai fillari yms sopii. Vetopainot sentää kohtuulliset.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Juu olis tuo vielä komeempi ja kelpais kyllä
Moottori koeajoi viime kuussa eikä vieläkää hintaa
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... ahkomorko/
Meneekö toi väkisin kuorma-autoks jos omamassa jo 27xxkiloo?
Videol kyl sanotaan et kiihtyy satkuun 4.5 sekunnissa mut ompi ikävää jos meno pätlästään 89km/h kohal
Moottori koeajoi viime kuussa eikä vieläkää hintaa
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... ahkomorko/
Meneekö toi väkisin kuorma-autoks jos omamassa jo 27xxkiloo?
Videol kyl sanotaan et kiihtyy satkuun 4.5 sekunnissa mut ompi ikävää jos meno pätlästään 89km/h kohal
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Ois kyl tosi noloa jos tommoisella rampista lähtis motarille ja meno tökkäis muutaman sekunnin jälkeen, töks. 89 km/h ja töks.
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tie ... tkailuauto
Tuolla mainitaan pakettiauton max kokonaismassaksi 3500kiloo et eiköhä tuo heilahda yli
Tuolla mainitaan pakettiauton max kokonaismassaksi 3500kiloo et eiköhä tuo heilahda yli
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Todennäköisesti kokonaismassan voi pudottaa siihen 3500kg, jolloin voi rekata B-kortilliseksi henkilö- tai pakettiautoksi. Kantavuus toki jää 700kg nurkille, mutta kyllähän silläkin fillaria lavalla kuskaa, ei se Radarkaan kanna kuin 430kg.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
^ ja ^^
Ihan kuin olisin lukenut jostain ihan hiljattain, että sähköautojen osalta tuota kokonaismassaa muutettaisiin jotenkin sen tyyliseksi, että n. 4000kg kiesi menisi vielä b-kortilla ajettavaksi henkilö- tai pakettiautoksi. Artikkelin tulokulma oli nimeomaan se, että akuston painoa kompensoitaisiin, jotta kuormauskyky saataisiin käyttökelpoisamme tasolle.
Valitettavasti pikagooglauksella en tälle nyt löytänyt lähdettä, joten varauksella.
Ihan kuin olisin lukenut jostain ihan hiljattain, että sähköautojen osalta tuota kokonaismassaa muutettaisiin jotenkin sen tyyliseksi, että n. 4000kg kiesi menisi vielä b-kortilla ajettavaksi henkilö- tai pakettiautoksi. Artikkelin tulokulma oli nimeomaan se, että akuston painoa kompensoitaisiin, jotta kuormauskyky saataisiin käyttökelpoisamme tasolle.
Valitettavasti pikagooglauksella en tälle nyt löytänyt lähdettä, joten varauksella.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Toivottavasti molemmat pitää paikkaansa.
Fordin suomen sivuilla ei puhuta mitään tuosta, taitaa kaikki valmistuvat mennä jenkeis kaupaks.
Fordin suomen sivuilla ei puhuta mitään tuosta, taitaa kaikki valmistuvat mennä jenkeis kaupaks.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Joo. Se voi olla ihan alustavaa kansallista autoalan tai jopa LVM:n pohdintaa. Harmikseni en nyt vaan muista kunnollisia asiasanojakaan, että löytyisi ketterästi googlella.
Pienempänä mahdollisuutena pitäisin kuitenkin sitä, että tämä muistijälkeni perustuisi vain uneen, jossa ajelin Cybertruckilla Tristan 345 perässä Järvenpäästä Inarinjärvelle lataamatta
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Kuulostaa ihan veneharrastajan päiväunelta Aggregaattia vaan lavalle ja veneen tankista letku. Sitten Elonille twitterissä viestiä et pitäis pystyä lataamaan ajaessa
Cybertruckin toimitusaika taitaa olla sen verran pitkällä, että ehtii muutaman vuoden laittamaan rahaa jemmaan lomakassaa varten
Cybertruckin toimitusaika taitaa olla sen verran pitkällä, että ehtii muutaman vuoden laittamaan rahaa jemmaan lomakassaa varten
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Tuo nyt taitaa olla vaan haaveilua. Kokonaismassa kasvattaminen ei poista sitä tosiasiaa, että se ajokorttirajoitus on juurikin sen massan takia. Asiaa ei myöskään auta se, että pirssi kiihtyy satkuun 4,5 sekunnissa. Tuollaisen sitten annat b-kortillisen ajettavaksi, niin ei se käsitä auton painoa, kun se kulkee höyhenen kevyesti.Ihan kuin olisin lukenut jostain ihan hiljattain, että sähköautojen osalta tuota kokonaismassaa muutettaisiin jotenkin sen tyyliseksi, että n. 4000kg kiesi menisi vielä b-kortilla ajettavaksi henkilö- tai pakettiautoksi. Artikkelin tulokulma oli nimeomaan se, että akuston painoa kompensoitaisiin, jotta kuormauskyky saataisiin käyttökelpoisamme tasolle.
Autohan on varmasti hyvä ajettava, ja ei siksi tarvitsisi rajoitinta.
Perstuntuma b-kortillisellakin on heti aivan eri, kun esim. Hiace lyödään täyteen halkaisemattomia halkoja ja lähetään baanalle . Auto keikkuu ja ei kiihdy, joten ajatus voi herätä kuinkas se pysäytetään.
Tuosta Fordin kuvasta tuli mieleen, että kuinka näiden sähköautojen myötä on elektricity hienoa vetää parkkivalot laidasta laitaan yhtenäisinä viivoina? Kuinka nämä on menny läpi muuten niin tiukoissa valomääräyksissä. Sillähän nyt markkinoidaan sähköautoja, mutta ei Teslakaan tuollaisia tarvinnut, ja silti kaikki tunnistivat sen katukuvasta. Tää on sellaista hienoa konseptiautojen touhua, mitkä ei kuitenkaan siirtyneet tieliikenteeseen. Muistan, viimeinen teki saman takavaloilla, ja se oli jotenkin hienoa, myönnän. Niitä ei silloin liikenteessä näkynyt riesaksi asti. Kuitenkin valojen tarkoitus on kertoa liikuvista laatikoista ja ne niitä koskeneet määräykset ovat toimineen. Auton hahmotus tulee huomattavasti helpommaksi, kun eteen on valkoista ja taakse punaista sekä valot ovat nurkissa.
https://tekniikanmaailma.fi/tallainen-o ... -on-hinta/
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Oikeastaan ainoat teknisesti järkevät vaihtoehdot olisi eriyttää erilliset rajat autolle ja kantavuudelle TAI muuttaa vaan rajaa yksinkertaisesti ylipäätään.2.polvi kirjoitti: ↑Ke Maalis 01, 2023 08:55Ihan kuin olisin lukenut jostain ihan hiljattain, että sähköautojen osalta tuota kokonaismassaa muutettaisiin jotenkin sen tyyliseksi, että n. 4000kg kiesi menisi vielä b-kortilla ajettavaksi henkilö- tai pakettiautoksi. Artikkelin tulokulma oli nimeomaan se, että akuston painoa kompensoitaisiin, jotta kuormauskyky saataisiin käyttökelpoisamme tasolle.
Meinaan se massa ei välitä siitä, onko se akussa vai raudassa, vaikutus auton käytökseen ja tuhovoimaan kolarissa on sama, jos massa on samalla kohtaa. Sen sijaan massa välittää siitä, että onko se kiinteästi osa itse autoa vai sellaista kuormaa, jota ei ole varsinaisesti pultattu tahi hitsattu kunnolla kiinni.
Joten todennäköisesti korkeamman massarajan ehdoksi tulee, ettei muuta käyttövoimaa ole kuin sähkö, koska se sopii poliittiseen mieleen paremmin
Kirkkaus- yms -määräykset täyttyy ja toteutus on symmetrinen, niin se lie ok. Senhän takia NG9-5:ssa se SAAB-teksti takana ei saa valaista, koska se ei olisi symmetrinen, sen sijaan Phoenix -konseptissa oli takavalon keskikohdalla lentokonelogo, joka olisi ollut ihan ok tuotannossakin.
Mulle iski enemmän silmään tuo sisäkuvan ergonomian ylivalta, jossa kuljettaja on irti selkänojasta kurotellessaan keskitelkkariin, katseen ollessa jossain aivan muualla kuin kohta alle jäävässä toverissa ja kolaria odottavassa talossa. No, sentään mittaristossa näkyy nopeutena 0, eli järkevä kuljettaja on osannut pysäyttää pävi-suunnitellun käyttöympäristön ennen ruutuhierontaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Ei tietenkään välitä, mutta tämä mahdollinen (kuvittelemani) muutos ei perustukaan mihinkään tuollaiseen ajatteluun, vaan poliittiseen kiimaan saada lisää sähköautoja maanteille.aero kirjoitti: ↑Ke Maalis 01, 2023 11:49Meinaan se massa ei välitä siitä, onko se akussa vai raudassa, vaikutus auton käytökseen ja tuhovoimaan kolarissa on sama, jos massa on samalla kohtaa. Sen sijaan massa välittää siitä, että onko se kiinteästi osa itse autoa vai sellaista kuormaa, jota ei ole varsinaisesti pultattu tahi hitsattu kunnolla kiinni.2.polvi kirjoitti: ↑Ke Maalis 01, 2023 08:55Ihan kuin olisin lukenut jostain ihan hiljattain, että sähköautojen osalta tuota kokonaismassaa muutettaisiin jotenkin sen tyyliseksi, että n. 4000kg kiesi menisi vielä b-kortilla ajettavaksi henkilö- tai pakettiautoksi. Artikkelin tulokulma oli nimeomaan se, että akuston painoa kompensoitaisiin, jotta kuormauskyky saataisiin käyttökelpoisamme tasolle.
Tuli tästä mieleen se aivan sekopäinen keskustelu kevytautot vs. mopoautot, joissa poliitikotkin taivasteli millainen tappokone tuollainen kevytauto (siis normaali henkilöauto) on jalankulkijalle verrattuna kolmanneksen kevyempään mopoautoon
Kun miettii miten paljon henkilöautoissa on jalankulkijaturvallisuuteen panostettu viime vuosina ja vuosikymmeninä ja mopoautoissa ei sekuntiakaan, niin olihan toi aivan absurdia, mutta läpi meni, koska politiikka on mielikuvia ja lobbausta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Tammen exät Ng900 sunbeach avo ja ng9-3 CAB, tulossa Corsa-e
Realistisempaa lienee kuitenkin, että vetoautona onMcStadey kirjoitti: ↑Ke Maalis 01, 2023 11:24Kuulostaa ihan veneharrastajan päiväunelta Aggregaattia vaan lavalle ja veneen tankista letku. Sitten Elonille twitterissä viestiä et pitäis pystyä lataamaan ajaessa
Cybertruckin toimitusaika taitaa olla sen verran pitkällä, että ehtii muutaman vuoden laittamaan rahaa jemmaan lomakassaa varten
ja veneenä
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05