Pakokaasupäästöt jäi vähän ihmetyttämään.
tyhjäkäynnillä
CO=0,15% HC=95ppm CO2=13,5 O2=1,52
kierroksilla 2000rpm
CO=0,17% HC=85ppm CO2=13,8 O2=0,98 lambda=1,019
Auto toki seissyt liki 2 vuotta, puolet bensasta oli vielä tankissa tuota vanhaa ja pakoputki oli täynnä nokea koneremppaa edeltäneen öljynpolton takia. Suuttimia ei ole putsattu eikä bensansuodatinta vielä vaihdettu
![Facepalming :facepalm_man:](./images/smilies/icon_man_facepalm.gif)
Alkuperäinen katti on siirretty aikas keskelle autoa, eli ei taida sekään oikein lämmetä siellä.
Juniori hitsasi, hioi ja maalasi ryppymaalilla imuputken tuohon ilmamassamittarin ja kaasuläpän väliin:
Taliaferro myy vapariin vastaavan tyylistä imuputkea, joka heidän mukaansa toisi muutaman hevosvoiman 5000-6000rpm alueelle.
Peltipakosarja taasen kasvattaisi muuten vakion moottorin vääntöä/tehoa lähinnä 4000-5000rpm alueella.
http://genuinesaab.com/gallery/23i/Together
Auton korkeutta mittailtiin ja navasta-kaareen mitoiksi saatiin:
etu/taka 355/360mm. Auto on siis hitusen liikaa etukenossa. Mitkähän nuo mitat oli vakiossa ng900 ajoneuvossa?
Vastaavat arvot keventämättömässä og93 aerossa 30mm madaltavilla jousilla on 340/335