Graphite green wagon -03
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Moro!
Tätä '05 ei ole vieläkään paalattu, vaikka hiljaiseloa ollut foorumilla. Tallissa mennyt aikaa sitäkin enemmän. Joten päivitystä olkaa hyvät..
Helmikuu
Siinä vasemman puolen runkopalkkia.
Leikattuna
Hitsattuna
Tätä '05 ei ole vieläkään paalattu, vaikka hiljaiseloa ollut foorumilla. Tallissa mennyt aikaa sitäkin enemmän. Joten päivitystä olkaa hyvät..
Helmikuu
Siinä vasemman puolen runkopalkkia.
Leikattuna
Hitsattuna
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Vuorossa poikkipalkki. Ja niinkuin näkyy, joutui siitäkin leikkaamaan reunoista biitit.
Alapuoli putsauksen jälkeen varsin siisti.
Joutu väsäämään tämmösen jatkopalan. Mittasin kyllä oikein, mutta vastapuoli vaan niin mätä et piti leikata siitäkin.
Siinä kiinnitystä.
Siinä se on täppäilty jotenkin kiinni.
Jouduin sen kerran irrottamaan, kun jäi kantamaan pohjasta. Ja oli muutenkin todella sviddumainen homma.
Ja siinä hitsattuna ja hiottuna.
Alapuoli putsauksen jälkeen varsin siisti.
Joutu väsäämään tämmösen jatkopalan. Mittasin kyllä oikein, mutta vastapuoli vaan niin mätä et piti leikata siitäkin.
Siinä kiinnitystä.
Siinä se on täppäilty jotenkin kiinni.
Jouduin sen kerran irrottamaan, kun jäi kantamaan pohjasta. Ja oli muutenkin todella sviddumainen homma.
Ja siinä hitsattuna ja hiottuna.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Maaliskuu
Olin niin räkäsesti duunannut viime kesänä tankin luukun sisäpuolen peltejä, että tein uudet. Nyt kun oli purkuautosta leikattu osia niin hyödynsin niitä.
Siitä leikkasin palasen.
No olihan siinäkin ruostetta, mutta sai vähän muotoa valmiiksi.
Siinä hitsattuina. Ei ole kiva paikka hitsata, kun kipinät kimpoilee kaaresta päälle.
Sitte päästään pintapelteihin vaihteeksi. Funtsin että kokeilen miten onnistuu, vai tuleeko stoppi tähän.
Siinä pinta hiottuna.
Kurkistus sisäpuolelle leikkauksen jälkeen. Ei paljon naurata.
Siitä se korjauspala pitäis ottaa Sisäpuolen sai unohtaa samantien.
Siinä mallausta
Ja toteutus
Tästä kuvasta näkyy paremmin miten jouduin palan leikkaamaan.
Olin niin räkäsesti duunannut viime kesänä tankin luukun sisäpuolen peltejä, että tein uudet. Nyt kun oli purkuautosta leikattu osia niin hyödynsin niitä.
Siitä leikkasin palasen.
No olihan siinäkin ruostetta, mutta sai vähän muotoa valmiiksi.
Siinä hitsattuina. Ei ole kiva paikka hitsata, kun kipinät kimpoilee kaaresta päälle.
Sitte päästään pintapelteihin vaihteeksi. Funtsin että kokeilen miten onnistuu, vai tuleeko stoppi tähän.
Siinä pinta hiottuna.
Kurkistus sisäpuolelle leikkauksen jälkeen. Ei paljon naurata.
Siitä se korjauspala pitäis ottaa Sisäpuolen sai unohtaa samantien.
Siinä mallausta
Ja toteutus
Tästä kuvasta näkyy paremmin miten jouduin palan leikkaamaan.
Viimeksi muokannut Chemical man, Ma Syys 11, 2023 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Graphite green wagon -03
Asiallista touhuamista. Tuolta ne varmaan suurin osa näyttää, kun kaivaa kaiken mätäpaiseen pois.
Meinasin jo kommentoida, että onpahan tosi mätä, mutta sit kattelin juutuupista jonkun brittisepän 635 CSE:n pajotusta ja kyllä se saattoi olla vielä mädempi.
Meinasin jo kommentoida, että onpahan tosi mätä, mutta sit kattelin juutuupista jonkun brittisepän 635 CSE:n pajotusta ja kyllä se saattoi olla vielä mädempi.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Graphite green wagon -03
Mat Armstrongin bemarin entisöintiä by YCR? Itsekin katsellut noiden videoita. Ja asiallista entisöintiä tässäki ketjussa!
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Graphite green wagon -03
^sepä se.
Bemarit ei varsinaisesti ole sydäntä lähellä, mutta hienoa nähdä vanhojen klassikkojen entisöintiä. M539 restorations on kyllä ehdottomasti YT paras ropauskanava.
Sorry OT.
Bemarit ei varsinaisesti ole sydäntä lähellä, mutta hienoa nähdä vanhojen klassikkojen entisöintiä. M539 restorations on kyllä ehdottomasti YT paras ropauskanava.
Sorry OT.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Graphite green wagon -03
Coooooming up...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kiitos vaan!
Kyllä Briteistä löytyy tosi mätiä Femmojakin, muiden merkkien ohessa. Paljon pahempia kuin tämä. Ja silti porukka vaan leipoo niitä kasaan..
Kyllä Briteistä löytyy tosi mätiä Femmojakin, muiden merkkien ohessa. Paljon pahempia kuin tämä. Ja silti porukka vaan leipoo niitä kasaan..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Huhtikuu
Vuorossa oli lokarin kaaret. Mietin miten ne toteutan ja aloin mittailemaan ja tekemään mallia kartongista. Aikani pyörittelin niitä ja kaivoin korjauspellin esiin. Eli ostin joskus korjauspellin jämän, mistä oli jo käytetty "dog legit". Tästä oli vielä yläosat jäljellä ja mittausten perusteella niitä pystyi hyödyntämään. Eli otin vasemman puolen palan oikealle ja oikean puolen palan vasemmalle
Oikea puoli
Aika lähellä ollaan.
Ja vasen
Tähän piti tehdä pitempi pala, niin oli haastettakin enemmän. Kuvasta näkee että pala on liian leveä ja on ihan ovessa kiinni. Tussiviiva kuvaa sitä mistä piti leikata noin 2mm leveä siivu pois. Tuurnalla naputtelin pellin takaisin saumaan ja hitsasin kiinni.
Tässä kuvassa näkyy tuo hitsaus. Ja menossa jo helman työstö, mikä oli suht epätoivoista kyseisellä palalla.
Jatketaan tästä..
Vuorossa oli lokarin kaaret. Mietin miten ne toteutan ja aloin mittailemaan ja tekemään mallia kartongista. Aikani pyörittelin niitä ja kaivoin korjauspellin esiin. Eli ostin joskus korjauspellin jämän, mistä oli jo käytetty "dog legit". Tästä oli vielä yläosat jäljellä ja mittausten perusteella niitä pystyi hyödyntämään. Eli otin vasemman puolen palan oikealle ja oikean puolen palan vasemmalle
Oikea puoli
Aika lähellä ollaan.
Ja vasen
Tähän piti tehdä pitempi pala, niin oli haastettakin enemmän. Kuvasta näkee että pala on liian leveä ja on ihan ovessa kiinni. Tussiviiva kuvaa sitä mistä piti leikata noin 2mm leveä siivu pois. Tuurnalla naputtelin pellin takaisin saumaan ja hitsasin kiinni.
Tässä kuvassa näkyy tuo hitsaus. Ja menossa jo helman työstö, mikä oli suht epätoivoista kyseisellä palalla.
Jatketaan tästä..
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Hetken mietin ja totesin, että tämä puoli saa jäädä ja hain purkuautosta leikatut helmat. Käteen sattui tällainen biitti, missä oli kuitenkin se olennaisin osa käyttökelpoinen.
Oikea puoli näytti tältä. Eipä nostattanut mielialaa, vaikka kevätaurinko loi jo säteensä talliin
Mutta tarkkojen mittausten, mallausten, sekä hitsauksen jälkeen se istui hyvin. Ja tämä taas korotti fiilistäkin.
Oikea puoli näytti tältä. Eipä nostattanut mielialaa, vaikka kevätaurinko loi jo säteensä talliin
Mutta tarkkojen mittausten, mallausten, sekä hitsauksen jälkeen se istui hyvin. Ja tämä taas korotti fiilistäkin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Pääty näytti tältä.
Eipä siinä muuta kun levikettä mallaamaan. Istuvuus on se kaikkein tärkein juttu. Takaovi ei mene ihan kunnolla kiinni jos ei sitä paina, koska verhoilut oli tiellä. Kun projekti alkoi, nostin vaan lattiamaton ylös ja vedin etupenkkien niskatukiin nippareilla.
Siinä kolmesta kulmasta helma.
Levike istu riittävän hyvin, joten tästä oli hyvä jatkaa
Eipä siinä muuta kun levikettä mallaamaan. Istuvuus on se kaikkein tärkein juttu. Takaovi ei mene ihan kunnolla kiinni jos ei sitä paina, koska verhoilut oli tiellä. Kun projekti alkoi, nostin vaan lattiamaton ylös ja vedin etupenkkien niskatukiin nippareilla.
Siinä kolmesta kulmasta helma.
Levike istu riittävän hyvin, joten tästä oli hyvä jatkaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Toukokuu
Hitsailin päätyyn uutta peltiä ja taittelin kaaren alaosaan tommosen vahvikkeen.
Ja helmaan pitempää palaa.
Hitsailin päätyyn uutta peltiä ja taittelin kaaren alaosaan tommosen vahvikkeen.
Ja helmaan pitempää palaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Siinä helmalevikkeen mallausta mitenkä istuu, vai istuuko mitenkään.
Pakko oli hyödyntää orggispeltiä, niin vaikeita muotoja tehdä. Aika kauhealta näyttää, mutta siitä piti vaan jatkaa..
Mikä se sellanen femma on, missä ei varapyöräkoteloa tarvitse hitsata.
Pakko oli hyödyntää orggispeltiä, niin vaikeita muotoja tehdä. Aika kauhealta näyttää, mutta siitä piti vaan jatkaa..
Mikä se sellanen femma on, missä ei varapyöräkoteloa tarvitse hitsata.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Kesäkuu
Sinne tuli vähän isompi pala, kuin oikealle puolelle. Hyvin valo heijastuu siitä mistä on hiottu enemmän.
Tässä piti vähän kikkailla, että pellit pysyvät oikeassa asennossa, kun hitsasin sisäpuolelta sekä kyseisen välin umpeen.
Sinne tuli vähän isompi pala, kuin oikealle puolelle. Hyvin valo heijastuu siitä mistä on hiottu enemmän.
Tässä piti vähän kikkailla, että pellit pysyvät oikeassa asennossa, kun hitsasin sisäpuolelta sekä kyseisen välin umpeen.
-
- "Turbo"
- Viestit: 201
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Graphite green wagon -03
Heinäkuu
Siinä vasen kotelo aika pitkälti hitsattuna ja saumat osittain hiottuna. Ja siinäkin näkyy taas yks reikä lisää runkopalkissa
Tällasen palan taittelin ja väänsin.
Ja se tuli sisäpuolelle tukemaan pyöränkaaren loppuosaa. Hankala oli saada se paikoilleen kyseiseen väliin. Tuurnalla ja vasaralla naputtelemalla se sitten istu lopulta.
Tässä oli vielä sekin hauska, että mihin pellinpalan reuna loppuu, niin siellä on vaahtomuovia liimattuna koriin, mikä pitää paneelin paikoillaan. Eli savua nousi kun tätä heppailin.
Siinä vasen kotelo aika pitkälti hitsattuna ja saumat osittain hiottuna. Ja siinäkin näkyy taas yks reikä lisää runkopalkissa
Tällasen palan taittelin ja väänsin.
Ja se tuli sisäpuolelle tukemaan pyöränkaaren loppuosaa. Hankala oli saada se paikoilleen kyseiseen väliin. Tuurnalla ja vasaralla naputtelemalla se sitten istu lopulta.
Tässä oli vielä sekin hauska, että mihin pellinpalan reuna loppuu, niin siellä on vaahtomuovia liimattuna koriin, mikä pitää paneelin paikoillaan. Eli savua nousi kun tätä heppailin.