![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 3#p1251603
Miksi tuo olka-akseli piti purkaa pois? Juuri vaihdoin meidän vm. 2006 ng-kolkkiimme etunavat molemmille puolille ja riitti että otti ainoastaan alapallonivelen irti olka-akselista.JP_Vette kirjoitti: ↑La Helmi 11, 2023 21:19Hommahan suju ongelmitta, mutta raidetankoa en saanu irti. Hakkasin sekä pulttia ylös että pultti tukea vasten olka-akselia alas. No lopulta kun ei sujunu, niin avasin raidetangon klemmarin, kun kyllähän se siinä sitte pyörii ja hakkaan sitte navan pois auton vieres... Ja turhaan manasin, kun napahan lähti ekalla lekan kopautuksella pois. Tainnu edellenen asentaja käyttää rasvaa![]()
Autokauppa tehdään käytännössä aina tunteella, ainakin osittain. Pääsääntöisesti järkevää olisi jatka nykyisellä kalustolla siinä kohtaa, kun kaupat lyö lukkoon ja muissakin tapauksissa hyvin vahvasti haisee valintaperusteissa enemmän se, millaisen haluaa kuin se, millaisen oikeasti tarvii.
Se jako olisi helppo tarkistaa, voi helposti olla jompi kumpi nokka hampaan pielessä?JP_Vette kirjoitti: ↑Su Syys 24, 2023 16:39^^Kävin nyt lopukki suuttimien liittimet läpi, tai siis rikoin ne kaikki, ja kontaktispraytä en säästellyt. Nypein auto käynnis ne läpi ja sinetöin nippusiteillä. Niissä ei ole vikaa.
^Juu ei. Tosin moni opasvideo on niin huonosti kuvattu ja aina alussa 5 min jonninjoutavaa p*skanjauhantaa, että parempia pitäis laittaa saataville. Mutta en sitä tee siltikää. Kiitos kannustuksesta, mutta ei. Pitäs olla sitte jotain Latelan tasoa jo, siis ei sisällöltään, mut katsojiltaan, et saa tallin täyteen kiiltäviä työkaluja yms, et maksais vaivan
Yksi paikkahan voi olla jakopääkin. Ainaki noi VAGgilaiset aTSIit alkaa täriseen ketjun venyes (eli jaon mennes pieleen), niin jos täs on pieles. Tetammi eilen puhelimes sano, et se joku siä voi siirtyä ajanki kans ja toisaalta en tiedä, vaikka tähän olis just jakopää tehty ja kerrasta väärin![]()