Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
No niin! Pitkästä pitkästä aikaa pihalla taas SAAB. Mistä lie jälkipolven innostus kyseiseen merkkiin
Kesällä etsiskeltiin toimivaa ja ehjää NG93 sport sedania +vielä kohtuu kilometrein ja hintaan, mutta ei sellaista oikein meinannut löytyä. Tarjolla olevista tuntui löytyvän kaikenlaista vaivaa, vikaa ja fiksattavaa. Taidan kyllä olla hiukan tarkka ja ronkeli näissä auto hankinnoissa, sekä kun jälkipolvelle tuo oli haussa, niin ei viitsinyt ottaa heti mitään suurempaa korjattavaa. Mullehan se sitten tulee hoidettavaksi Tokihan niitä ”helmiäkin” löytyi, mutta nopeat vei ne meiltä ”hitailta hämäläisiltä”
Lopulta onneksi naapurikylään Tampereelle tuli myyntiin vähän reilu 200tkm ajettu perusmallin Linear. Tämä oli lähtenyt tehtaalta Smoke Beige –värillä, korinvärisin helmoin, 16” Alu43 vantein ja aut. ilmastoinnilla. Jälkivarusteltu lisäksi takalasitummennuksin ja Aux-liitännällä. Tuohon km määrään on edellinen omista jo laittanut/korjannut paljon kaikenlaista, eli tällä hetkellä paljolti kaikki on kunnossa Mitä nyt pientä hifistelyä korjatun ECU:n heatplate asennuksella, REC:n sulakeen laitolla, turvavöiden ”rissojen” putsausta, manualivaihteistoöljyn ja jarrunesteiden vaihdolla.
Tarinaa tulee hiukan jälkijättöisesti, kun ei ole oikein vielä päässyt tässä asiassa vauhtiin. Taitaa kohta olla laitettu se touhutonnikin tuohon Tosin puolet tuosta summasta koostuu kokonaan uusiksi laitetusta 17" kesärengastuksesta.
Kesällä etsiskeltiin toimivaa ja ehjää NG93 sport sedania +vielä kohtuu kilometrein ja hintaan, mutta ei sellaista oikein meinannut löytyä. Tarjolla olevista tuntui löytyvän kaikenlaista vaivaa, vikaa ja fiksattavaa. Taidan kyllä olla hiukan tarkka ja ronkeli näissä auto hankinnoissa, sekä kun jälkipolvelle tuo oli haussa, niin ei viitsinyt ottaa heti mitään suurempaa korjattavaa. Mullehan se sitten tulee hoidettavaksi Tokihan niitä ”helmiäkin” löytyi, mutta nopeat vei ne meiltä ”hitailta hämäläisiltä”
Lopulta onneksi naapurikylään Tampereelle tuli myyntiin vähän reilu 200tkm ajettu perusmallin Linear. Tämä oli lähtenyt tehtaalta Smoke Beige –värillä, korinvärisin helmoin, 16” Alu43 vantein ja aut. ilmastoinnilla. Jälkivarusteltu lisäksi takalasitummennuksin ja Aux-liitännällä. Tuohon km määrään on edellinen omista jo laittanut/korjannut paljon kaikenlaista, eli tällä hetkellä paljolti kaikki on kunnossa Mitä nyt pientä hifistelyä korjatun ECU:n heatplate asennuksella, REC:n sulakeen laitolla, turvavöiden ”rissojen” putsausta, manualivaihteistoöljyn ja jarrunesteiden vaihdolla.
Tarinaa tulee hiukan jälkijättöisesti, kun ei ole oikein vielä päässyt tässä asiassa vauhtiin. Taitaa kohta olla laitettu se touhutonnikin tuohon Tosin puolet tuosta summasta koostuu kokonaan uusiksi laitetusta 17" kesärengastuksesta.
Viimeksi muokannut patse, Su Loka 24, 2021 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Jos nois kuvan 16" vanteis on edes kelvolliset kesärenkaat, niin maksan niistä jotain. Pelkät vanteetki käy, jos ei oo kalliit
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Miteköhän mahtoi kuva näkyä kaikille, kun koitin google kuvien kautta laittaa? Omassa luurissa ei enää näkynyt No, laitoin muuta kautta.
Kuva kaunistaa vanteita. Niissä on parissa ainakin hiukan maalivikaa. Pintaa noissa Bridgestoneissa on kahdessa nippa nappa 3mm ehkä osin allekin ja kahdessa muussa vähän enemmän, eli 4mm luokkaa. Ylimääräisenähän ne tuossa ovat ja jo auton alta pois. Eli kaupan ovat jos kelpaa.
Kuva kaunistaa vanteita. Niissä on parissa ainakin hiukan maalivikaa. Pintaa noissa Bridgestoneissa on kahdessa nippa nappa 3mm ehkä osin allekin ja kahdessa muussa vähän enemmän, eli 4mm luokkaa. Ylimääräisenähän ne tuossa ovat ja jo auton alta pois. Eli kaupan ovat jos kelpaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Pientä fiksiä tuli heti oston jälkeen eturekisterikilven ruuvien osalta. Alkuperäiset ruuvit näyttivät tältä. Omasta jemmasta onneksi löytyi valmis setti kilvenruuveja ja peitenapit, niin saatiin ulkonäköä heti siistimmäksi.
Moottoritila näyttää muuten ihan siistiltä, mutta pientä öljyvuotoa on havaittavissa alipainepumpun seutuvilta. Tähän on jo tiivistesarja olemassa ja odottaa... Hiukan vielä pitäisi tutkia tuota vuotoa, josko sittenkin venttilikopantiiviste valskaisi. Ohjaustehostimenpumpun tiivisteet onkin jo aikaisemmin laitettu kuntoon ja nesteet vaihdettu huuhtelemalla. Ainakin auton mukana olleet laput kertoo näin. Yksi korkki on uusittu ja yksi vielä uusimatta, eli jarrunestesäilönkorkki on onnistuttu mysötä rikki
Parin vuoden sisään tuohon on ilmastointi huollettu ja sen huomaa. Puhaltaa todella kylmää ilmaa verrattuna talouden muihin autoihin. Lisäksi peitteen alta löytyy tuore akku. Kampiakselin etustefakin tais olla jo lappujen mukaan laitettu, kuten tuulilasinkin. Niin ja tyyppivikainen tuulilasinpyyhkijän moottori näyttää vaihdetun.
Hifiäkin on joku aikaisempi omistaja saappiin laittanut Oikein nostalgiset kuuskertaaysit, jotka omassakin nuoruudessa olivat kova sana Anttilan vahvistinequalisaattorin kera 99 hattuhyllyllä Soitinhan kolkissa on toki perusvakio, että kai noista ääni vähän puhtaammin sitten kuuluu.
Vaihteistoöljyt vaihtoon. Vaihdatettiin öljyt ja suosituksesta hain Motonetistä pari purkkia Castrollia. Mielestäni otin hyllystä peräkkäiset purkit ja vaikka ne näyttävätkin samanlaisilta, niin eivät sitä sitten olleet Siellä on nyt sitten tuollainen cocktail.
Moottoritila näyttää muuten ihan siistiltä, mutta pientä öljyvuotoa on havaittavissa alipainepumpun seutuvilta. Tähän on jo tiivistesarja olemassa ja odottaa... Hiukan vielä pitäisi tutkia tuota vuotoa, josko sittenkin venttilikopantiiviste valskaisi. Ohjaustehostimenpumpun tiivisteet onkin jo aikaisemmin laitettu kuntoon ja nesteet vaihdettu huuhtelemalla. Ainakin auton mukana olleet laput kertoo näin. Yksi korkki on uusittu ja yksi vielä uusimatta, eli jarrunestesäilönkorkki on onnistuttu mysötä rikki
Parin vuoden sisään tuohon on ilmastointi huollettu ja sen huomaa. Puhaltaa todella kylmää ilmaa verrattuna talouden muihin autoihin. Lisäksi peitteen alta löytyy tuore akku. Kampiakselin etustefakin tais olla jo lappujen mukaan laitettu, kuten tuulilasinkin. Niin ja tyyppivikainen tuulilasinpyyhkijän moottori näyttää vaihdetun.
Hifiäkin on joku aikaisempi omistaja saappiin laittanut Oikein nostalgiset kuuskertaaysit, jotka omassakin nuoruudessa olivat kova sana Anttilan vahvistinequalisaattorin kera 99 hattuhyllyllä Soitinhan kolkissa on toki perusvakio, että kai noista ääni vähän puhtaammin sitten kuuluu.
Vaihteistoöljyt vaihtoon. Vaihdatettiin öljyt ja suosituksesta hain Motonetistä pari purkkia Castrollia. Mielestäni otin hyllystä peräkkäiset purkit ja vaikka ne näyttävätkin samanlaisilta, niin eivät sitä sitten olleet Siellä on nyt sitten tuollainen cocktail.
Viimeksi muokannut patse, La Loka 30, 2021 16:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Nuo ruuvit ei tainnut irrota phillips ruuvimeisseillä enääPientä fiksiä tuli heti oston jälkeen eturekisterikilven ruuvien osalta. Alkuperäiset ruuvit näyttivät tältä. Omasta jemmasta onneksi löytyi valmis setti kilvenruuveja ja peitenapit, niin saatiin ulkonäköä heti siistimmäksi.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Vähän aikaa tietysti piti arvuutella ja kokeilla millä aukeis Oikso ollu torxi jolla toinen saatiin pois ja toinen ihan pihdeillä. Harvakierteiset ruuvit näytti kiinnittyvän ihan muoviin, eli ei onneksi olleet kovaa kiinni
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Tuntuu siltä, että usein autot tekevät uudelle omistajalleen jonkinlaisen jäynän. Olisikohan tämä nyt sitten sellainen?
Tosiaan käytettiin vähän toista kuukautta sitten saappi jarrunesteiden ja vaihteistoöljyn vaihdossa. Niitä ei ollut vaihdettu muutamaan vuoteen ja oli ajatus saada vaihteiden vaihtaminen hiukan jouheammaksi. Kun ei ollut luottoa omiin taitoihin ja työkaluihin. Varsinkaan laatikon proppujen auki saaminen epäilytti ja se auton alla könyäminen ei innostanut, niin huoltoliike sai tehdä homman. Työn kun sai vielä kohtuu hintaan, niin oltiin tyytyväisiä.
Tuosta meni vissiin vähän toista viikkoa, kun juniori tuli sanomaan jarrunesteiden vähyydestä. Oli mittaristoon tullut ilmoitus. Sitä sitten ihmettelemään ja kaatamaan lisää nestettä säiliöön. Säiliöhän oli ihan kuiva ja imaisi nestettä ihan kunnolla. Saappia nosteltiin sitten tunkilla ylös ja etsimään vuotoa putkista & letkuista. Vuotoja ei niistä löytynyt, mutta toinen takasatula oli märän näköinen ja lähempi tarkastelu paljasti ilmausruuvin valuttavan nestettä. Oli sitten satulasta kierteet korkannut.
Kiireesti hakien se ainut yksi kappale satuloita Motonetistä. Tarinaahan tapahtumien etenemisestä riittäisi, mutta lyhennettynä kerrottakoon, että siinä menikin sitten oma vapaapäivä, kun piti auto saada nopeasti kuntoon ja vielä toisen päivän illalla pienessä vesisateessa jouduttiin ilmaamaan kaikki kulmat, että saatiin saappiin kunnolliset jarrut. Oli vissiin päässyt ilmaa säiliön kautta järjestelmään ja poljin jäänyt pehmeäksi. Siitä taitaa olla sen kymmenen vuotta, kun on isommasti tuollaisia piharemppoja joutunut tekemään ja silloinkin saappiin
Tosiaan käytettiin vähän toista kuukautta sitten saappi jarrunesteiden ja vaihteistoöljyn vaihdossa. Niitä ei ollut vaihdettu muutamaan vuoteen ja oli ajatus saada vaihteiden vaihtaminen hiukan jouheammaksi. Kun ei ollut luottoa omiin taitoihin ja työkaluihin. Varsinkaan laatikon proppujen auki saaminen epäilytti ja se auton alla könyäminen ei innostanut, niin huoltoliike sai tehdä homman. Työn kun sai vielä kohtuu hintaan, niin oltiin tyytyväisiä.
Tuosta meni vissiin vähän toista viikkoa, kun juniori tuli sanomaan jarrunesteiden vähyydestä. Oli mittaristoon tullut ilmoitus. Sitä sitten ihmettelemään ja kaatamaan lisää nestettä säiliöön. Säiliöhän oli ihan kuiva ja imaisi nestettä ihan kunnolla. Saappia nosteltiin sitten tunkilla ylös ja etsimään vuotoa putkista & letkuista. Vuotoja ei niistä löytynyt, mutta toinen takasatula oli märän näköinen ja lähempi tarkastelu paljasti ilmausruuvin valuttavan nestettä. Oli sitten satulasta kierteet korkannut.
Kiireesti hakien se ainut yksi kappale satuloita Motonetistä. Tarinaahan tapahtumien etenemisestä riittäisi, mutta lyhennettynä kerrottakoon, että siinä menikin sitten oma vapaapäivä, kun piti auto saada nopeasti kuntoon ja vielä toisen päivän illalla pienessä vesisateessa jouduttiin ilmaamaan kaikki kulmat, että saatiin saappiin kunnolliset jarrut. Oli vissiin päässyt ilmaa säiliön kautta järjestelmään ja poljin jäänyt pehmeäksi. Siitä taitaa olla sen kymmenen vuotta, kun on isommasti tuollaisia piharemppoja joutunut tekemään ja silloinkin saappiin
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Ei ole tullut hetkeen tarinoitua, kun ei ole ollut aihettakaan Mutta nyt oli jännät paikat, kun kolkki pääsi meidän toimesta katsastukseen. Tarkanoloinen katsuri kävi saabin läpi ja eniten näytti mielenkiinto kohdistuvan taka-apurunkoon. Tosin ne rengasraudalla kopistelut oli niin hentoja, että vähän alkoi jo huvittamaan. Ehkä normi tulostinpaperista olisi rauta mennyt läpi, mutta ei enää askartelukartongista Kävin itsekin auton alla katsomassa ja olihan apurungossa ihan kivasti pinta ruosteessa, mutta ei vielä mitenkään säikäyttävän näköinen ollut.
Oma jänskätys kohdistui etuturvavöihin, jotka eivät oikein kunnolla vedä ihan loppuosastaan sisäänsä. Niitä koitettiin aikaisemmin vähän putsailla, mutta ei siitä suurta apua ollut. Katsuri kuskin puolta nyppikin, mutta ei ilmeisesti vielä haitannut liikaa. Eli katsastus ilman huomautuksia läpi
Sen verran hanakasti kolkki on saanut liikuntaa, että pitää öljyt välillä vaihtaa koneseen. Vähän jopa yllätti, että kilometrejä on tullut noinkin reilusti. Kuulemma myöskin bassojen puute vaivaa ja sille pitäisi tehdä jotain. Siinä sitä onkin sitten tekemistä.
Oma jänskätys kohdistui etuturvavöihin, jotka eivät oikein kunnolla vedä ihan loppuosastaan sisäänsä. Niitä koitettiin aikaisemmin vähän putsailla, mutta ei siitä suurta apua ollut. Katsuri kuskin puolta nyppikin, mutta ei ilmeisesti vielä haitannut liikaa. Eli katsastus ilman huomautuksia läpi
Sen verran hanakasti kolkki on saanut liikuntaa, että pitää öljyt välillä vaihtaa koneseen. Vähän jopa yllätti, että kilometrejä on tullut noinkin reilusti. Kuulemma myöskin bassojen puute vaivaa ja sille pitäisi tehdä jotain. Siinä sitä onkin sitten tekemistä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Jos etuovissa ei ole niitä mid-bassoja, on parantelu vieläkin haastavampaa. Mallikohtaiselta osiolta löytyy pitkät tarinat. Jos autossa ei ole noita ovikajareita, niin siellä koko järjestelmässä on leikattu alataajuuksia rajusti. Tätä voi kompensoida ryöstämällä takakajareilta signaalin ja erillisessä vahvistimessa sitten alataajuuksia korostaa rajulla tavalla. Mutta tarkemmat speksit löydät sieltä ketjusta. Tarinaa on paljon.
Turvavöitä on elvytetty myös onnistuneesti ihan sitä vyötä pesemällä, mutta lisäksi sitä pilarissa olevaa muoviosaa putsaamalla jota vasten vyö "liukuu". Se on sellaista materiaalia, että kerää hämmentävää töhnää ja itsekin olen siitä sitä pois kaapinut muoviveitsellä ja sen lisäksi pessyt jollain tavallisella pesuaineella.
Ja kyllä sitä vaan silmä lepää Sport Sedanissa, tummennukset omaan makuun vähän turhan synkät ja Aero saisi tietty olla, mutta on se vaan kaunis laite, kuten oma aiempi musta SS myös oli.
Turvavöitä on elvytetty myös onnistuneesti ihan sitä vyötä pesemällä, mutta lisäksi sitä pilarissa olevaa muoviosaa putsaamalla jota vasten vyö "liukuu". Se on sellaista materiaalia, että kerää hämmentävää töhnää ja itsekin olen siitä sitä pois kaapinut muoviveitsellä ja sen lisäksi pessyt jollain tavallisella pesuaineella.
Ja kyllä sitä vaan silmä lepää Sport Sedanissa, tummennukset omaan makuun vähän turhan synkät ja Aero saisi tietty olla, mutta on se vaan kaunis laite, kuten oma aiempi musta SS myös oli.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Tämä tekeminen on aloitettu. Motivaatiota on etsitty ja haettu. On mietitty, sulateltu ja odotettu, haalittu tarpeistoa omista kätköistä kaiuttimet, piuhaa, liitintä, subi sekä kaupan hyllyltä soitin ja vahvistin. Sitten on luettu ohjeita ja katseltu opastavia videoita. Saa suorittaa!Kuulemma myöskin bassojen puute vaivaa ja sille pitäisi tehdä jotain. Siinä sitä onkin sitten tekemistä.
Kuvassa jotain tarpeistoa esim. aktiivisubi ja osa kaapeleista jo autossa. Yritin löytää vahvistimelle tilaa edestä, kun kerran etuoviin on tarkoitus nuo kaiuttimet laittaa, mutta tavaratilaan hattuhyllyn pohjalle se sitten päätyi. Tuohon paikkaa ilmeisesti tulisi alkuperältään joku autoon asennettava puhelinyksikkö.
...Ja sitten...
Nuori kuski selkeä saabisti, kun on keppi "pakkilukossa" Heti jo cd-soittimen irrotus oli taiteilua, kun ei tajunnut ettei se sieltä suoraan pois tule. Pitää saada takaa liitin ensin irti. Ahdasta, pimeää ja hankalaa. Sitten se valokuidun yhdistävä liitin. Siinä olikin palapeli. Piti oikein opastusvideota katsoa uudestaan mitä puretaan, tarvitaan ja miten liitetään Soittimen piuhojen kanssa meni tovi askarrellessa, siinä ei suurempaa. Antenniadapteri olisi saanut olla johdollinen, niin olisi säästynyt parilta vaivalta ja ongelmalta. Tuohon ongelman ratkaisuun tarvittiin jo suurennuslasia ja hienomekaanikon välineitä, eli onnistuin mysäämään auton puolen liittimen sisältä kosketusliuskoja läjään, jolloin adapteri ei mennyt enää paikalleen
Ovikaiuttimet jäi vielä asentamatta, kun koitin katsoa netistä soviterenkaita ja niitä ei vastaan tullut, niin luulin että pärjätään ilman. Kyllä sellaisetkin siihen pitäisi vielä löytää. Nyt laitettiin takana olevat 6*9" Hertzit mölyämään takakontin subbarin kanssa. Bassoahan tässä kuulemma vain tarvittiin
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Joltain osin hiljaista tällä rintamalla. Kolkki on toiminut moitteetta, mutta suurin osa hiljaisuudesta on menetetty
Etuoviin löytyi jo tovi sitten kaiutinkorokkeet ja kaiuttimet asennettu. Varaston kätköistä esille kaivettu, aikanaan vuosia sitten omaan autoon hankittua settiä on kehuttu näinkin maireasti.
"Rainbow SL-C 6.2 on myydyin erillissarja koskaan 100-200 € hintaluokassa. Tämä Rainbow erillissarja on tasapainoinen kokonaisuus ilman mitään suuria puutteita. Jopa niin tasainen että se voitti ylivoimaisesti koko testin ASTM-lehdessä. Voitto alle 400 € erillissarjojen testissä vaikka tämän sarjan hinta on vain 200€, oli jälleen osoitus Rainbown kyvystä suunnitella ja valmistaa hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia kaiuttimia."
Kaiutinpiuhojen vetäminen oviin läpivientien kautta olikin sitten oma taiteenlaji ja siihen tuhraantui aikaa, sekä hermoja. Ei edes asennuskuvia tullut otettua. Taaskaan. Sointisäädöt on haettu karkeasti korvakuulolla, mutta todella hienolta kuulostaa Pitäisi omaan ooppeliinkin saada vastaavanlainen sointi
Onkohan tämä uuden tittelin osoitus vai mikä, mutta tällaisen paidan sain lahjaksi Ja tämähän enteilee kuvan mukaisesti omaa tulevaa klassikkoa
Etuoviin löytyi jo tovi sitten kaiutinkorokkeet ja kaiuttimet asennettu. Varaston kätköistä esille kaivettu, aikanaan vuosia sitten omaan autoon hankittua settiä on kehuttu näinkin maireasti.
"Rainbow SL-C 6.2 on myydyin erillissarja koskaan 100-200 € hintaluokassa. Tämä Rainbow erillissarja on tasapainoinen kokonaisuus ilman mitään suuria puutteita. Jopa niin tasainen että se voitti ylivoimaisesti koko testin ASTM-lehdessä. Voitto alle 400 € erillissarjojen testissä vaikka tämän sarjan hinta on vain 200€, oli jälleen osoitus Rainbown kyvystä suunnitella ja valmistaa hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia kaiuttimia."
Kaiutinpiuhojen vetäminen oviin läpivientien kautta olikin sitten oma taiteenlaji ja siihen tuhraantui aikaa, sekä hermoja. Ei edes asennuskuvia tullut otettua. Taaskaan. Sointisäädöt on haettu karkeasti korvakuulolla, mutta todella hienolta kuulostaa Pitäisi omaan ooppeliinkin saada vastaavanlainen sointi
Onkohan tämä uuden tittelin osoitus vai mikä, mutta tällaisen paidan sain lahjaksi Ja tämähän enteilee kuvan mukaisesti omaa tulevaa klassikkoa
Viimeksi muokannut patse, Pe Touko 13, 2022 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
No, niin. Juuri kun on päässyt kehumasta, ettei mitään kummosempaa ole ollut kolmosessa. Osuihan se pakollinen ja perinteinen takaluukun johtosarjavika. Eli johtotason tehtäviin päästiin tälläkertaa. Toki ensin piti ryömiä kabiinin kautta takaluukkuun. Purkaa luukun verhoilu ja lukkomekanismin suojat pois, että sai lukituksen vapautettua ja luukun auki
Oli sentäs vielä kymmenestä johdosta yksi ehjä. Yksi kokonaan poikki ja lopuista eriste rikki. Pieni paniikki ehti puseroon, että tässä on kädessä ihan nyt just kymmenen mustaa johtoa poikki ja mitkä päät sen jälkeen osataan liittää yhteen Tais siellä liittimien juuressa johdoissa sentäs olla jotain värimerkintöjä, mutta ei niitä heti huomannut, niin askarreltiin teippilaput
Tottakai joutui verhoilujakin purkamaan pois tieltä, että sai johtonipun hyvin esille korjattavaksi. Nipun toinen liitinpää löytyi tuosta kuvan keskeltä, valkoisen lapun yläpuolelta.
Oli sentäs vielä kymmenestä johdosta yksi ehjä. Yksi kokonaan poikki ja lopuista eriste rikki. Pieni paniikki ehti puseroon, että tässä on kädessä ihan nyt just kymmenen mustaa johtoa poikki ja mitkä päät sen jälkeen osataan liittää yhteen Tais siellä liittimien juuressa johdoissa sentäs olla jotain värimerkintöjä, mutta ei niitä heti huomannut, niin askarreltiin teippilaput
Tottakai joutui verhoilujakin purkamaan pois tieltä, että sai johtonipun hyvin esille korjattavaksi. Nipun toinen liitinpää löytyi tuosta kuvan keskeltä, valkoisen lapun yläpuolelta.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Komian paidan oot saanut
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
^Kiitos Kai mä sitten olen tuollainen
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Jälkipolven 9-3 SS 1.8t Linear Turbo Edition 2005
Hiljaa hyvä tulee kun ei mitään tarinoi. Tälle ei ole paljoa tapahtunut yli vuoteen. Vaihdettu yksi puola ja kerran jo laitetun ikkunahissin tilalle uusi parempi.
Syyskuun puolivälin paikkeilla tuli motivaatiopuuska ja maalailtiin hapettuneet peilikolmiot, kun kaapissa oli jemmassa sray-maalina happopohjamaalia ja puolikiiltävää akryylimustaa. Hapettumia hiottiin karkealla hiomapaperilla ja loppusilaus kauttaaltaan karhunkielellä. Pari reilua kerrosta pohjamaalia ja kolme pintaa. Hiukan tuo näytti syysillan hämärtyessä turhan kiiltävältä, mutta kuivumisen jälkeen on ihan ok.
Syyskuun puolivälin paikkeilla tuli motivaatiopuuska ja maalailtiin hapettuneet peilikolmiot, kun kaapissa oli jemmassa sray-maalina happopohjamaalia ja puolikiiltävää akryylimustaa. Hapettumia hiottiin karkealla hiomapaperilla ja loppusilaus kauttaaltaan karhunkielellä. Pari reilua kerrosta pohjamaalia ja kolme pintaa. Hiukan tuo näytti syysillan hämärtyessä turhan kiiltävältä, mutta kuivumisen jälkeen on ihan ok.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18