PyryR kirjoitti: ↑Ti Maalis 14, 2023 23:06
Selvisiko teidän rempan yhteydessä, mistä sitä lopulta kului vai oliko öljyrenkaat vaan niin kuluneet? Oliko sylinterit itsessään muuten kuluneet siten, että sylinterimitalla näki eroa?
Moottoriöljyn kulutus johtui luultavasti karstasta männänrengasurissa ja öljyrenkaissa. Lisäksi venttiilivarsien tiivisteet saattoi valskata ja aiheuttaa savutusta startin jälkeen. Sylinterimitalla näki pientä eroa ja soikeutta lähellä alakuolokohtaa. Kai nämä lohkot pitäisi porata ja kasata ylikokomännillä, jos oikein hyvän haluaisi.
Bensan seassa on nyt puteli motox petrol system trim puhdistusainetta. Tuo saattaa liottaa suuttimista jotain epäpuhtauksia pois tai sitten ei.
Jarruputkiremppaan saapui rojua:
Samassa paketissa saapui myös tähän autoon sopivia huolto-osia. Bensafiltteriä en muista tähän vaihtaneeni ja muutaman euron raikkarin raaskii vaihtaa tällaiseen vanhaan romuun
NGK tulpanjohtojen laatu ei oikein käsin hypistellessä vakuuttanut. Hankinnasta jäi kieltämättä ostokrapula, näistä tulee mieleen 20v takaiset heikkolaatuiset siniset silikoniset splitfire -piuhat. Alkuperäiset Bougicord johdot vaikuttaa asiallisemmilta, mutta niistä on jo liitokset vähän kulahtaneet. Harmi etten sellaisia uusia löytänyt tähän. Laadukkaita tulpanjohtoja halajava joutunee rakentamaan johtonsa itse kuparijohtimesta irtopäillä ja käyttää joko vastuksella varustettuja R-tulppia tai R-tulpanhattuja. Tulpanjohtoja ei varmaan enää uusita kuin museo- ja jokkisautoihin.
Vähän sama marina kohdistuu Beru virranjakajan kanteen ja pyörijään, nekin vaikuttaa kiinalaiselta krääsältä.
![Kuva](https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8DJU900CDRN8TPrUMMJB8j_LW22l242fSwwsj8gkiZoNsinlGLzZ7TLNnIa4wOOut3GPieavnxtmr5JqMgLTg6abDZREW5eliySn4yHAmM_c96ck-ToGiSkdT1898hmrRYG9xjV9-r7fJg5cnZXej05dg=w1518-h855-no?authuser=0)