Eihän siinä auttanut kun vetää haalarit niskaan ja alkaa poistamaan huoltotoimia häiritseviä osia autosta pois.
![Kuva](https://i.imgur.com/2OwLJ9N.jpg)
Kun kaikki osat, lukuisten ruosteisten ristipääruuvien jälkeen oli poistettu ja järkevästi etiketöity oli vuorossa korin peseminen kaikesta minkä painepesurilla irti sai.
![Kuva](https://i.imgur.com/k7eZDoV.jpg)
Pesun jälkeen purimme loputkin osat Saabista irti ja ripustimme sen vartaaseen. Tämän jälkeen "pientä" massan poistoa kaapimalla ja lämmittämällä.
![Kuva](https://i.imgur.com/Ql2juSF.jpg)
Massanpoiston jälkeen olikin aika paljastaa projektin koko laajuus lasipuhaltamalla kori ja luukut.
![Kuva](https://i.imgur.com/YTbN1MD.jpg)
Heti lasipuhalluksen jälkeen suojasimme jäljelle jääneet pellit epoksipohjamaalilla, etteivät pääse ruostepöpöt lisääntymään enempää. Niitä löytyi ihan tapeeksi jo muutoinkin.
![Kuva](https://i.imgur.com/q2GqMr7.jpg)
![Kuva](https://i.imgur.com/QGZm0Lz.jpg)
Aika tavallahan tuosta laittamista löytyi, mutta nyt, kuukauden puuhastelun jälkeen on kuitenkin saatu ensimmäinen uusi pellin pala hitsattua paikalleen ja sitä se homma jatkuu.
![Kuva](https://i.imgur.com/MtmD0iR.jpg)
Ihan mukavaa puuhastelua tämä pieni autoremontti on näin kahdenkymmenen vuoden tauon jälkeen, vaikka Saabin korin rakenne onkin aika "mielenkiintoinen" kunnolla korjattavaksi. Toki paljonhan tuossa on vielä tekemistä, mutta josko sillä sitten harasteajelisi vielä jonkun vuosikymmenen valmistuttuaan.
Janne