Taasen on tapahtunut pientä edistystä, vaikka vähän pakkastaukoa pitikin pitää.
Hytin lattia alkaa olla siinä kuosissa, että jalat pysyvät sisäpuolella. Kuskin jalkatilaan pitää toki vielä leipoa pohjamaalinpoistoreiät. Jos joku on kehittänyt hyvän patentin niiden muotoiluun niin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
Suraavaksi vuorossa olikin peräluukun pohjan korjaaminen.
Koska alkuperäinen on kokolailla hankalassa kunnossa, eikä uusia peltejä ollut saatavilla, päädyimme käyttämään kolariautosta leikattua korjauspalaa. No eihän sekään hiekkapuhalluksen jälkeen ihan täydelliseksi osoittautunut, mutta "pienellä" korjaamisella tuon sai käyttökelpoiseksi. Käytännössä pohjapellin ja perälaudan päällekkäissauma piti uusia koko matkaltaan, mutta onneksi perälaudan puoli oli pelastettavissa.
Hieman piti pohtia ja suunnitella mistä kohtaa kontin pohja pitää vaihtaa, että pääsee hitsaamaan kaikki saumat kiinni. Sitten vähän mittailua ja leikkelyä.
Siihenhän se taas sopi kuin sialle luistimet.
Jos joku kokee tarvetta tämänkaltaiselle operaatiolle, niin ainakaan nämä kaksi autoa eivät olleet ihan millilleen samanmuotoisia. Tosin hyvin lähelle ja sopivat pienellä sovittamisella hyvin yhteen.
Kohta pääseekin sovittelemaan jo pyöränkaaria, etulokasuojia ja takaposkien alareunoja. Siinä syntyykin sitten valmiin näköistä nopeasti, mikä on mukavaa vaihtelua tuolle "näkymättömän" tekemiselle.
Janne