Nojuu toiki on kyl totta, että napa on ensimmäinen sulake. Ja toi teli irtoo viides sekunnis ja sit vaa heittää sen auton konttiin ja hallille korjaamaan.
Kyllä mä sitä etuvinssiäki pohdein, mut sit se tarttis käytännös asentaa jonku tolpan päälle, josta tulee painoa ja myös väännätystä aisalle. Periaattees sitte tekis samalla serminki ja sen päälle vinssi, mut seki on vaan lisäpainoa. Ja se kärrylle nosto ei mulle sinänsä ole tavote, koska pätkin puun sellaseks, että jaksan sen nostaa ja teen tätä metsänhoitoa tasan sen verran kuin kunto ja mielenkiinto antaa myöden. Eli tän pitää olla kivaa. Sitte kun se ei enää ole, myyn mönkijän, palautan 30 vuotta vanhan perintösahan ja keskityin vain töihin, jotka hoitaa moto rahaa vastaan...
Toinen sitte olis laittaa se vinssi mönkijään ja siitä pylpyröillä ohjata vaijeria. Sillä ratkeis sähköongelmaki, kun ei tartte siirtää isoja virtoja kärryyn (riski kaapelin hajoamisesta). Yks olis myös laittaa akku kärryyn ja jollain karavaanariheikkovirtalaturilla sitä hiljalleen ladata päivän mittaan. Kivempi vaihtoehto kuin akun irrottelu ja siirtely latauspaikalle. Ja toisaalta mönkijästä lataamalla pärjäis aika pienellä ja kevyellä akulla.
Peräs se sit ajais myös sitä asiaa, että jos/kun jää jumiin, niin mönkijän vinssillä pääsee eteen ja kärryn vinssillä tarvittaes taakse.
Niin tai näin, pitäs olla kolme mönkijää ja jokaselle oma kärry. Toisaalta sillä rahalla sitte taitaa ostaa jo oikean ajokoneen