9si6pa - 75 projekti jatkuu.
9si6pa - 75 projekti jatkuu.
Heipä saabistit.
Hankin 96:seni v1998 ja silloin kävin pienen lenkin sivutiellä todetakseni saabin liikuvaksi kamppeeksi. Tekniikassa oli kuitenkin laittamista jo edellisen omistajan rekisteristä poiston ja tallin ylisillä usean vuoden viettämänä aikana.
Jarrut, kaikki nivelet, moottoriin laakerit myös tasapainoakseliin ja nokka-akseliin. Männän renkaat ja ventiilityö koneistamossa. Kaikki sähkösinkityt osat mitä moottori puolella oli kävi sähkösinkitys firmassa mutkan. Moottori tilaan ja peräkonttiin uusi maali. Ruvettiin kuitenkin rakentamaan uutta kotia ja siinä ja muussa touhussa meni aikaa ja Saabi täyty viedä säilytykseen 25v vuoden ajaksi. Nyt muutama kuukausi sitten otin nykyiseen talliini Saabini elvytykseen. Vaikka koneen olin silloin kauan sitten käyttänyt se käsin pyöritämällä tuntui nyt vähän kankealta. Epäilin ruostumista mutta käytin koneen pukilla ja otin kannet, öljypohjan ja jakopään kopan auki. Totesin että öljy on vain pinnoilta kuivunu ja siitä nihkeä pyöriminen johtu. Nyt on menossa moottori nokalle ja öljyäminen notkisti paikat.
Tämmöstä täälä nyt. Kuvia voin laittaa kun projekti eteenee.
Hankin 96:seni v1998 ja silloin kävin pienen lenkin sivutiellä todetakseni saabin liikuvaksi kamppeeksi. Tekniikassa oli kuitenkin laittamista jo edellisen omistajan rekisteristä poiston ja tallin ylisillä usean vuoden viettämänä aikana.
Jarrut, kaikki nivelet, moottoriin laakerit myös tasapainoakseliin ja nokka-akseliin. Männän renkaat ja ventiilityö koneistamossa. Kaikki sähkösinkityt osat mitä moottori puolella oli kävi sähkösinkitys firmassa mutkan. Moottori tilaan ja peräkonttiin uusi maali. Ruvettiin kuitenkin rakentamaan uutta kotia ja siinä ja muussa touhussa meni aikaa ja Saabi täyty viedä säilytykseen 25v vuoden ajaksi. Nyt muutama kuukausi sitten otin nykyiseen talliini Saabini elvytykseen. Vaikka koneen olin silloin kauan sitten käyttänyt se käsin pyöritämällä tuntui nyt vähän kankealta. Epäilin ruostumista mutta käytin koneen pukilla ja otin kannet, öljypohjan ja jakopään kopan auki. Totesin että öljy on vain pinnoilta kuivunu ja siitä nihkeä pyöriminen johtu. Nyt on menossa moottori nokalle ja öljyäminen notkisti paikat.
Tämmöstä täälä nyt. Kuvia voin laittaa kun projekti eteenee.
Viimeksi muokannut Ysikuupa, Ke Joulu 18, 2024 09:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tontilta nämä löytyy. Saab96-75, Renault4-67
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Re: Ysi6pa
Hienoo et kumminki säilytti
Kuvat tosiaan kivoja..

Kuvat tosiaan kivoja..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ysi6pa - 75 projekti jatkuu.
Kuulostaa hyvältä! Antaa toivoa sille että toi mun tammikuussa 2005 säilömäni möhkökupla pääsis sekin joskus taas työn alle 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ysi6pa - 75 projekti jatkuu.
Onneksi kone tehtiin silloin nyt se on hiukkasen tyyriimpää
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ysi6pa - 75 projekti jatkuu.
Joo kaikkia varaosia oli saatavilla. Myös alkuperäisiä oli jonkin verra tarjolla. Etu umpiot uudet ja taka lamput pohjineen päivineen. Nyt yrittäny taka vaimenninta hommata niin ei mistään löydy.
Tontilta nämä löytyy. Saab96-75, Renault4-67
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
Hei.
Tuossa laitoin kannet paikalleen 9.5 kpm momenttiin. Vuorossa imu välikansi. Oliko siinä mitään huomioitavaa asennuksessa. Viime kasauksesta kulunu 25v niin ei muista oliko jotain erityistä.
Tuossa laitoin kannet paikalleen 9.5 kpm momenttiin. Vuorossa imu välikansi. Oliko siinä mitään huomioitavaa asennuksessa. Viime kasauksesta kulunu 25v niin ei muista oliko jotain erityistä.
Tontilta nämä löytyy. Saab96-75, Renault4-67
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
lähinnnä varmaan että laittaa kannepahvit oikein päin ja imusrj kulmiin jossa se korkki vähän paremmin tiivistetököttiä niin ei jöly heti lennä kulmasta ja kortnerista. sekä pitää rättiä jakajan reiässä eliminoidakseen turhien partikkelien tippumisen reikään.
keinuvipukoneiston akselin ja pukin välinen tienoo kandee syynätä jos on jo leikkaantunut sietäs etsiä paremmat.sekä jölyn kulun varmistus ennen asennusta. toki termarikotelo kandee käyttää auki silloin kun imusrj on pöydällä sekä putsata kierteet

keinuvipukoneiston akselin ja pukin välinen tienoo kandee syynätä jos on jo leikkaantunut sietäs etsiä paremmat.sekä jölyn kulun varmistus ennen asennusta. toki termarikotelo kandee käyttää auki silloin kun imusrj on pöydällä sekä putsata kierteet
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
Top ja front tiivisteissä merkit. Joo kyllä väärinkin on mahdollista laittaa.
Tontilta nämä löytyy. Saab96-75, Renault4-67
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
juu ei ole eka kerta kun korjaamon jälkeen joutuu talkoisiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
Miten tuo jälkikiristys lämpimäksi käytön jälkeen. Tehdäänkö vai ei. Nuissa kirjoissa mitä minulla on ei puhuta jälkikiristyksestä mitään.
Tontilta nämä löytyy. Saab96-75, Renault4-67
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
Riippuu pahvista mutta kyllä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
Vähän päivytystä.
Nesteet on koneen sisällä. Rupesi pysymään kun vaihdoin lämmityslaitteen hanan joka ihme kyllä löytyi paikalisesta tarvikeliikkeestä. Tarkoitus ois ottaa Saabista savut tämän viikon aikana.
Nesteet on koneen sisällä. Rupesi pysymään kun vaihdoin lämmityslaitteen hanan joka ihme kyllä löytyi paikalisesta tarvikeliikkeestä. Tarkoitus ois ottaa Saabista savut tämän viikon aikana.
Tontilta nämä löytyy. Saab96-75, Renault4-67
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
ilmata voi ennen käynnistystäkin kun avaa 11 mm ilmaruntin ja nostaa pyttyä
sitten vain kevyt kääntö avaimesta ja pam
sitten vain kevyt kääntö avaimesta ja pam

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
Joo kun paisunta säiliön nostaa ilmaruuvia ylemmäksi niin ilmat turisi poies. Ja vielä kun avasin lämpäri hanan niin nesteet rupesi kennolle asti virtaamaan.
Tontilta nämä löytyy. Saab96-75, Renault4-67
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Re: 9si6pa - 75 projekti jatkuu.
No niin. Nyt ysikuupasta on savut otettu. Meni vähän pitempi aika mitä ensin suunnittelin. Hienpsti pelaa sievästi käy. Tuolainen pitkä seisonta yli 20v ilman välikäyttöä on myrkkyä koneelle. Eli vesipumppu, poltoaine pumppu, lämmitys laitteen hana, kaasuttimen kiihdytyspumpun kalvo ja öljynpaine anturi. Täyty uusi jotka aiemmin pelas ilman ongelmia. pääasia että osia on ollu saatavissa. Esim. Äänenvaimennin joka löyty mestarilta.
Tontilta nämä löytyy. Saab96-75, Renault4-67
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"
Valmet20-59 4wd, Valmet405 4wd, Jupiter50 -61, Jawa175 -63, Dnepr Diesel 900, Triumph tiger 800 -14
"ruuvit löysällä"