Oliko janne tosiaan niin että tämä auto jonka teit ei ole edes sinun vaan kaverisi? Onko sulla itsellä jotain vehkeitä, onko uutta projektia tulossa?
Kyllä se tosiaan totta on niin, että kaverille tämä tuli tehtyä. Itselläni ei ole ollut harrasteautoja vuosiin ja silloin aikanaankin muutamia Italialaisia (ei karvalakki malleja), yksi Toyota ja Chevy. Tai olis tuossa pihassa yksi ihan ok. kuntoinen avokorinen GEN1 Pajero, joka jäi pihatraktoriksi omasta käytöstä, mutta saapa nähdä innostuuko siitä harrastepeliä ottamaan.
Seuraava autoprojekti, menee sekin kaverille, ja on jo vähän korkattu. Taas on punainen, mutta tällä kertaa Italialainen karvalakkimalli. On tosin kymmenkertaluokkaa pienempi työ ja vaatimattomampi tavoite Saabiin verrattuna.
Juu, se on Mikkelin Oldtimer Run Visulahessa. Viikko Jussista heinäkuun suuntaan.
About samaan aikaan osuu myös Mikkeliin se Saimaan ympäriajo. Ajelivat yli 30-vuotiaille Saimaan ympäri reittiä Mikkeli-Puumala-Ruokolahti-Imatra-Lappeenranta-Mikkeli nyt menneenä viikoloppuna.
Nyt en ollu itte edes katsomossa. Usein käynyt reitin varrella kahtelemassa mutta se on nykyään liian pitkäveteistä touhua...Pitäisi raahailla ittensä katselemaan heti aamulla lähtöpaikalle...
Oli kunnia nähdä 99 livenä ja vähän kokeillakin sitä. Autosta on hyviä kuvia, mutta olihan se sykähdyttävä näky luonnossa. Mittasuhteet, tuulilasin kaarevuus, takakontin muotoilu ja ne takavalot ovat juuri oikeat museoautoon. Auto ei näyttänyt maalatulta, vaan uudelta ja ajamattomalta. Vielä kun on nähnyt pohjatyöt ja sen perusteellisuuden, niin ei voi kuin toivottaa pitkää ikää ja huolettomia kilometrejä 99:lle.
10 tkm. huolto ja jotain pientä säätämistä on ensi kesää varten edessä.
Hiukan pidempää välitystä tuo kaipaisi, jotta matka halki Euroopan kulkisi mukavammin. Kuinkahan se olisi järkevin tehdä tuollaiseen "ratas enskalla" varustettuun laitteeseen?
10 tkm. huolto ja jotain pientä säätämistä on ensi kesää varten edessä.
Hiukan pidempää välitystä tuo kaipaisi, jotta matka halki Euroopan kulkisi mukavammin. Kuinkahan se olisi järkevin tehdä tuollaiseen "ratas enskalla" varustettuun laitteeseen?
Janne
Järkevintähän se olisi laittaa uudempi loota. Mutta tuohon museokärryyn ei taida passata. Ratas ensiöiden välityksistä ei ole kyllä hajuakaan että onko niitä edes erilaisia.
Ilmeisesti ei ole ratas enskaan saatavana pidempää välitystä, mutta josko perään olisi? En tiedä. Tosin eihän sitä kukaan tiedä, jos ei kerro, että viisivaihteista laatikkoa näissä ei ikinä ole ollutkaan
Vaihoin omaan ngeehen talvirenkaat pari viikkoa sitten ja mulla on tullu 4000km vuodessa käyttöautoon. Siinäki jotain 900km "ylimääräistä" koska veljen femmasta porsi laturi pohjosen reissulla ja lainasin ngeen heille jotta pääsevät kotia Pietarsaareen.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva