Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
lauriolio
"Viggen"
Viestit: 525
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Cona kirjoitti:
Ti Loka 28, 2025 19:23

Kyllä se vaan taitaa olla silleen, että kun nämä Mitsut ja GTE-Passatit jne. on siinä maagisessa 10Ke hintaluokassa niin sähköisestä rangesta ei ole paljoa enää jäljellä. :roll:
Meillä meni loppukesästä mitsu noin 100% SOH:lla eteenpäin, akkuhan oli vaihdettu takuuseen. Sain autovexin kautta lopulta juteltua juuri ja juuri itseä miellyttävän maksun autosta tilille (kuitenkin alle 10ke).

Hyvästä akusta ei juuri vaihtoa kilpailuttaessa hyvitelty, ”kunhan on yli 70%” oli oikeastaan ainoa lausunto mitä useammalta kuuli. Myöskään liikkeen myynti-ilmoituksessa ei hyvää SOH:a tai akun vaihtoa mainosteltu, mikä kyllä ihmetyttää siihen melkein 14ke alkuperäiseen pyyntiin nähden. Taisi mennä lopulta, kun pyyntiä oli tiputeltu 12:lla alkavaksi.
Ex-harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13546
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niinno, paljonko on paljon rangea? Noin 2/3 alkuperäisestä rangesta on tallessa, alkuperäiseen auton hintaan nähden arvoa on jäljellä noin 1/5. Rahalle vastinetta, sano.

Kyllä tuolla sellaiset 25 km ainakin pitäis täydellä akulla vielä päästä. Riittääkö se jollekulle on aika paljon ajoprofiilista kiinni. Ja ainahan matka jatkuu sitten bensalla.

Ja jos plugarin ideana pitää enemmän bensansäästöä kuin jatkuvasti vain sähköllä ajamista, voi asian laskea niinkin, että 50 km päiväajolla bensankulutus putoaa noin puoleen jonnekin neljän litran tuntumaan per 100 km, mikä on aika hyvä saavutus isolla jokavetoautolla ajellessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2956
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja Cona »

Hyvää pohdintaa. Minulla työmatka on noin 20km, eli varsinkin talvella polttomoottori kävisi säännöllisesti, jos sähköinen range olisi em. luokkaa. Mitä sitten todellinen kulutus olisi, vaikea sanoa. Toyotissa tuota polttomoottorin käymistä ei silleen tulee mietittyä, kun se pärähtää jokaisella matkalla käymään ja moottori ei sitä kautta kärsi ajamattomuudesta ja kulutus on silti tosi pieni.

Olisi tietty eri asia löytää juuri tuollainen yksilö, jossa akku vaihdettu jossain vaiheessa takuuseen, niitäkin kuitenkin on jonkin verran markkinoilla.

Ei kait kukaan järkevä ajattele autoa sijoituskohteena, mutta mikä on sen 60% SoH omaavan auton elinkaari siitä eteenpäin, pitääkö se niin sanotusti ajaa loppuun itse vai onko autolla markkina-arvoa vielä esim. 250-300tkm ajettuna, toki jos akun päivittää parempaan niin sitten varmasti. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13546
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Töpselikärsien kuningaskarju: Mitsu Outlander PHEV

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tällainenkin tarina plugarien jälleenmyyntiarvosta on esitetty:

https://www.is.fi/autot/art-2000011585980.html

Vähän tuossa on klikkiotsikon makua, koska ei ainakaan tässä meidän tapauksessa ollut Sakalle mikään ongelma ottaa tuota vanhaa plugaria vaihdossa ja hyvittää siitä ihan ok summa. Aikaisemmin järkevän vaihtotarjouksen oli antanut Auto-Center vaihdossa toiseen Mitsun plugariin.

En sitten tiedä onko tossa jutun mersussa tai joissain tietyissä automalleissa muutakin vikaa kuin akun kapasiteetti, tai onko tarina syntynyt siitä että joku yksittäinen autokauppa on ilmoittanut ettei halua autoa ottaa, ja siitä sitten yleistetäån lööppiin että auto on arvoton. Haapala tosin toteaa että näitä keissejä on hänelle tullut useita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin