Taas yksi 900 Aero -projekti
Taas yksi 900 Aero -projekti
Taas yksi Aeroprojekti.
Kun nimimerkki Tri-Lo pisti myyntipalstalle ilmoituksen 900 Aerosta, mietin että onpa hienoa omistaa tuollainen. Hetken mietittyäni keksin että hienompaa kun omistaa 900 Aero on omistaa kaksi Aeroa. Neuvottelujen jälkeen Vaasasta hakemaan toinen Aero.
Tässä projektipäiväkirjassa aiheena on 1987 vuosimallin 900 Aero. Ensimmäinen 1988 vuosimallin Aeroni on ulkoa täysin alkuperäisen näköinen, mutta numerot ovat sellaiset jotka saavat minut hymyilemään ja työkavereiden bemarit kateellisiksi. Tässä projektissa puolestaan on tarkoitus pitää tekniikka alkuperäisenä, harkinnassa on uudempien jarrujen rakentaminen. Ajatuksena molempiin Aeroihin sopivat vanteet kuulostaa hyvältä. Pitää vaan selvittää onko i16:sta ja T16:sta jarrut samanlaiset. Tuohon ulkoiseen olemukseen jotain pientä piristystä tulossa. Pari ruostepaikkaa pitää korjata.
Ihan ensiksi ajellaan nyt hetki ja ihmetellään onko tuon rikkinäisen magneettiventtiilin lisäksi jotain muuta mikä vaatii heti huomiota. Tänään hakureissulla tuli ajettua n. 300 kilometriä ilman ongelmia, joten tästä on hyvä jatkaa.
Kun nimimerkki Tri-Lo pisti myyntipalstalle ilmoituksen 900 Aerosta, mietin että onpa hienoa omistaa tuollainen. Hetken mietittyäni keksin että hienompaa kun omistaa 900 Aero on omistaa kaksi Aeroa. Neuvottelujen jälkeen Vaasasta hakemaan toinen Aero.
Tässä projektipäiväkirjassa aiheena on 1987 vuosimallin 900 Aero. Ensimmäinen 1988 vuosimallin Aeroni on ulkoa täysin alkuperäisen näköinen, mutta numerot ovat sellaiset jotka saavat minut hymyilemään ja työkavereiden bemarit kateellisiksi. Tässä projektissa puolestaan on tarkoitus pitää tekniikka alkuperäisenä, harkinnassa on uudempien jarrujen rakentaminen. Ajatuksena molempiin Aeroihin sopivat vanteet kuulostaa hyvältä. Pitää vaan selvittää onko i16:sta ja T16:sta jarrut samanlaiset. Tuohon ulkoiseen olemukseen jotain pientä piristystä tulossa. Pari ruostepaikkaa pitää korjata.
Ihan ensiksi ajellaan nyt hetki ja ihmetellään onko tuon rikkinäisen magneettiventtiilin lisäksi jotain muuta mikä vaatii heti huomiota. Tänään hakureissulla tuli ajettua n. 300 kilometriä ilman ongelmia, joten tästä on hyvä jatkaa.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Ok, hyvä tietää. Nyt nuo jarrut toimivat hyvin, niin katsellaan tuota sitten keväämmällä.saabracing kirjoitti:samat jarrut on.
Laitetaan, kun jotain edistystä tapahtuu.Hietalahti kirjoitti:Laita projektin edetessä kuvia liikenteeseen.
Vaihdoin tänään kitkarenkaiden tilalle nastat ja takaa molempien tunkinkorvakkeiden luota löytyi hitsaamista. Edessä näytti hyvältä, vetarintunneleita on paikattu. Venttiiliennostimet pitävät meteliä varsinkin kylmänä, tiedä sitten pitäisikö koittaa toisella öljyllä. Tasakaasulla nykii välillä, pitää katsoa sytytyspuolta jos sieltä löytyy jotain.
Ilmeisesti muita häiritsee tuo sisusta. Veljenikin sanoi tänään monta kertaa että se pitäisi vaihtaa.
Ehkä tällä hetkellä suurin ongelma on soittimen ja kaiuttimien puute. Kaiuttimet on tiedossa, mutta soitinta täytyy miettiä vielä. Hevillä kun saisi vähän peitettyä tuota venttiilien naputusta.
Hintaansa nähden hauskaa on riittänyt.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Vaihteeksi vapaapäiviä, niin jotain pientä edistystä odotettavissa.
Tänään askartelin varaosa-autosta kaiuttimet irti ja joitain pieniä sisustan osia. Aeroon en ehtinyt katsella muuta kun miten johdot kulkee kaiuttimille. Kuitenkin sen verran sain aikaiseksi, että nyt kun laittaa turvavyön kiinni niin oikeasta kohti sammuu valoja kojelaudasta.
Tuota nykimistä tutkiessa vaihdoin varaosa-autosta bougicordit ja samalla katselin virranjakajaa. Pyörijä ja kansi ovat vaihtokunnossa, noita pitää katsella huomenna. Huomasin myös että tuo virranjakajan kylkeen tuleva liitin on irti virranjakajan rungosta. Varmaan tuollakin on tuon nykimisen kanssa jotain tekemistä. Lyhyen lenkin kävin ajamassa, eikä ainakaan huonompaan suuntaan mennyt tulpanjohtojen vaihtamisen jälkeen, joten voin pitää tuota korjausta onnistuneena.
Jatkuu taas.
Tänään askartelin varaosa-autosta kaiuttimet irti ja joitain pieniä sisustan osia. Aeroon en ehtinyt katsella muuta kun miten johdot kulkee kaiuttimille. Kuitenkin sen verran sain aikaiseksi, että nyt kun laittaa turvavyön kiinni niin oikeasta kohti sammuu valoja kojelaudasta.
Tuota nykimistä tutkiessa vaihdoin varaosa-autosta bougicordit ja samalla katselin virranjakajaa. Pyörijä ja kansi ovat vaihtokunnossa, noita pitää katsella huomenna. Huomasin myös että tuo virranjakajan kylkeen tuleva liitin on irti virranjakajan rungosta. Varmaan tuollakin on tuon nykimisen kanssa jotain tekemistä. Lyhyen lenkin kävin ajamassa, eikä ainakaan huonompaan suuntaan mennyt tulpanjohtojen vaihtamisen jälkeen, joten voin pitää tuota korjausta onnistuneena.
Jatkuu taas.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Tänään sain etukaiuttimet paikalleen. Taakse ei olekaan ihan niin helppo laittaa kun eteen, täytyy vähän miettiä asennusta.
Tänään ilmestyi myös sellainen vika että kierroslukumittari ei heti toiminut. Pari kertaa teki tuon ja kai tuollakin on jotain tekemistä sen nykimisen kanssa.
Äärimmäisen hauska peli ajaa näin talvellakin.
Tänään ilmestyi myös sellainen vika että kierroslukumittari ei heti toiminut. Pari kertaa teki tuon ja kai tuollakin on jotain tekemistä sen nykimisen kanssa.
Äärimmäisen hauska peli ajaa näin talvellakin.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.