Saab 99 Rallye projekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

silmä lepää tuossa autossa, on se varsinainen namupala. tsemppiä rekisteröinnin suhteen, ei muutakuin aseman vaihto jos ei ekalla onnistu :)
saab_99_rallye kirjoitti: Suurin muutoksen kohde on se, että pakosarjan mahduttamiseksi on pohjassa olevaa palkkia jouduttu poistanmaan n. 25 cm pätkä. Tämä ilmeisesti sen takia koska koria vaihtaessa alkuperäinen kori on ollut EMSin ja vaihdettu kori on GL:n. Emsin tekniikan upottaminen Gl:n koriin on ilmeisesti vaatinut pieniä modifikaatioita, mutta hitsaamme puuttuvan palan paikalleen niin asia on ok
onko kuvaa kyseisestä kohdasta?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Puuttuva palkki

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

lucaf kirjoitti:silmä lepää tuossa autossa, on se varsinainen namupala. tsemppiä rekisteröinnin suhteen, ei muutakuin aseman vaihto jos ei ekalla onnistu :)
saab_99_rallye kirjoitti: Suurin muutoksen kohde on se, että pakosarjan mahduttamiseksi on pohjassa olevaa palkkia jouduttu poistanmaan n. 25 cm pätkä. Tämä ilmeisesti sen takia koska koria vaihtaessa alkuperäinen kori on ollut EMSin ja vaihdettu kori on GL:n. Emsin tekniikan upottaminen Gl:n koriin on ilmeisesti vaatinut pieniä modifikaatioita, mutta hitsaamme puuttuvan palan paikalleen niin asia on ok
onko kuvaa kyseisestä kohdasta?
Tarkempi tutkailu osoitti että pakosarja on ns "custom made" eli hieman järeämpi kuin vakio ja näin ollen ulostuloaukkoa on hieman jouduttu suurentamaan. Otamme kuvan aiheesta kun seuraavan kerran pääsemme auton kimppuun.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Projektikuulumisia

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

Projekti on edennyt siihen pisteeseen että viime katsastuskeikalla huomautuksen aiheuttaneet kohdat on lähes korjattu, eli takajarrupala vaihdettu, raidetangon pää vaihdettu, lisätty mittaritauluun kaukovalojen sininen valo :lol: sekä hitsattu palkista puuttuva osa jo osittain kiinni (kuva tulossa) lisäksi koko pohja on nyt maalattu valkoiseksi. Uudet kaksiraitaiset puskurit on myös tulossa ja näinollen auto alkaa muistuttaa alkuperäistä ulkomuotoaan pikkuhiljaa, maalipintaa lukuunottamatta.

Saimme myös käsiimme mielenkiintoista kuvamateriaalia, 80-luvun alussa rakennetusta Turbo 99:stä, rakentaja on dokumentoinut autoa hyvillä kuvilla ja niistä on meillekin suurta apua "jatkovirityksiä" silmällä pitäen. Ohessa kuva taakse siirretystä käsijarrusta joka meidänkin tulee rakentaa, koska nykyinen hydraulinen on liian "uusi" historiciin. Hyviä kuvia löytyi myös vahvistetuista tukivarsista yms. Tarina kertoo että aikanaan käytettiin Porschen takajarrusatuloita käsijarrujen muuttamiseen taakse.

Kuva
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Katsastuskokeilu part II

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

Puuttuva palkki on nyt kiinni ja maalattu. Huomenna olisi taas tarkoitus mennä konttorille josko saisimme mieluisan joululahjan, eli auton kilpiin.Ohessa tuoreita kuvia aikaansaannoksistamme. Mikäli auton saamme kilpiin niin seuraava homma olisi etupään purkaminen, eli tukivarsiin on tarkoitus hitsata vahvikelevyt suojaamaan niitä mahdollisilta iskuilta, tämä on luokiteltu ratkaisu ja sitä käytettiin aikanaan eli tähän tapaan --> http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/rally/P7210015.jpg

Takapään tukivarret maalattuna, tänne pitää vielä hitsata oheisessa kuvassa näkyvät "suojukset" suojaamaan takatukivarren kiinnitysruuveja -- > http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/rally/P7210022.jpg

Kuva

Pohja on maalattu nyt kokonaan

Kuva

Lisää pohjaa

Kuva

Sekä viime kerralla katsastuksessa puuttunut palkki hitsattuna ja maalattuna

Kuva

Ja toinen

Kuva

Pidetään peukkuja että kilvet tulee, raportoimme taas lisää kun keikka on ohi.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tosi hienoa jälkeä! 8O

toivotaan että tälläkertaa tulee leima.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Läpi meni että heilahti

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

SE ON SIINÄ!!!

Kuva

Alkuperäiset AJX-702 kilvet on tilauksessa.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Läpi meni että heilahti

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

saab_99_rallye kirjoitti:SE ON SIINÄ!!!
Onnittelen, varmasti hieno tunne.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lämpimät onnittelut! :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Hienoo!!! Onnitelut! :D Saako tosiaankin historiikin sääntöjen mukaan tukivarsia vahvistaa?
#2277
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

Onnittelut ja hyvää joulua kaikille :D
curry
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Saab 99 luokitustodistus

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

kiitos, kiitos saimme joululahjan etukäteen, nyt on yksi stressinaihe vähemmän....
Hienoo!!! Onnitelut! Saako tosiaankin historiikin sääntöjen mukaan tukivarsia vahvistaa?
ohessa Saab 99:n luokitustodistuksesta sivu, ratkaisu on sallittu jo vuodesta 1974 eteenpäin kakkosryhmässä mihin automme on alunperin rakennettu.

Kuva
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

onnittelut täältäkin! ja hyvää joulua.. :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

onnittelut täältäkin toivoopi SAAB 99 TURBO Ryhmä A vm.79
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Pieni päivitys

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

Kävin rassaamassa tukivarret irti valmiiksi vahvikehitsausta varten, ilmeni pieni ongelma koska hitsaamamme palkki on muutaman millin sivussa ja toisen tukivarren pultit eivät vielä aukea koska hylsy ei mahdu väliin mutta nirhaisemme pienen loven rälläkällä niin saamme ne auki. Samalla myös pääsemme maalamaan kotelot valmiiksi koska jouset ovat pois tieltä. Ohessa pari kuvaa.

Kuva

Kuva

sain myös käsiini Jyväskylän kaupungin kirjastosta puuttuvan vuoden 1979 Vauhdin maailman vuosikerran, ohessa myös pari action kuvaa. Tuommoiset muovilevikkeet täytyy hommata jostain...

Kuva

Ålandsrally, sijoitus 3.

Kuva

Nurmijärviralli, sijoitus 1., kartturina Antero Laine
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Mulla vois olla ehkä projektikuntoisia levikketä mitkä voisin myydä.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Vastaa Viestiin