96 '79, poppien laittoa ja muuta

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

96 '79, poppien laittoa ja muuta

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Elikkäs tu meidän punainen kuuppa olisi nyt tuossa pihamaalla vailla stereoita, jarruja ja leimaa. Nämä pitäisi saada kondikseen ennen...hmmm... kesää. Kuvia popeista on tulossa hiukka myöhemmin jahka saan laitettua ne nettiin asti.

Alle on tulossa jalkkikset, pitäisi fiksailla ne siihen kuntoon että kehtaa näyttää. uudet kesäkumit on jo päällä. hieman ylimääräistä hommaa teettää porukoitten arkivolvon talvirengas joka otti yhteen etuloksun kanssa. Lommo tuli... :cry: Myös vasenta kylkeä pitää hioa ja pakkeloida, hioa ja pakkeloida ja vielä hioa ja sen jälkeen maalata.

Poppisysteemeiksi on siis tulossa 6,5" erillissarja, 10" subi, 4-kanava vahvari sekä mp3-soitin. Aika peruslaitteisto siis kyseessä. Erillissatsin midit tulee pieniin koteloihin (roskiksista modattu, kehtysversio kolmonen varmaan menossa...). Jos joku keksisi ja voisi ehdottaa diskanteille paikat. Kojelauta ei ole vaihtoehto, eikä vättämättä ovetkaan... Yleisilme pitäisi nimittäin pysyä suht vakiona. Jos jaksan niin laitan vanhan München tappimankan ja vanhat laatikkokajarit kiinni, ihan hupimielessä. Mielessä on käynyt myös kyrvähtäneen Nippon-merkkisen mankan muuttaminen herätevirtakatkaisijaksi....

Popit ovat siis:

JVC KD-SC900R mp3 soitin
Autostudio B504 vahvari
AudioDesign 6,5" erillissarja
Hertz HS250 subi



Tuossa on ensihätään kuva autosta: http://office.vippet.net/servlet/genera ... ?car=45560


Lisää juttua tulee aina kun on oppituntien välissä aikaa kirjoitella!

[27.4.2005]

Jep! Elikkä's vahvistimen sain tänään kiinnitettyä,sekä hieman pähkäiltyä paikkaa kondensaattorille jonka tänään tilasin. Tulossa on Alfatechin 1faradin konkka Kitupiikin nettisivuilta. Kimppatilauksena ostettiin niin jäi hintaa 59euroa. Nyt on myös kuvia, löytyy täältä . kuvia löytyy etupään koteloiden ensimmäisestä kehtysvaiheesta ja valmiina. Työstökuvia eli kusiladun kanssa lekkimisistä ei löytynyt yhtään kuvaa... Tuolta näkyy myös vahvistimen sijainti eli takapenkin alle se tulee. Viereen (siis taakse auton keulasta katsottuna) tulee konkka. Seuraava homma on etupään kiinni laitto sekä takakontin kunnostus. Myös loput johdot laitetaan kun keritään, kuitenkin ennen muita hommia...
Viimeksi muokannut Jorppe, To Huhti 28, 2005 09:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Hienon näköinen peli!Noi teini tummenukset vähän hämää mutta silti.Mikäs tollasella on laskiessa.
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Nuo tummennukset ovat olleet tuossa jo 80-luvulta lähtien, minä kun jouduin istumaan takapenkillä ja isä laittoi ne jotta olisi hieman vilpoisempi lapsen olla... Eivät ne oikeasti ole noin tummat, kuva vääristää...
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Paljolla myyt noi fudisvanteet? 8)
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuvalinkissä on virhe, pitää olla http://www.kolumbus.fi/absolutelydoors/saab.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Rynnäkkösämpylä kirjoitti:Paljolla myyt noi fudisvanteet? 8)
Meneeks noi jalkkikset kuupan alle muka? keskireikä on kyllä liian pieni, mutta onko vanteen sisäpuolella sitten kolo?! 8O
#1430
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Kyllä ne menee kuupan alle, siellä on tyhjää tilaa vanteen takapuolella. Ja kuuppaanhan nuo on tehtykin eli tuskin saa minkään muun auton alle sivitsta lukuunottamatta. Voin vaikka kuvan yrittää saada tänään...

Niin, ja ei ole fudisvanteet myytävänä. Pienenä yksityiskohtanan mainittakoon että ovat löytyneet aikanaan erään navetan takaa paskakasasta, ja olivat minulle ilmaiset... :)
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Jorppe kirjoitti:Kyllä ne menee kuupan alle, siellä on tyhjää tilaa vanteen takapuolella. Ja kuuppaanhan nuo on tehtykin eli tuskin saa minkään muun auton alle sivitsta lukuunottamatta. Voin vaikka kuvan yrittää saada tänään...

Niin, ja ei ole fudisvanteet myytävänä. Pienenä yksityiskohtanan mainittakoon että ovat löytyneet aikanaan erään navetan takaa paskakasasta, ja olivat minulle ilmaiset... :)
Ah, tuo selvittää asiaa. Lucky bastard, pikkanen mäihä käyny kaverilla.. :wink: Mulle jos viitsit joskus heittää vaikka s-postilla kuvan vanteiden sisäpuolelta niin helpottaa etsimistä itselläkin tulevaisuudessa.

Ps. mitä jos kiinnität diskantit samaan koteloon missä sinulla on jo midit? Diskanteissa tuli kaiketi mukana parit erilaiset "kiinnitysjalat" (näin ainakin omissa JBL:ssä).. Tai sitten kojelaudan alapuolelle laitoihin pienet levyt "roikkumaan" diskanteille.
#1430
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Juurikin tuo diskanttien ja midien samaan koteloon laittaminen oli alkuperäinen tarkoitus mutta en sitten viitsinytkään ruveta tekemään reikiä melkein valmiisiin koteloihin niin se sitten jäi... Itsellekin tuli mieleen että pienet, sirot kiinnikkeet kojelaudan alapuolelle ja siihen sellaisilla upotettavilla kehyksillä... Tai toisaalta nuo kuvasivulla näkyvät motukatkin sinne kohtuullisen nätisti uppoaa.

Mulla on ollut ajtuksena tehdä kokonaan lasikuituiset kotelot siihen pyöräkoteloiden päälle joihin sitten tulisi diskantitkin kiinni. Mutta se homma jää sitten loppukesälle...

Voin tänään laittaa kuvan niitten jalkkisten sisäpuolelta tuonne muiden kuvien joukkoon.
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Minullakin tarkoituksena laittaa satkusta jääneet popit kuuppaan tässä kesällä kun saa innostusta.
*Panasonicin CQ-C1400 mp3 mankka (perusteena mp3 ja 2x(5V) RCA lähdöt ja hinta), on jo kiinni
*Ovipaneeleissa kun oli jo reijät kairattu: pioneerin 16.5cm 2-tie metallikartiot, on jo kiinni
*Rockford Fosgate 12" Punch-subwoofer suljetussa kotelossa.
*Ja todennäköisesti JBL:n 4*80 vahvistin ajamaan noita

Toinen vaihtoehto että JBL:n GT 5,25 erillis-sarja kanssa kiinni autoon ja samalla pääsee SPL 2*150W kyytiin subia ohjaamaan.
Voipi olla että laturi ei jaksa noita kaikkea pitää päällä joten tullee tuo JBL 4-kanavaisena. Konkka vielä pitäis hommata..

edit: niin tuo ensimmäinen setti on sitten paikallaan kokonaisuudessaan, muut romut odottaa ranskikseen laittamista varastossa.
Viimeksi muokannut make206, To Maalis 02, 2006 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1430
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

make206 kirjoitti:Voipi olla että laturi ei jaksa noita kaikkea pitää päällä joten tullee tuo JBL 4-kanavaisena. Konkka vielä pitäis hommata..
Mullakin oli aikanaan pelko perseessä laturin riittävyydestä, mutta yllättävän hyvin on tuo alkuperäinen laturi jaksanut työntää virtaa. Tällähetkellä mulla on autostudion 450 ja 2120 vahvarit sekä aktiivijakosuodin ja hyvin riittää virrat vaikka luukuttaa..
Siten jos on pitkät, lisävalot, lämppäri yms. päällä ja pitempään kuuntelee kovalla niin valot alkaa himmentyä basson tahtiin.. 8O

Tuo exiden hyytelöakku tosin hieman varmaan auttaa ja konkka tietysti pitää piikit kurissa popeille päin.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

96

Viesti Kirjoittaja vakari »

mitähän tuolle kaunottarelle mahtaa kuulua?
Vastaa Viestiin