Eka vuosi tonnarilla
Eka vuosi tonnarilla
Tere
Ajattelin tallentaa tänne ..omaksi huviksenikin ekan vuoden korjaukset
Kaikkihan alkoi kun sain halvalla 91 2.3i tonnarin. 410 000 ajettu
Ajattelin korjailla sitä "vähän"
No kokemattomuus tonnareista on muuttunut pakostakin ...
seuraava luettelo on kuin suoraan tonnarin malliviat luettelosta.
Huollettu:
Eka koria:
taka hiekka pelti muovi koteloksi, ovien ala-reunat + lokarien reunat --> korjaus / maalaus, koko alareunan maalaus + puskureiden + ala muovi osien maalaus, ovien mekaniikan kunnostus
Pikku vikoja:
tulpat,ilmasuodatin,virta-lukko, käyttöremmi, , lämmityspatteri, termari, reidetangon päät, alatukivarren helyt, pääsylinteri korjaussatsi, pääsylinterin kiinnitys uusittu, kytkinletku, DI-boksi, vaihdetangon väli-kumi, laturin hiilet, vesipumppu, jarruvalo kytkin, käsijarrun säätö, taka tukikumit
Moottori on nyt autotallin lattialla:
tyhjäkäytimoottorin puhdistus, tasapainoketju pois, öljypohjan tiivistys, kannen tiiviste+ yläpuolinen tiivistesarja, kytkin sarja, työ sylinteri korjaus satsi, öljypumpun tiivisteet, moottorin tukikumit, raidetangon suoja kumit
joten ihan vilkas on ollut eka vuosi.. tuli siinä kyllä 20 000 mittariinkin...
itte kun tekee niin tulee halvaksi heh heh
turhaan ei puhuta tonnarin tyyppivioista, mutta kun aloitti niin ei sitä ole voinut lopettaakaan... vai kannattaisikohan..
Mitähän tekis seuraavaksi ?
ja voisko joku kommentoida onko tästä taudista mittään hyötyä
.. Kun kirjotin tuon niin oli vain heikko hetki.. tietysti tässä on järkeä
motonetin osatkin tulivat viikon odottelun jälkeen .. siitä tämä hetkellinen notkahdus kun ei ole viikkoon päässyt tonnaria ajamaan
Mutta kunhan tonnari taas hyrisee entistä ehompana.. niin projekti jatkuu oli sitten järkee tai ei.
Niin ja hei nyt on taas yksi tonnari pois romuttamolle johtavalta tieltä.
[/img]
***
Nyt on kone takaisin taas .. pieni loppukiri niin nähdään onko saabilla taas mukava ajella
Ajattelin tallentaa tänne ..omaksi huviksenikin ekan vuoden korjaukset
Kaikkihan alkoi kun sain halvalla 91 2.3i tonnarin. 410 000 ajettu
Ajattelin korjailla sitä "vähän"
No kokemattomuus tonnareista on muuttunut pakostakin ...
seuraava luettelo on kuin suoraan tonnarin malliviat luettelosta.
Huollettu:
Eka koria:
taka hiekka pelti muovi koteloksi, ovien ala-reunat + lokarien reunat --> korjaus / maalaus, koko alareunan maalaus + puskureiden + ala muovi osien maalaus, ovien mekaniikan kunnostus
Pikku vikoja:
tulpat,ilmasuodatin,virta-lukko, käyttöremmi, , lämmityspatteri, termari, reidetangon päät, alatukivarren helyt, pääsylinteri korjaussatsi, pääsylinterin kiinnitys uusittu, kytkinletku, DI-boksi, vaihdetangon väli-kumi, laturin hiilet, vesipumppu, jarruvalo kytkin, käsijarrun säätö, taka tukikumit
Moottori on nyt autotallin lattialla:
tyhjäkäytimoottorin puhdistus, tasapainoketju pois, öljypohjan tiivistys, kannen tiiviste+ yläpuolinen tiivistesarja, kytkin sarja, työ sylinteri korjaus satsi, öljypumpun tiivisteet, moottorin tukikumit, raidetangon suoja kumit
joten ihan vilkas on ollut eka vuosi.. tuli siinä kyllä 20 000 mittariinkin...
itte kun tekee niin tulee halvaksi heh heh
turhaan ei puhuta tonnarin tyyppivioista, mutta kun aloitti niin ei sitä ole voinut lopettaakaan... vai kannattaisikohan..
Mitähän tekis seuraavaksi ?
ja voisko joku kommentoida onko tästä taudista mittään hyötyä
.. Kun kirjotin tuon niin oli vain heikko hetki.. tietysti tässä on järkeä
motonetin osatkin tulivat viikon odottelun jälkeen .. siitä tämä hetkellinen notkahdus kun ei ole viikkoon päässyt tonnaria ajamaan
Mutta kunhan tonnari taas hyrisee entistä ehompana.. niin projekti jatkuu oli sitten järkee tai ei.
Niin ja hei nyt on taas yksi tonnari pois romuttamolle johtavalta tieltä.
[/img]
***
Nyt on kone takaisin taas .. pieni loppukiri niin nähdään onko saabilla taas mukava ajella
Viimeksi muokannut SaabAri, Pe Syys 09, 2005 09:41. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Etuna ainakin se, että saa ajaa vähän pirun hyvällä autolla. :-)
Tonnarihan on sinänsä kestänyt ajan hammasta hyvin, ominaisuudet, tehot, bensankulutus, päästöt (trionic-peleissä) edelleen kilpailukykyisiä monin verroin kalliimpiin autoihin nähden.
Ainoastaan designi ei enää noudattele nykymaailman trendejä, mutta itse en uusista saippuan muotoisista autoista pahemmin edes tykkää.
En tiedä mitä teen sitten, kun ei maailmassa ole enää tonnareita tai jos ei saa jälkiasennettua etanolivehkeitä noihin kun bensa loppuu maailmasta.. Surun päivä.
Tonnarihan on sinänsä kestänyt ajan hammasta hyvin, ominaisuudet, tehot, bensankulutus, päästöt (trionic-peleissä) edelleen kilpailukykyisiä monin verroin kalliimpiin autoihin nähden.
Ainoastaan designi ei enää noudattele nykymaailman trendejä, mutta itse en uusista saippuan muotoisista autoista pahemmin edes tykkää.
En tiedä mitä teen sitten, kun ei maailmassa ole enää tonnareita tai jos ei saa jälkiasennettua etanolivehkeitä noihin kun bensa loppuu maailmasta.. Surun päivä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Ei kai se etanolikäyttöiseksi muuttaminen paljoa vaadi..
http://www.blocket.se/view/5921289.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5921289.htm? ... c=1&city=0
Kyllä me vielä etanoli tonnareita nähdään.Tri-Lo kirjoitti:Ei kai se etanolikäyttöiseksi muuttaminen paljoa vaadi..
http://www.blocket.se/view/5921289.htm? ... c=1&city=0
Nyt tonnari kulkee taas
Eka kokemukset rempan jälkeen ..
Puhtia tuli vähän lisään ja moottori käy nyt paremmin.
Tonttu on nyt parempi ajettava.
Moottori on nyt kiinni ja ei vaihteet heilu.. mutta ne motonetin hydraulikumit taisivat olla kyllä vika hankinta... äänet kasvoivat.
Moottori hiljeni mutta resonanssi kasvoi kun otti tasapainoketjun pois .. nyt on sitten sportti tonttu
Öljyvuodot loppuivat ja uutta kytkintä on nyt mukava käyttää.
Kokonaisuudessaan kannattava remppa.. kunhan äänet saa taas normaalille tasolle.
...
Nyt äänet ovat tasoittuneet .. pakoputken kumit uusiksi ja uudet hyd kumit ovat ilmeisesti asettuneet nyt kunnolla.. lisäksi yksi klemmari ilman otto letkussa ilmamäärä mittarin jälkeen oli löysällä joten kone ei käynyt ihan Ok.. ja kun akku oli pois kauan niin tietokoneelle otti aikansa tottua ja ottaa uudet arvot..
Nyt kuitenkin käy hyvin ja alkaa taas olla mukava ajaa tontulla
Eka kokemukset rempan jälkeen ..
Puhtia tuli vähän lisään ja moottori käy nyt paremmin.
Tonttu on nyt parempi ajettava.
Moottori on nyt kiinni ja ei vaihteet heilu.. mutta ne motonetin hydraulikumit taisivat olla kyllä vika hankinta... äänet kasvoivat.
Moottori hiljeni mutta resonanssi kasvoi kun otti tasapainoketjun pois .. nyt on sitten sportti tonttu
Öljyvuodot loppuivat ja uutta kytkintä on nyt mukava käyttää.
Kokonaisuudessaan kannattava remppa.. kunhan äänet saa taas normaalille tasolle.
...
Nyt äänet ovat tasoittuneet .. pakoputken kumit uusiksi ja uudet hyd kumit ovat ilmeisesti asettuneet nyt kunnolla.. lisäksi yksi klemmari ilman otto letkussa ilmamäärä mittarin jälkeen oli löysällä joten kone ei käynyt ihan Ok.. ja kun akku oli pois kauan niin tietokoneelle otti aikansa tottua ja ottaa uudet arvot..
Nyt kuitenkin käy hyvin ja alkaa taas olla mukava ajaa tontulla
Puolitoista vuotta täynnä:
nyt ajettu 10.000 rempan jälkeen :
Ongelmia ei ole ollut.. ja on todella ilo ajella tontulla
Öljyn kulutus on loppunut voi ajaa vaihtovälin ilman öljyn lisäystä..
eli remontti kannatti ehdottomasti.
ainoastaan virtalukko meni uudestaan remontiin nyt se on mallia toimii varmasti.
tulevia remppoja ainakin.. katti on varmaankin lopussa
nyt ajettu 10.000 rempan jälkeen :
Ongelmia ei ole ollut.. ja on todella ilo ajella tontulla
Öljyn kulutus on loppunut voi ajaa vaihtovälin ilman öljyn lisäystä..
eli remontti kannatti ehdottomasti.
ainoastaan virtalukko meni uudestaan remontiin nyt se on mallia toimii varmasti.
tulevia remppoja ainakin.. katti on varmaankin lopussa
Ota katti pois. Väsäät vaan siihen sellasen korvausputken et saa katsastukseen ruuvata kiinniSaabAri kirjoitti: tulevia remppoja ainakin.. katti on varmaankin lopussa
Kaveri tos meijän tallissa rakentaa escorttiinsa uutta putkistoa ja teki sellasen katin korvausputken... ehkä ihan aiheellista oli heivata se katti menemään oli vähän tukossa. Putki oli halki ennen kattia --> auto kulki huippuja 100km/h ---> putki hitsattiin kuntoon ---> huiput 70km/h Nyt kun katti on poistettu niin kulkee taas normaalisti.
Saat minulta halvalla katin jos tulee tarve. Ei sitä kannata ilmankaan ajaa, sen verran hyvin nuo toimii.TeePee kirjoitti:Ota katti pois. Väsäät vaan siihen sellasen korvausputken et saa katsastukseen ruuvata kiinniSaabAri kirjoitti: tulevia remppoja ainakin.. katti on varmaankin lopussa
Kaveri tos meijän tallissa rakentaa escorttiinsa uutta putkistoa ja teki sellasen katin korvausputken... ehkä ihan aiheellista oli heivata se katti menemään oli vähän tukossa. Putki oli halki ennen kattia --> auto kulki huippuja 100km/h ---> putki hitsattiin kuntoon ---> huiput 70km/h Nyt kun katti on poistettu niin kulkee taas normaalisti.