Projekti tonnari(t)
Nyt sitten kyllästyin tuohon ainaiseen riesaan, öljyvuotoon nimittäin. Kokoajan on tiputtanut jostain öljyä, hetken kun tallissa ruuvaa niin on muutama läikkä lattialla ja jos yön yli antaa olla niin on vähän isompi läikkä.
Irrotin turbon tänään ja selvästi pääsyyllinen öljyvuotoon oli turbon öljynpaluuputken tiiviste (niinkuin olen jo pitemmän aikaa epäillytkin). Oli öljyinen ja revennyt. Nyt kun on kerran aloitettu jo purkaminen niin vois samalla laittaa tuon T5 kannen kiinni
Irrotin turbon tänään ja selvästi pääsyyllinen öljyvuotoon oli turbon öljynpaluuputken tiiviste (niinkuin olen jo pitemmän aikaa epäillytkin). Oli öljyinen ja revennyt. Nyt kun on kerran aloitettu jo purkaminen niin vois samalla laittaa tuon T5 kannen kiinni
Eipä ole ihmeempiä saatu aikaan, auto on kyllä tallissa konehuone aika hyvin purettuna. Huomenna olisi tarkoitus viedä uusi kansi jyrsittäväksi ja sen jälkeen täytyykin sitten taas kerätä rahaa, että voin viedä rempattavaksi. Eikä ole vieläkään löytynyt imusarjaa tuohon kanteen
Tässä kun ei ole ollut mitenkään liikaa rahaa niin aloin rakentamaan etuoviin kaiuttimille paikkoja. Se projekti ei ole maksanut vasta kun pakkelipurkin verran
Voin lisätä kuvia tänne kunhan jaksan räpsiä niitä!
Tässä kun ei ole ollut mitenkään liikaa rahaa niin aloin rakentamaan etuoviin kaiuttimille paikkoja. Se projekti ei ole maksanut vasta kun pakkelipurkin verran
Voin lisätä kuvia tänne kunhan jaksan räpsiä niitä!
Noniin, tänään on taas muutama tunti ihmetelty tallissa kaiutinprojektin parissa. Tässäpä tämän päivän tulos:
Työ aloitettiin sahaamalla mdf-levystä sopivan kokoiset palat, sitten muotoiltiin ja tehtiin kaiuttimelle reiät.
Sitten lyhennettiin säilytyskoteloa
Toinen puoli kotelosta liitettiin kiinni sikaflexillä ja pakkelilla
Ovipahvi täytyi rei'ittää
Tähän jäätiin tänään, huomenna toivottavasti jaksan jatkaa
En ehtinyt vielä tänään viedä kantta jyrsittäväksi, mutta jos huomenna
Työ aloitettiin sahaamalla mdf-levystä sopivan kokoiset palat, sitten muotoiltiin ja tehtiin kaiuttimelle reiät.
Sitten lyhennettiin säilytyskoteloa
Toinen puoli kotelosta liitettiin kiinni sikaflexillä ja pakkelilla
Ovipahvi täytyi rei'ittää
Tähän jäätiin tänään, huomenna toivottavasti jaksan jatkaa
En ehtinyt vielä tänään viedä kantta jyrsittäväksi, mutta jos huomenna
Pitää kai tätäkin taas vähän päivittää, elikkäs siis tänään sain kannen kotiin ja eipä onneksi amiksen pojat tuhonneet sitä, vaan kansi on jyrsitty oikeasta kohtaa....onneksi!
Täytyy kohta, kun jaksaa tästä koneen äärestä siirtyä tallin puolelle, käydä irrottamassa vanha kansi autosta ja ihmetellä uutta kantta hieman.
EDIT: No niin nyt on vanha kansi irti. Torstaina vien uuden kannen koneistamolle. Lisää kuvia tulee kunhan projekti etenee...
Täytyy kohta, kun jaksaa tästä koneen äärestä siirtyä tallin puolelle, käydä irrottamassa vanha kansi autosta ja ihmetellä uutta kantta hieman.
EDIT: No niin nyt on vanha kansi irti. Torstaina vien uuden kannen koneistamolle. Lisää kuvia tulee kunhan projekti etenee...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Minkälaisia muutoksia tuohon lyhytlohkon kanteen pitää tehdä, notta sopii pitkälohkon päälle. Tuo jyrsintä jakopäähän.. kenties jotain muutakin?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ei vaadi muita muutoksia. Jyrsintä sen vuoksi että jos kannen laittaa suoraan kiinni, jää jakopään puolelle parin sentin rako josta nokkaketju heittäisi öljyt pitkin konehuonetta. Nyt se rako peitetään pellin palalla. Pelti tulee kanteen kiinni tuohon jyrsittyyn kohtaan ja sitten sen raon päälle. Se tiivistetään sitten jollain tiivistemömmöllä.
tema tuossa syksyllä teki samanlaisen projektin satkuunsa, se osais varmaan paremmin selittää aiheesta.
tema tuossa syksyllä teki samanlaisen projektin satkuunsa, se osais varmaan paremmin selittää aiheesta.
Viimeksi muokannut TeePee, Ke Maalis 15, 2006 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä selostus: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 378#279378TeePee kirjoitti:Ei vaadi muita muutoksia. Jyrsintä sen vuoksi että jos kannen laittaa suoraan kiinni, jää jakopään puolelle parin sentin rako josta nokkaketju heittäisi öljyt pitkin konehuonetta. Nyt se rako peitetään pellin palalla. Pelti tulee kanteen kiinni tuohon jyrsittyyn kohtaan ja sitten sen raon päälle. Se tiivistetään sitten jollain tiivistemömmöllä.
TeMa tuossa syksyllä teki samanlaisen projektin satkuunsa, se osais varmaan paremmin selittää aiheesta.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Kansi on nyt viety koneistamolle. Sanottiin että vasta viikon päästä ehtii alottaa laittamaan sitä, että menee varmasti pari viikkoa ennen kuin se on valmis.
Tällä välin kun kansi on rempattavana pitäisi jostain löytää imusarja siihen. Oon nyt pari kuukautta etsiskellyt mutta ei vielä ainakaan ole sopivan hintaista tullut vastaan.
Ovikaiutinprojektiakin pitäis tässä kohta puolin jaksaa jatkaa kun se on jäänyt vähän kesken motivaation puuttumisen vuoksi...
Tällä välin kun kansi on rempattavana pitäisi jostain löytää imusarja siihen. Oon nyt pari kuukautta etsiskellyt mutta ei vielä ainakaan ole sopivan hintaista tullut vastaan.
Ovikaiutinprojektiakin pitäis tässä kohta puolin jaksaa jatkaa kun se on jäänyt vähän kesken motivaation puuttumisen vuoksi...
Perkule ku tulee taas kalliiksi. Tänään tuli puhelua kannesta, että kaikki pakoventtiilit pitää uusia ja ne maksaa 30€/kpl. Lisäks kaks imuventtiiliä menee uusiks mut ne on onneks halvempia.
Mutta ei se auta... maksaa mitä maksaa.
EDIT: Tuli uutta puhelua, tarvike imuventtiilit ei käynyt kun oli liian pienet Niin pitää nekin nyt sitten tilata alkuperäisosina.....
Mutta ei se auta... maksaa mitä maksaa.
EDIT: Tuli uutta puhelua, tarvike imuventtiilit ei käynyt kun oli liian pienet Niin pitää nekin nyt sitten tilata alkuperäisosina.....
Ei ollut vika tarvikevenoissa. Kannessa olikin 33mm imuvenojen lautaset vaikka kuuluisi olla 32mm, eli joku on joskus aikasemminkin työstänyt tota kantta ja vaihtanut samalla isommat venttiilit.
Tarvikevenat jotka tilattiin oli 32,1mm eli liian pienet...varsinkin nyt kun istukoita on työstetty.
Eli nyt joudutaan tekemään kaksi uutta imuventtiiliä Nissan Micran venoista. Niihin pitää kuulemma tehdä joku ura ja ottaa lautasista 1mm pois? En tiedä ite niistä mitään, mutta näin se sielä koneistamolla meinas.
Tarvikevenat jotka tilattiin oli 32,1mm eli liian pienet...varsinkin nyt kun istukoita on työstetty.
Eli nyt joudutaan tekemään kaksi uutta imuventtiiliä Nissan Micran venoista. Niihin pitää kuulemma tehdä joku ura ja ottaa lautasista 1mm pois? En tiedä ite niistä mitään, mutta näin se sielä koneistamolla meinas.
Hienoa! Kansi on nyt valmis ja hintaa tuli mukavat 640€ Mutta ompahan nyt sitten varmasti riittävän hyvä kansi. Laittelen tänne jossain vaiheessa kuvia projektin etenemisestä, saattaa mennä hetken kun yo-kirjotukset vie kaiken ajan.
EDIT: Noniin huomenna perjantaina on pitkän matikan kirjotukset ja maanantaina englanti, mutta siihen nyt ei tarvitse edes lukea, eli projekti käynnistyy taas pitkän tauon jälkeen huomenna Tilasin tuossa juuri uuden turbonkin niin pääsee vähän ihmettelemään sen kanssa sitten kun se tulee perille viikolla 14.
EDIT: Noniin huomenna perjantaina on pitkän matikan kirjotukset ja maanantaina englanti, mutta siihen nyt ei tarvitse edes lukea, eli projekti käynnistyy taas pitkän tauon jälkeen huomenna Tilasin tuossa juuri uuden turbonkin niin pääsee vähän ihmettelemään sen kanssa sitten kun se tulee perille viikolla 14.
T5 kansi rempattuna
Huomaa vasemmalla nissan micran imuventtiilit
Imupuoli
Pakopuoli
Noniin ja eikun tästä eteenpäin sitten.
Edit: Pakko laittaa tänne vielä kuva noista vanhoista venttiileistä millaiset ne oli ennen kun ostin kansirempan yhteydessä uudet.
Eli siis kansi myytiin mulle "toimivasta autosta" irroitettuna. Kun kansi tuli perille ajattelin että "toimivasta" ehkä mutta "TOSI huonosti toimivasta". Nyt kun näin venttiilit niin täytyy sanoa että tämä kansi EI todellakaan ole ollut kiinni TOIMIVASSA autossa... että kiitokset vain myyjälle rehellisyydestä.
Huomaa vasemmalla nissan micran imuventtiilit
Imupuoli
Pakopuoli
Noniin ja eikun tästä eteenpäin sitten.
Edit: Pakko laittaa tänne vielä kuva noista vanhoista venttiileistä millaiset ne oli ennen kun ostin kansirempan yhteydessä uudet.
Eli siis kansi myytiin mulle "toimivasta autosta" irroitettuna. Kun kansi tuli perille ajattelin että "toimivasta" ehkä mutta "TOSI huonosti toimivasta". Nyt kun näin venttiilit niin täytyy sanoa että tämä kansi EI todellakaan ole ollut kiinni TOIMIVASSA autossa... että kiitokset vain myyjälle rehellisyydestä.
Viimeksi muokannut TeePee, Pe Huhti 21, 2006 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.