9000 CD Projekti =)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
CD_91
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 13, 2006 14:16
Paikkakunta: Mikkeli

9000 CD Projekti =)

Viesti Kirjoittaja CD_91 »

Tuli ostettua tälläinen 9000cd vm 91 2.0I saabi..
Auto on kyllä muuten ihan siistissa kunnossa , paitsi että oljyt tippuu jostain :evil: .




Laittelen kuvia siitä moottorista tämän viikon aikana (jos joku vaikka sanois että mistä vois vuotaa öljyä)
Viimeksi muokannut CD_91, Ke Huhti 26, 2006 21:02. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Onneksi olkoon ...hienon näköinen peli! Miksi se mylly isompaan pitäisi vaihtaa? Vääntäähän se toki tietty pikkusen paremmin... mutta, jos vaihtohommaan kerran alkaa niin eikös samointein kannataisi laittaa turbopata. Tuossa kaksilitrasessa ei vissiin vielä ole edes niitä tasapainovärkkejä brakaamassa.. 2.3:sta kannattanee ainakin ketju heittää valmiiksi kuikkaan ennen vaihtoa.

t. Tero
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
CD_91
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 13, 2006 14:16
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja CD_91 »

onko se muuten miten kallis homma laittaa turbo tohon kaks litraseen?? Mitäs kaikkea autoon tarvii laittaa että sais se turbo tomimaan :?: vai oisko helpompi ostaa turbo moottori? Ja tarviiko sit mitään lupia lähteä hakemaan?




tossa muuten näkyy se öljyvuoto:
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut CD_91, Ti Huhti 18, 2006 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

CD_91 kirjoitti:onko se muuten miten kallis homma laittaa turbo tohon kaks litraseen?? Mitäs kaikkea autoon tarvii laittaa että sais se turbo tomimaan :?: vai oisko helpompi ostaa turbo moottori? Ja tarviiko sit mitään lupia lähteä hakemaan?
Varmaan kannattaa suosiolla unohtaa turbottaminen. Autosi on vähäpäästöinen ja näin ollen aika vaikeaa turbottaa ellet halua maksaa VTT:n mittauksia, jotka ovat hävyttömän kalliit.

Kannattaa vähän hakee haualla ja surffata netissä noista muutosta hommista ja pykälistä. Ennenkuin alkaa suunnittelemaan mitään hirmu projektia.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

CD_91 kirjoitti:tossa muuten näkyy se öljyvuoto:
Tuo kulma on vaan kys.moottorin perinteinen "hikoilu"kohta. Ei taida juuri tiputtaa kuitenkaan..? :? Ei mitään paniikkia silloin. Sitten kun pahenee liiaksi tai kannentiiviste antaa periksi niin sen vaihto on edessä. Voihan sitä toki jo ennalta-ehkäisynä vaihtaa, jos niin haluaa. Kannen uudelleenkiristäminen (pultti kerrallaan auki ja momenttiin) auttaa myös mahdollisesti..
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Juu onneks olkoon auton johdosta.
Ei nyt liity sun projektiin, mutta asutko saksalassa tai ostitko ton auton saksalasta..??


P.S. Muistahan tulla näyttään uutta kiesii..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5&start=45
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
CD_91
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 13, 2006 14:16
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja CD_91 »

hakuba2: En asu saksalassa ja auto on tullut Turusta 8) .


Tri-Lo : kyllä öljyä tippuu jonkun verran..... Ei varmaan auta muu kun vaihtaa se tiiviste.... :evil:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

CD_91 kirjoitti:hakuba2: En asu saksalassa ja auto on tullut Turusta 8) .


Tri-Lo : kyllä öljyä tippuu jonkun verran..... Ei varmaan auta muu kun vaihtaa se tiiviste.... :evil:
Tee se, ja vedä samalla uusi jakoketju sinne niin mylly on taas iskussa piiitkään.. :wink:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mainostetaanpas taas: tuossa alemmassa kuvassa vaihteistokiinnityspultin yläpuolella näkyy pienempi pultinkanta. Kokeile saatko siitä kiristymään? Voi vaikuttaa vuotoon, jos vuotaakin lohkon päätylaipasta eikä niin paljon kannentiivisteen välistä. Sitten ei tietenkään auta, jos laippa on tiivis ja vuotaakin siitä paluukanavan kohdalta kannentiivisteestä.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 1292#31292

Tuollaisessa turbottomassa tuon kiristäminen ei ole temppu eikä mikään, kun ei ole rompetta niin paljon ympärillä. Ei ole iso vaiva kokeilla, vaikkei autakaan :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin