Onneksi olkoon ...hienon näköinen peli! Miksi se mylly isompaan pitäisi vaihtaa? Vääntäähän se toki tietty pikkusen paremmin... mutta, jos vaihtohommaan kerran alkaa niin eikös samointein kannataisi laittaa turbopata. Tuossa kaksilitrasessa ei vissiin vielä ole edes niitä tasapainovärkkejä brakaamassa.. 2.3:sta kannattanee ainakin ketju heittää valmiiksi kuikkaan ennen vaihtoa.
onko se muuten miten kallis homma laittaa turbo tohon kaks litraseen?? Mitäs kaikkea autoon tarvii laittaa että sais se turbo tomimaan vai oisko helpompi ostaa turbo moottori? Ja tarviiko sit mitään lupia lähteä hakemaan?
tossa muuten näkyy se öljyvuoto:
Viimeksi muokannut CD_91, Ti Huhti 18, 2006 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CD_91 kirjoitti:onko se muuten miten kallis homma laittaa turbo tohon kaks litraseen?? Mitäs kaikkea autoon tarvii laittaa että sais se turbo tomimaan vai oisko helpompi ostaa turbo moottori? Ja tarviiko sit mitään lupia lähteä hakemaan?
Varmaan kannattaa suosiolla unohtaa turbottaminen. Autosi on vähäpäästöinen ja näin ollen aika vaikeaa turbottaa ellet halua maksaa VTT:n mittauksia, jotka ovat hävyttömän kalliit.
Kannattaa vähän hakee haualla ja surffata netissä noista muutosta hommista ja pykälistä. Ennenkuin alkaa suunnittelemaan mitään hirmu projektia.
Tuo kulma on vaan kys.moottorin perinteinen "hikoilu"kohta. Ei taida juuri tiputtaa kuitenkaan..? Ei mitään paniikkia silloin. Sitten kun pahenee liiaksi tai kannentiiviste antaa periksi niin sen vaihto on edessä. Voihan sitä toki jo ennalta-ehkäisynä vaihtaa, jos niin haluaa. Kannen uudelleenkiristäminen (pultti kerrallaan auki ja momenttiin) auttaa myös mahdollisesti..
Mainostetaanpas taas: tuossa alemmassa kuvassa vaihteistokiinnityspultin yläpuolella näkyy pienempi pultinkanta. Kokeile saatko siitä kiristymään? Voi vaikuttaa vuotoon, jos vuotaakin lohkon päätylaipasta eikä niin paljon kannentiivisteen välistä. Sitten ei tietenkään auta, jos laippa on tiivis ja vuotaakin siitä paluukanavan kohdalta kannentiivisteestä.
Tuollaisessa turbottomassa tuon kiristäminen ei ole temppu eikä mikään, kun ei ole rompetta niin paljon ympärillä. Ei ole iso vaiva kokeilla, vaikkei autakaan
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00