Veljen OG900c to OG900c(i16v)-projekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Veljen OG900c to OG900c(i16v)-projekti

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pakko laittaa tänne ja kohta se jätkä varmaan soittaa, että mitäs oot menny tarinoimaan ja turpaan tulee joululomalla. Ähäkutti...

Elikkäs. Veljellä oli (tai on vieläkin pelkkänä korina) OG900i16V5D M1989 ("Kuularuisku"), keulakolaroitu yksilö tai enemmänkin tapaus, kun sillä on ollu kevyet 15 omistajaa :lol: Noooh, veli sitten otti osti OG900c3D M1988 ("Porsche", ***-993), hyvä peltinen punainen saman värisellä sisustalla kuten edellinenkin. Tähän tulee siis tekniikka Kuularuiskusta.

Mitä nyt viimeksi tehneen Porscheen, niin siihen on laitettu uusi kansipahvi, kansi on oikaistu ja lisäksi on laitettu uusi kytkin, muistaakseni turbo-mallin. Porschen oma moottori on jo nyt löytänyt uuden konehuoneen ja se tulee joskus setän 99GL M1982 pellin alle vaihdelaatikkoineen. Alustaan Porscheen on tehty vaikka ja mitä. Taka-akseli on hiekkapuhallettu ja maalattu, puslat on vaihdettu uusiin ja jarruputket ja letkut on vaihdettu taakse. Etuakselistoon on vaihdettu pari puslaa kuskin puolelle ja uudet jarruletkut. Pallonivelistä mulla ei ole mitään hajua onko niitä vaihdettu. Ja koko auton imagoon ja ajettavuuteen on sitten vaikutettu Lesjöforssin madallussarjalla ja Sachs Advantage iskareilla.

Tulevana taitaa olla sen tekniikan asennusta, ruiskuboxin ja sytkäboxin kytkentää, bensatankkia, -pumppua ja -linjoja, sisustan ja ulkoasun fiksausta. Kuvia olis tarkoitus ottaa muutamat joululomalla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1063
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

No niin, päivitystä. Rojekti muutoskatsastettiin viimeviikon torstaina ja läpi
meni että heilahti :D . Todiste harrastajan pätevyydestä :lol: . Samalla
suoritettiin vuosikatsastus, ei vikoja eikä puutteita 8).

Nyt ko rojektin "pahin" rasti on onnellisesti takana voi sanoa että yllättävän
helppoa on ollu. Sekä mekaniiset että elektroniset palikat on lopsahtanu
paikoilleen suorastaan pelottavan helposti. Pittää sääjättää vielä keulasta
pyöränkulmat ja laitattaa uusia renkaita ko on vähän villin oloset ajo-ominaisuuet. Muuten mosa on pelanu hyvin, ainoastaan tyhjäkäynti
seilaa mutta siihenki on palikat tulosa (AIC-venttiili ja letkuja, kaikki muu
on vaihettu).

Veljeni Dime ei ole niitä kuvia sitte saanu otettua mutta ehkä vielä joskus...

Tulevaisuuessa on ootettavissa maalausta ja poppien parantelua... :D
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1063
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Nii ja jos aiheen tiimoilta on kysyttävää niin kyselkää ihmeessä.
Vastauksia voi joutua ootteleen ko mulla ei oo nettiä itelä... :oops:

Nii ja nostakaa saabistitoverit kättä ko tuletta vasthan, mie olen liikhelä
900S VFJ-xxx & 900c16vi VSR-993 :lol:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No, eiköhän niitä kuvia saa ensi syksynä otettua siitä Vasarasta/Porschesta, kun olen ajatellut pitää silloin yhden viikon tulevasta isyyslomasta :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin