Projekti tonnari(t)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lukittu
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Todella mielenkiintoinen projekti,tätä seurataan tiiviisti.
Kyllä se motivaatio siitä kohta palaa takaisin... :)

Ja BTCF tyyliin;
Optiikka ja "vanteet" kohdallaan,vielä pientä tontitusta niin bueno.
(M-tech niecht sceumgfo dsåpojje uber alles slack..)
Ne on niin sekasin saksankielestä että naurattaa lukea sitä foorumia välillä... 8O
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mietiskelin yön yli missä vika mahtaisi olla ja menetin samalla yöunet, mutta vaihtoehtoja ei todellakaan ollut kuin tasan kaksi. Joko se ei saa bensaa tai sitten ei iske kipinää. No bensaahan se sai kun lähti kerran käyntiin hyvin vaikkakin kävi epätasaisesti ja röpötti. Jäljelle jäi yksi vaihtoehto. Otin äsken tulpat irti ja putsasin, kun ne oli aivan mustat. Tulpat kiinni ja starttaamaan, ja kuinka ollakkaan saab hörähti käyntiin ja kävi yhtä epätasaisesti kuin eilenkin, vaan eipä vituta enää ollenkaan "pieni" röpötys kun luulin että tuli joku isompikin vika. Eli siis nyt seuraavaksi tutkimaan miksi käy huonosti. :D Sytytystulpat ainakin menee vaihtoon heti ensimmäisenä.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Nyt on jako kohdillaan ja ei vaan suostu toimimaan. Seuraava tarkistuksen kohde on imusarjan tiiviste jonka epäilen vuotavan.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Vein imusarjan tänään plaanattavaksi, oli todella vähän kiero se laippa, mutta kiero kuitenkin. Huomenna pitää koittaa tarkistaa kaikki muutkin mahdolliset vuotokohdat ja jos ei mitään löydy niin ei muuta ku imusarja takas kii ja uutta yritystä.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Voi jesus ristus...puusilmä mikä puusilmä.. minä itse siis. :lol: Eipä se nyt voinut käydä kunnolla tuo kone kun on imusarjassa vielä yksi 6mm tukkimaton reikä :D Otin imusarjan käteen äsken ja aloin tutkimaan niin kas kummaa, ilmavuodon syyllinen paikallistettu alle kymmenessä sekunnissa. Teki ilmeisesti hyvää tällainen parin viikon levähdystauko ruuvaamisesta. Nyt laittamaan imusarjaa kiinni ja kokeilemaan toimiiko paremmin kun on reikä tukittu. :P
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...auttoiko? ...taitaa olla kaveri unohtunut testilenkile. :)
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Ei auttanut, ostin uudet tulpat ---> auttoi. Nyt alkaa kuitenkin loppua usko kokonaan projektin valmistumisesta :( Kuinka vakavaa on kun venttiilikopan huohotusaukosta tulee pakokaasua kokoajan ja aika huolella... :?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Se on ihan normaalia huohotusta... "pakokaasun" määrä tosin vaihtelee koneen tiiviyden mukaan :).
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Nonii no joo.... taitaa kone olla sit tiivisteiden osalta aika väljä :lol: Katotaan ny ku innostuu taas jatkamaan projektia...
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta...aikanaan mulla oli 1,6 kone, joka huohotti melkolailla, ja kone kun avattiin, niin jokaisesta männästä oli muistaakseni ainakin ylempi männänregas poikki...tiedä sitten..onko sinulla sama ongelma vai ei, mutta huohotus siinä koneessa oli runsasta.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kyllä tuo 450tkm ajettu tonnarin patakin ihan mukavasti huohottaa, mutta niin huohottaa kaverin ~300tkm ajettu pata myös. Taitaa olla aika normaalia noilla kilometreillä.

Katsoo kun saa tuon yhen padan rempattua, että minkä verran se huohottelee sitten :).
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

No mulla ajettu n.8000km eli ei pitäisi olla mitään väljyyttä vielä. Eilen avattiin venakoppa ja pyöritettiin starttia... yritettiin kattoa jos venttiininohjurikumit päästäis läpi mutta ei ainakaan noin yhtäkkiä katottuna näyttänyt siltä.

Auto oli siis eilen käynnissä 5minuuttia ja kävi hyvin, mutta sitten yhtäkkiä alkoi kauhea röpötys ja seosmittarin mukaan meni todella rikkaalle...

Tunteeko kukaan jotain "gurua" joka tietäisi oikeesti jotain moottoreista ja joka vois kertoa mikä tota konetta vaivaa?
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Mitkä suuttimet, moottorinohjausjärjestelmä ja lastu siinä on??
Koitas pienentää bensanpainetta.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Vakiosuuttimet, lh 2.2 ja siinä bensalastu.

Nyt siinä on sellanen ongelma et saa ihan liian paljon bensaa. Mikähän sen vois aiheuttaa? Joku anturi antaa "mitäsattuu" arvoja? Mitä ongelmia rikkinäinen lämpötunnistin aiheuttaa?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jos saa bensaa liikaa, niin eipä siellä ole montaa tarkastuskohdetta..immu, lämpötila-anturi, bensanpaineensäädin tai esim. lytyssä oleva paluuputki, jolloin bensanpaineet nousee.
Foxbody turbo
Lukittu