900 -87 i8 -> T16
Enpä jaksanut muuta tehdä vauhtipyörälle kuin putsata teräsharjalaikalla kiiltäväksi, tehdä ajoitusmerkit ja lamellilaikalla varovasti kitkapinta auki. Ja lopuksi kiiltävä lakka päälle (ei toki kitkapinnalle).
Mitäpä tuolla kevennyksellä olisi saavuttanut? Kierrosherkkyyttä mutta menetetty sitkeyttä, vaan eipä tuo Saabin maamoottori ole mikään kierroskone. Lisäksi vielä mahdollinen sorvauksen yhteydessä tuleva heikkeneminen.
Mitäpä tuolla kevennyksellä olisi saavuttanut? Kierrosherkkyyttä mutta menetetty sitkeyttä, vaan eipä tuo Saabin maamoottori ole mikään kierroskone. Lisäksi vielä mahdollinen sorvauksen yhteydessä tuleva heikkeneminen.
Päristelyvideoita:
Ainakin ääniltään heikkotasoisia videota
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0322.avi
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0328.avi
Kiihdytys 60-120kmh moottoritien rampilta liikennevirtaan liityttäessä.
Ainakin ääniltään heikkotasoisia videota
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0322.avi
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0328.avi
Kiihdytys 60-120kmh moottoritien rampilta liikennevirtaan liityttäessä.
Aika napakasti liikkuu.
P.S. Mun pojan mukaan se auto meni mummolaan päin
P.S. Mun pojan mukaan se auto meni mummolaan päin
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tossa alimmassa kuvaus auto painaa jarrua ihan selkeesti,ei toi noin poistuf-19 kirjoitti:Päristelyvideoita:
Ainakin ääniltään heikkotasoisia videota
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0322.avi
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0328.avi
Kiihdytys 60-120kmh moottoritien rampilta liikennevirtaan liityttäessä.
Aikoja en ole mitannut kuin epämääräisesti 80-120kmh, alle 4sek ainakin... Katsotaan miten tuo 100-200kmh menee sitten kun saan alle nuo eilen tilatut renkaat, Toyo Proxes T1-R 205/50R16.
Viimeksi muokannut f-19, Pe Tammi 30, 2009 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4 vaihteinen loota tosiaan antautui uusillä säädöillä kesken kevyen kiihdytyksen kakkosella. Saattoi kärsiä öljyongelmista jo penkissä, ainakin jotain normaalista poikkeavaa kahinaa kuulemma penkityksen lopussa saattoi olla kuultavissa. Auto saatiin kuitenkin pois Raisiosta, kiitos Terolle!
Tilalle jumppasin 5v lootan (45610) purkuautosta minkä kunnosta ei ollut mitään käsitystä kuin että ajosta auto on jääny seisontaan. Perän shimmaukset oli menneet persiilleen jossain vaiheessa kun kuppien kanssa tuli leikittyä. Käytin shimmailuun muutaman tunnin käsipelillä ilman heittokelloa tai muita välineitä. Ei ulvo tai korise tai mitään, aika hyvä siitä kai tuli? 7:n enskan vaihdoin myös.
Kaikki tiivistykset (enskan&perän kansi, öljysuodattimen jalka, loota-kone) tein Loctite 5922:lla, katsotaan miten äijän käy ja mistä kusee ja paljonko.
Kytkin vielä vähän oikkuili eilen, pari kertaa jäi pohjaan ja pari kertaa jätti irroittamatta. Pitää seurailla
Nyt sitten ajelamaan sukkasilteen kunnes traumat pyyhkiytyvät mielestä...
Tilalle jumppasin 5v lootan (45610) purkuautosta minkä kunnosta ei ollut mitään käsitystä kuin että ajosta auto on jääny seisontaan. Perän shimmaukset oli menneet persiilleen jossain vaiheessa kun kuppien kanssa tuli leikittyä. Käytin shimmailuun muutaman tunnin käsipelillä ilman heittokelloa tai muita välineitä. Ei ulvo tai korise tai mitään, aika hyvä siitä kai tuli? 7:n enskan vaihdoin myös.
Kaikki tiivistykset (enskan&perän kansi, öljysuodattimen jalka, loota-kone) tein Loctite 5922:lla, katsotaan miten äijän käy ja mistä kusee ja paljonko.
Kytkin vielä vähän oikkuili eilen, pari kertaa jäi pohjaan ja pari kertaa jätti irroittamatta. Pitää seurailla
Nyt sitten ajelamaan sukkasilteen kunnes traumat pyyhkiytyvät mielestä...