900 -87 i8 -> T16

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Missäs teetit jäähyn ja paljos makso?
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Siellä Raision jäähyttimessäpä tietenkin :) 54cm x 40cm x 5cm kennosta. Kenno vaikuttaa hitusen ohuelta, mutta päätyinen on 6cm paksu mikä on maksimi tuolle leveydelle ainakin omassa projektissani. Ei jää kyllä coolerista performance kiinni. Hintaa 300e.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mitenkäs tuo tonnarin vauhtipyörän vaihto, meinaan tuo painohomma? Tasapainotitko uuden vauhtipyörän kanssa koneen ?

Kai sä siitä otit 1-2kg pois :wink:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Enpä jaksanut muuta tehdä vauhtipyörälle kuin putsata teräsharjalaikalla kiiltäväksi, tehdä ajoitusmerkit ja lamellilaikalla varovasti kitkapinta auki. Ja lopuksi kiiltävä lakka päälle :D 8) (ei toki kitkapinnalle).

Mitäpä tuolla kevennyksellä olisi saavuttanut? Kierrosherkkyyttä mutta menetetty sitkeyttä, vaan eipä tuo Saabin maamoottori ole mikään kierroskone. Lisäksi vielä mahdollinen sorvauksen yhteydessä tuleva heikkeneminen.
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Komia saapi sulla! :)

Ny ku vaihteet pysyy päällä niin voisit laittaa vaikka parit suditteluvideot jakoon :twisted:

Ja dynökäppyrät kans :P
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Ootko uudet vanteet hommannu?Ja olit eilen harvaluodossa?
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Mjoo :) Vähän mutkapätkällä kävin testaamassa miten kitkat vinkuu. Ölisikö hyvin?
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Päristelyvideoita:
Ainakin ääniltään heikkotasoisia videota :(
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0322.avi
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0328.avi

Kiihdytys 60-120kmh moottoritien rampilta liikennevirtaan liityttäessä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Aika napakasti liikkuu.

P.S. Mun pojan mukaan se auto meni mummolaan päin :?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

f-19 kirjoitti:Mjoo :) Vähän mutkapätkällä kävin testaamassa miten kitkat vinkuu. Ölisikö hyvin?
Aina se on yhtä nätti. 8) Ootko mitannu 0-100,0-160 ja 80-160 tms.?Jossain suljetulla alueella tietty :wink:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

f-19 kirjoitti:Päristelyvideoita:
Ainakin ääniltään heikkotasoisia videota :(
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0322.avi
http://www.kolumbus.fi/nohkola/vetoja/MVI_0328.avi

Kiihdytys 60-120kmh moottoritien rampilta liikennevirtaan liityttäessä.
Tossa alimmassa kuvaus auto painaa jarrua ihan selkeesti,ei toi noin poistu 8O
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Aikoja en ole mitannut kuin epämääräisesti 80-120kmh, alle 4sek ainakin... Katsotaan miten tuo 100-200kmh menee sitten kun saan alle nuo eilen tilatut renkaat, Toyo Proxes T1-R 205/50R16.
Viimeksi muokannut f-19, Pe Tammi 30, 2009 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

:-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

4 vaihteinen loota tosiaan antautui uusillä säädöillä kesken kevyen kiihdytyksen kakkosella. Saattoi kärsiä öljyongelmista jo penkissä, ainakin jotain normaalista poikkeavaa kahinaa kuulemma penkityksen lopussa saattoi olla kuultavissa. Auto saatiin kuitenkin pois Raisiosta, kiitos Terolle!

Tilalle jumppasin 5v lootan (45610) purkuautosta minkä kunnosta ei ollut mitään käsitystä kuin että ajosta auto on jääny seisontaan. Perän shimmaukset oli menneet persiilleen jossain vaiheessa kun kuppien kanssa tuli leikittyä. Käytin shimmailuun muutaman tunnin käsipelillä ilman heittokelloa tai muita välineitä. Ei ulvo tai korise tai mitään, aika hyvä siitä kai tuli? :D 7:n enskan vaihdoin myös.

Kaikki tiivistykset (enskan&perän kansi, öljysuodattimen jalka, loota-kone) tein Loctite 5922:lla, katsotaan miten äijän käy ja mistä kusee ja paljonko.

Kytkin vielä vähän oikkuili eilen, pari kertaa jäi pohjaan ja pari kertaa jätti irroittamatta. Pitää seurailla

Nyt sitten ajelamaan sukkasilteen kunnes traumat pyyhkiytyvät mielestä... :D
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mikä wb sulla on?
Oletko ve:t säädelly ihan käsivaralta logeja käyttäen vai autotunella?
Vastaa Viestiin