900 T8 "rotta"
No hyvä kun sai vähän vastauksia tuohon kaiutinkotelo-asiaan. Täytyy ruveta siis itsekin suunnittelemaan koteloita kun vaan saisi hommattua erillissarjan josta sitten saisi mittoja. Vielä vain ihmetyttää ja kummastuttaa että onko väliä autokaiuttimien koteloissa, että kuuluuko sen olla ilmatiivis suljettu kotelo jotta kajari toimisi parhaiten?
Todella hienon näköinen kyllä tuo Juuson kotelo, kun on kunnolla tehty!
Todella hienon näköinen kyllä tuo Juuson kotelo, kun on kunnolla tehty!
Saab 9-5 2.0t Biopower Vector 2007
En osaa sanoa miten se kajari parhaiten toimii, mutta itse päätin tehdä suljetun kotelon...Juhasu kirjoitti:...Vielä vain ihmetyttää ja kummastuttaa että onko väliä autokaiuttimien koteloissa, että kuuluuko sen olla ilmatiivis suljettu kotelo jotta kajari toimisi parhaiten?...
Pakosarjan laipat saapui viimeviikolla, eli pakosarjakin alkaa jo näyttää joltain...
Paljonko kevenee tuolla ratkaisulla vai onko enimmäkseen tekemisen ilosta tehty? Itse mietiskelin että tuollaisessahan olisi hyvä alumiinin hitsausharjoitus minulle hitsaustaidottomalle tolvanalle..juuso kirjoitti:
Tänään tein takaluukulle rungon, jonka päälle tulee lasikuituinen "pelti". Saa nähdä teenkö konepellille saman homman...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Lasikuidulla ainaskin yks tommosia luukkuja tehnyt tuttava sanoi, ettei niistä tule kovinkaan paljon kevyempiä. lasikuitu on kuitenkin paksua ja tuo kehikko pitää olla joko vanhasta luukusta otettu tai sitten ite tehty metalliraami. Sekin painaa jonkinverran. Alumiinista tehtynä luukusta tulisi varmasti kevyempi, kuin teräksisestä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lähinnä tekemisen ilosta on kyse. Ja eipähän tarvi ruosteista luukkua laittaa, eikä pelätä ruostumista.Myrkky kirjoitti:Paljonko kevenee tuolla ratkaisulla vai onko enimmäkseen tekemisen ilosta tehty? Itse mietiskelin että tuollaisessahan olisi hyvä alumiinin hitsausharjoitus minulle hitsaustaidottomalle tolvanalle..juuso kirjoitti:
Tänään tein takaluukulle rungon, jonka päälle tulee lasikuituinen "pelti". Saa nähdä teenkö konepellille saman homman...
punnitsin huvikseni ton orkkis luukun. Painoi n. 12kg.
Lasikuituluukun runko painoi 5kg. Veikkaisin, että valmiin luukun paino jää alle 10kg. Onhan se kaksi kiloakin jo kotiin päin...
Sitten voi laittaa 2 kiloa painavemman subi-kotelon peräluukkuunjuuso kirjoitti:Lähinnä tekemisen ilosta on kyse. Ja eipähän tarvi ruosteista luukkua laittaa, eikä pelätä ruostumista.Myrkky kirjoitti:Paljonko kevenee tuolla ratkaisulla vai onko enimmäkseen tekemisen ilosta tehty? Itse mietiskelin että tuollaisessahan olisi hyvä alumiinin hitsausharjoitus minulle hitsaustaidottomalle tolvanalle..juuso kirjoitti:
Tänään tein takaluukulle rungon, jonka päälle tulee lasikuituinen "pelti". Saa nähdä teenkö konepellille saman homman...
punnitsin huvikseni ton orkkis luukun. Painoi n. 12kg.
Lasikuituluukun runko painoi 5kg. Veikkaisin, että valmiin luukun paino jää alle 10kg. Onhan se kaksi kiloakin jo kotiin päin...
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Äläs nyt, kyllä siinä painopiste laskee kun ne kaksi kiloa siirtyy luukun tasolta kontin pohjalleSuabisti kirjoitti:Sitten voi laittaa 2 kiloa painavemman subi-kotelon peräluukkuunjuuso kirjoitti: Lähinnä tekemisen ilosta on kyse. Ja eipähän tarvi ruosteista luukkua laittaa, eikä pelätä ruostumista.
punnitsin huvikseni ton orkkis luukun. Painoi n. 12kg.
Lasikuituluukun runko painoi 5kg. Veikkaisin, että valmiin luukun paino jää alle 10kg. Onhan se kaksi kiloakin jo kotiin päin...
900 T8 (os. C) 2D -89