900 T8 "rotta"

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Aika pitkän kaavan kautta lähdit 900:sta laitteleen. Mikä tuon VM. on?
99T-museopeli
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Passi kirjoitti:Aika pitkän kaavan kautta lähdit 900:sta laitteleen. Mikä tuon VM. on?
-89.
Mainittakoon vielä, että hyvin suolavedessä uitettu malli. :wink:
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Hienon näköistä lopputulosta kieltämättä saatu aikaan :). Sanoisinko että hieman on mopo tainnut karata käsistä? :D.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Coltti kirjoitti:Sanoisinko että hieman on mopo tainnut karata käsistä? :D.
Niinpä... :oops: :lol:
Juhasu
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Elo 18, 2005 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juhasu »

No hyvä kun sai vähän vastauksia tuohon kaiutinkotelo-asiaan. Täytyy ruveta siis itsekin suunnittelemaan koteloita kun vaan saisi hommattua erillissarjan josta sitten saisi mittoja. Vielä vain ihmetyttää ja kummastuttaa että onko väliä autokaiuttimien koteloissa, että kuuluuko sen olla ilmatiivis suljettu kotelo jotta kajari toimisi parhaiten?

Todella hienon näköinen kyllä tuo Juuson kotelo, kun on kunnolla tehty!
Saab 9-5 2.0t Biopower Vector 2007
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Juhasu kirjoitti:...Vielä vain ihmetyttää ja kummastuttaa että onko väliä autokaiuttimien koteloissa, että kuuluuko sen olla ilmatiivis suljettu kotelo jotta kajari toimisi parhaiten?...
En osaa sanoa miten se kajari parhaiten toimii, mutta itse päätin tehdä suljetun kotelon... :D


Pakosarjan laipat saapui viimeviikolla, eli pakosarjakin alkaa jo näyttää joltain...

Kuva
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Komee on käppyrä. 8)
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kovasti on ollut tekemistä tuossa ajokissa. Minä jo luulin tehneeni ihan hullun duunin, kun rakensin 99 combicoupeni. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Mertmi kirjoitti:Kovasti on ollut tekemistä tuossa ajokissa...
Jep! :D Ja sitä riittää vielä joksikin aikaa... :wink:
Viimeksi muokannut juuso, Ti Elo 07, 2007 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

...
Viimeksi muokannut juuso, Ti Elo 07, 2007 16:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

juuso kirjoitti:
Tänään tein takaluukulle rungon, jonka päälle tulee lasikuituinen "pelti". Saa nähdä teenkö konepellille saman homman...
Paljonko kevenee tuolla ratkaisulla vai onko enimmäkseen tekemisen ilosta tehty? Itse mietiskelin että tuollaisessahan olisi hyvä alumiinin hitsausharjoitus minulle hitsaustaidottomalle tolvanalle.. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lasikuidulla ainaskin yks tommosia luukkuja tehnyt tuttava sanoi, ettei niistä tule kovinkaan paljon kevyempiä. lasikuitu on kuitenkin paksua ja tuo kehikko pitää olla joko vanhasta luukusta otettu tai sitten ite tehty metalliraami. Sekin painaa jonkinverran. Alumiinista tehtynä luukusta tulisi varmasti kevyempi, kuin teräksisestä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Myrkky kirjoitti:
juuso kirjoitti:
Tänään tein takaluukulle rungon, jonka päälle tulee lasikuituinen "pelti". Saa nähdä teenkö konepellille saman homman...
Paljonko kevenee tuolla ratkaisulla vai onko enimmäkseen tekemisen ilosta tehty? Itse mietiskelin että tuollaisessahan olisi hyvä alumiinin hitsausharjoitus minulle hitsaustaidottomalle tolvanalle.. :)
Lähinnä tekemisen ilosta on kyse. Ja eipähän tarvi ruosteista luukkua laittaa, eikä pelätä ruostumista.

punnitsin huvikseni ton orkkis luukun. Painoi n. 12kg.
Lasikuituluukun runko painoi 5kg. Veikkaisin, että valmiin luukun paino jää alle 10kg. Onhan se kaksi kiloakin jo kotiin päin... :lol:
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

juuso kirjoitti:
Myrkky kirjoitti:
juuso kirjoitti:
Tänään tein takaluukulle rungon, jonka päälle tulee lasikuituinen "pelti". Saa nähdä teenkö konepellille saman homman...
Paljonko kevenee tuolla ratkaisulla vai onko enimmäkseen tekemisen ilosta tehty? Itse mietiskelin että tuollaisessahan olisi hyvä alumiinin hitsausharjoitus minulle hitsaustaidottomalle tolvanalle.. :)
Lähinnä tekemisen ilosta on kyse. Ja eipähän tarvi ruosteista luukkua laittaa, eikä pelätä ruostumista.

punnitsin huvikseni ton orkkis luukun. Painoi n. 12kg.
Lasikuituluukun runko painoi 5kg. Veikkaisin, että valmiin luukun paino jää alle 10kg. Onhan se kaksi kiloakin jo kotiin päin... :lol:
Sitten voi laittaa 2 kiloa painavemman subi-kotelon peräluukkuun :lol:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Concah
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 04:49

Viesti Kirjoittaja Concah »

Suabisti kirjoitti:
juuso kirjoitti: Lähinnä tekemisen ilosta on kyse. Ja eipähän tarvi ruosteista luukkua laittaa, eikä pelätä ruostumista.

punnitsin huvikseni ton orkkis luukun. Painoi n. 12kg.
Lasikuituluukun runko painoi 5kg. Veikkaisin, että valmiin luukun paino jää alle 10kg. Onhan se kaksi kiloakin jo kotiin päin... :lol:
Sitten voi laittaa 2 kiloa painavemman subi-kotelon peräluukkuun :lol:
Äläs nyt, kyllä siinä painopiste laskee kun ne kaksi kiloa siirtyy luukun tasolta kontin pohjalle :lol:
900 T8 (os. C) 2D -89
Vastaa Viestiin