Saab 96L 1,5 V4 1975

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kyl on komija. 8) Mikäs tekniikka tulossa?
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Kiitosta!Hyvältähän tuo kyllä näyttää..
Kyllä ens kesä varmahan ajellaan tuolla vakio motilla ku on kuiteski aika hyvässä kunnosa ja ajettu vain 135tkm. Tarkotus josaki vaiheesa on vaihettaa jonkulane räyhäkämpi motti mutta sen suhteen ei oo vielä mitään tarkempia suunnitelmia. Tuota kuupan viritys-topicia oon lukenu ja sen perusteella jotaki ajatuksia on kehitelty...
Täsä vaiheesa keskitytään ny enempi ulkonäöllisiin seikkoihin...
- wanahempi maski
- etupoileri
- sportin tyylistä kromilistaa x 2 kylkiin
- madallusta
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

On se kyllä tyylikäs 8)
Kyllä tuolla kelpaa kesällä kruisata kaikkien tehtyjen työtuntien jälkeen!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Löyty elinten luovuttajaa omalle projektille. Eli tästä ainaki maski ja puskurit sekä vanahemman mallin vanteet joita ei kuvisa valitettavasti näy...
Muuten jääki käyttämättä eli jos tarvetta on niin voi ottaa yhteyttä...
Kuva
Kuva
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Tänään kasasin ovet ja kyllä taas sai kiittää että on noita harjottelu kappaleita tuosa pajan pihalla. Ei olis aivan heti ikkunan nostosysteemejä lyöty läjähän. Ikkunat nousee ja laskee taas niinku naapurin isännän nostolaite.
SItte pikkase siivoilin sisätiloja, bensatankin tyhjensin ja yritin huuhella enimpiä törkyjä pois. Sitte otin ja irrotin tuosta yhestä varaosa sämpylästä vähä nuita takajousituksen osia yms.
Piti sitte välisä käyä vähä fiilistelemäsä tuolla yhellä varaosa kuupalla, pakoputki meinas jäähä välille. Pikkuse turhan matala tuonne mehtäteille. Noh jos siitä kuitenki ottas jousituksen tuoho tulevaan vehkeeseen.
Madallussarja on muistaaksi jotaki tyyliin takana lyhennetyt 95 etu tai takajouset ja eesä sorvatut ysiysin. Jämäkkä on ja matala, iskari tosiaan pitää vielä jostain hommata..
Jaha ja takasi tallille. JOo kuskin oven kans oli vähä säätöä ja jäiki vielä laittamista ku pukkaa roikkuhan. EN saanu yksin pultteja väännettyä ja samalla pijettyä sitä hollillansa ku on nii painava.Hyvä ku tuonki hoksasin siinä vaiheesa ku kaikki prkleen ikkunat ja tiivisteetki olin saanu sullottua paikallensa. Pitää ootella että hoviseppä tulee huomena kylähä ja tälläta se sitte suoraan hommiin..
Huomena suunnitelmisa putsata bensaputket ja pukata tankki paikoillensa. Sitte voiski kokeilla mitä kaikkia UUtta vikaa on ilmenny ku taas talven on seissy. Kytkin on varmasti taas jumisa mutta toivottavasti ei myös jarrut.
Ja kromilistojen toimittaja voi rueta syynähän katalookeja, tilaus on nimittäin kohta tulosa... 8)
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Tänään tuosa trokailin kaikenlaista muuta tallilla, pikkuse bensalinjoja siivoilin ja tuloksena puhtaa putket mutta bensaa sielä täälä pitkin kabiinia. Vähä vituttaa..
Sitte irrottelin kaikenlaista konehuoneesta, letkuja yms., jotka aattelin uusia. Pitää ens viikolla käyä letkumestarilla, jos vaikka selviäis saako listojaki sieltä.
Myös pitkästä aikaa siivoilin pikkasen tallia. Tämä johtu siitä, ku rupesin takasivulaseja haeskelemaan niin eipä tuumannu löytyä. Noh enimmät kamat mäelle nii sieltähä ne nurkista putkahti esiin.
Eipä muuten oo mikään yksinkertanen homma tuo klasien laitto. Joutuu ehkä turvautumaan ahistuksen poikain apuun tässäki asiassa...
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Komialta näyttää ja hyvä väri! :) Taitaa ne jouset olla 99 takajouset edessä ja 96 etujouset takana, lyhennettynä toki. Oisko ideaa siinä vaiheesa ku jouset on irti nii mitata ne niin muutki vois tehä vastaavia tuning alustoja? Yks päivä tuota mietin, on viheliäinen laittaa kiinni-irrottaa-katkasta-kiinni-irrottaa-katkasta, mutta jos saiski kerralla oikian mittaset niin ois heleppo tehä tommonen alusta!

Samoten sille mun tekemälle "pakosarjalle" ois kiva saaja mitat ku tuntu olevan toimiva ja harva pää on unohtanu taas. Ei itellä oo toistaiseksi tarvetta mutta eihän sitä tiiä koskaan. ;)
Aki Peltola #1132
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Joo jouset otan tässä varmuudella josain vaiheesa irti ja samoten taitaa mennä samalla vauhdilla se pakosarja. Pitääpä yrittää muistaa ottaa ne mitat ja ilmotella sitte jos joku vaikka tarvis...
Mitenkä se imusarjan kans on?Onko sille tehty jotain?Suuttimethan olit kaasariin vaihtanu mutta muuta ei sitte oo tehty?
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kaneettikuski kirjoitti:Joo jouset otan tässä varmuudella josain vaiheesa irti ja samoten taitaa mennä samalla vauhdilla se pakosarja. Pitääpä yrittää muistaa ottaa ne mitat ja ilmotella sitte jos joku vaikka tarvis...
Mitenkä se imusarjan kans on?Onko sille tehty jotain?Suuttimethan olit kaasariin vaihtanu mutta muuta ei sitte oo tehty?
No imusarja on vain kohdistettu kanteen muistaakseni. Eikai siinä muuta viriä ole.. :roll:

Nuille mitoille tiiän heti tarvitsijan joten ois hieno homma. :)
Aki Peltola #1132
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Joo täsä on tuuskattu kaikenlaista, ei vain oiken tuu mitään näkyvää aikaseks vaikka tälläki viikolla molempina ehtoina on oltu korvia myöten saapin alla. Täytyy myöntää että ärräpäitä on myös paukuteltu, ei aivan yksinkertasesti etujousetkaan irtoa. Nooh pikane vilkasu saapistin oppaseen nro Uno eli sinistä bibliaa tuli plärättyä niinku Tuumas joskus enne muinoon Koivuhaan puhelinluetteloa.. Sieltähä se selvis että ekaks jouuset kasaan ja sitte alapuolelta jousilautane irti. Josain välisä olis myös rajotinkumi pitäny irrottaa mutta tohkeisani siinä suupielet vaahosa olin jo prässänny jousen kasaan niin jäi tuoki homma suorittamatta. Noh lähtipä se ilman tuonki irrotusta. Samaa vauhtia sitte väänsin iskaritki irti, olis ollu vielä aivan hyvät mutta ulkopinta oli sen verran rupinen ettei olis maali ees pysyny. Nooh elimenluovuttaja löyty onneks pajan takaa.
Joo ja lokarit yms irtopalikatki sain maalarilta. Hyvää jälkiä oli mestarimaalari taas pruutannu. Ny pitäs hommata jostain sitä hyvää tiivistenauhaa eteen ja taakse lokarien väliin, niin vois alkaa sovittelee paikoilleen. Niin ja massaa saa täsä sekotella lähiaikoina. Tein semmose koktailin johon pikkase paikallise autotuunarin vinkistä lisäsin teräketjuöljyä, tulee kuulemma elastisempaa..Sitä ssitte pyyhkäsin jo toiselle puoelle sisälokarii.
Nii ja kiihytyspumpun kalvo pitäs jostaki vielä saaha. Vois sitte alkaa ottaan kytkentäsavuja ja sais ajettua tuoho ihmistenilmoille nii riittäs migin piuhat paremmin. Ku pitäs yks paikka laittaa vielä sisälokariin. Kovastiha tuosa on vielä trokaamista. Jospa ens viikonlopuks sais akkunat paikallensa nii alkas näyttää jo autolta. Samasa tohinasa vois sitte vetasta lokaritki nin rupiais olehen avot.
Vaikka eihä se vielä oo sittekää läheskää valamis. Mutta pikkuse lähempänä. Kesällä 2006 ajoon- pitää vielä paikkansa...
Otanpa täsä joku ilta kuvia kuhan kerkiän.
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

joko on uutta tietoa?
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Mitenkäs tällä projektilla menee? Kerkesikö täksi kesäksi ajoon?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

On täsä ollu kaikenlaista esim oman torpan osto ja sen kalustus ja kaikenlainen muu turhan päivänen vapaa-ajan tärvääminen vähemmän tärkeisiin rojekteihin eli on kuuppa jääny vähälle. No mutta on sitäki tullu aina välillä jonkuverran ruuvattua. Ikkunat on paikallansa, kaikki lokarit on massattu, uuden jarrusatulat hommattu, kaikki jarruputket ja letkutki jo löytyy. Vielä pitäs löytää jostaki aika niitte asentamiseen. Kuitenki syksy on aikataulutettu silleen että olis alusta massattu, jarrut kasassa ja lokarit paikoillansa enne ku tulee talvi ja pakkaset. NIi ja tottakai otettu pienet testiajot. Eli kesälle 2006 ei tämä vielä ehtiny...
Uusia kuviaki on otettu ja pitäs niitä täsä josaki vaiheesa laittaa näkyville. Ei niisä kuitenkaa paljoa mitään uutta näy ku on ollu semmosta hidasta näkymätöntä näpräämistä tähän asti. NIi ja ohan mulla uudet tiivisteet. Takakonttiin pitäs vielä löytää jotaki vastaavaa vanhan haperon tilalle. Tietääkö joku mistä löytys jotaki?
Hitaasti hyvä tulee. Kuitenki ens kesäks on pakko saaha tielle. Niin saapa nähä miten käy. No mutta pitää päivitellä tätä taas ku kerkeää...
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Uppe
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Touko 07, 2005 18:26

Viesti Kirjoittaja Uppe »

Sielä! Kanoottikuski ihmettelee miksei peräluukun tiivistettä näy!

Ota mallipala mukhaan ja käy Pohjolan Tekniikasta kysymässä!

Kesäksi 20?? ajoon :D
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Jaha Uppe on malttamaton. Hiljaa hyvä sano tummuki ku sukkiansa kuto

No täsä taas jotaki..
Päsähytin jarruletkut paikallensa ja sitä huomaa että kyllä sitä jotaki oppii ku tekee varmuuten vuoks kahteen kertaan koko homman. Oli muuten melko vittumainen homma se pellin läpivienti kohta ku meinas jopa näille mun siimaranteille olla vähä kapian olone kolo ruuvata. Noh päsähytin onneks letkun paikallensa ku huomasin että eihä sielä satulan pääsä oo mitään muttereita mitä pyöritellä. Koko letkua pitää pyörittää. NO onneks oon hyvähermone niinku laupias samaralaine ja alotin sitte kaiken alusta. Meinas jopa kiroiluttaa hetken. Kaljaa en juonu. No siinä sitte ku melken puolentoistatunnin hommat meni uusiks nii otin ja rupesin hommaan uudella innolla. Tulihan ne paikalle ku pikkuse ähelsi. Vetelin sitte siinä vielä kerran massaa joka nurkkaha. Jarrupalatki olisi laittanu mutta mun ymmärryksen mukaan siinä oli kahet saman puolen palikat. Nii mun järki sano, en mää niitä sinne saanu sopihi. Olisittta vain viisaat kylänmiehet tullu ja sanonu miten se tehän. No mää ny käyn huomena nolaamasa ihteni varaosakeskuksesa.

Jatkoa:
Joo jarrupalat oli väärät eli paketisa oli pari samanpuoleisia. Oli vissiin ollu muitaki samanlaisia tilanteita. Sain tilalle Lucasin uuden paketin josta löyty oikianlaiset..
Tarjosivat sitte keräilyerän iskareitaki ja tiskin alta. Siis korostan että tosiaan jostain tiskin alta löyty kolme kappaletta uusia iskareita. Eteen kaks kpletta, taakse yks.
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Vastaa Viestiin