99 Turbo projekti (pikku päivityksiä 9/2009)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:
gls kirjoitti:jees vesipumpun stefa korkkasi näin heti aluksi.. :roll:
öljyt tulee ulos vesipumpun juuresta, täytyy huomenna tai alkuviikosta ottaa pumppu ylös ja laittaa uus stefa.
Tuo se on aina niin mukava yllätys b-koneissa :? Löytyykös ulosvetäjää? On menaan tiukassa tuo pumppu. Ja kannattaa sitten todella huolella ja varovasti kasata se ilman mitään väkivaltaa, mielellään kannattaa purkaa sitten koko pumppu ja kasata se sinne lohkoon eikä yrittää kokonaisena.

Nimim. Kokemusta on, liiankin kanssa :x
kyllä pelit ja vehkeet löytyy, ulosvedin sattuu vaan juuri nyt olemaan lainassa.

täytyy lähteä purkamaan tuota ja kokeilla jos se lähtis ylös ilman sitä ulosvetäjää..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kohta on taas kone kasassa vielä ahtoputki ja laturi kiinni ja öljyt ja vedet sisään.
isä sai vesipumpun nousemaan helposti rengasraudalla, stefassa ei kummempaa vikaa näkynyt eli se on varmaankin päässy nousemaan ylös ja sen takia vuotanut..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

nyt toimii. ei tule öljyt enää ulos.. :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Loistavaa. Tätä projektia olen todella pitkään seurannut, ja lopputulos miellyttää. Nyt on sitten sekä kilvet, että kova kunto autolla. Turvallisia kilometrejä.

Voiko 99:llä muuten ajaa hymyilemättä? Itse en kovinkaan usein onnistunut. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja merlin »

tuossa on juuri sellaista hottentottia josta pidän 8)
96 vm. 1975
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

vaihdoin tuossa kärjettömän sytkän kärellisen tilalle.
tuolla kärjellisellä meinas välillä nykiä tasakaasulla ja välillä oli hieman käynnistysongelmia, tänään ei sitten aamulla lähtenyt millään käyntiin..

sytytys-boksilta jakajalle tuleva piuha piti kolvata kahdesta kohtaa kiinni kun oli pätkitty poikki ja tietty jakaja vaihtaa kärjettömäksi, samalla laitoin tuplakärki tulpat kiinni ja mittailin kaikki sytytysosat...nyt toimii taas.

huomenna täytyy käydä ostamassa vielä uudet tulpat ja pyörijä.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitenkäs on 99 turbo pelannut? :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Mertmi kirjoitti:Mitenkäs on 99 turbo pelannut? :wink:
paremmin kuin hyvin.. nyt kun nuo pikkuviat ilmeni heti aluksi ja korjattu niin voi melko huoletta ajella...
eli tähän mennessä hajonnutta:

-vesipumpun stefa
-ylävesiletku
-lämppärin kennon vesiletku
-lämppärin moottori
-läppäkotelon ahtopainemittarin liitinmötikkä.

kilometrejä on tullut reilusti, varmaan yli pari tonnia... en tiedä tarkkaa kun on trippi mittari hajalla..
ja onhan tuo kyllä tosi mukava ajettava..
:)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

gls kirjoitti:en tiedä tarkkaa kun on trippi mittari hajalla..
Entä matkamittari?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

jus kirjoitti:
gls kirjoitti:en tiedä tarkkaa kun on trippi mittari hajalla..
Entä matkamittari?
sekin pyörii vähän miten sattuu.. välillä pyörii oikein ja välillä taas ei ollenkaan... sama homma tripillä.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tyyppivika siis iskenyt mittariin. Miulla meni 99:stä mittari tolleen. No sitten otin varaosamittarin esille ja olin jo sitä laittamassa paikalleen, kun hoksasin, että sekin oli rikki. Löysin sitten ehjän 90:n mittarin, mutta siinä taasen viisari kanitteli. Tein ranetuksen siihen samalla kun vaihdoin liian uudenmallisen mittaritaulun ja viisarin vanhempaan. Laitoin ylä ja alaosaa yhdistävien ruuvien kohtiin prikat sinne runkojen väliin. Nyt omassa 99:ssä on siis toimiva nopeus- ja matkamittarit.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kun oon tätä nykyä Aineella työharjottelussa niin kävin tuossa koeajolla vuoden 2000 9-5 2,3 turbolla, oli ihan miellyttävän tuntoinen pirssi mutta...yllätys oli että 99 lähtee pers tuntumalta paljon pirteämmin 1, 2 ja kolmos vaihteilla! 8O kyllähän 9-5:essä moottori kuullosti naukaisevan mukavasti 5000 rpm:ään mutta ei siinä ole lähellekkään samanlaita ahtopainepotkua... :?: :roll:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

gls kirjoitti:kun oon tätä nykyä Aineella työharjottelussa niin kävin tuossa koeajolla vuoden 2000 9-5 2,3 turbolla, oli ihan miellyttävän tuntoinen pirssi mutta...yllätys oli että 99 lähtee pers tuntumalta paljon pirteämmin 1, 2 ja kolmos vaihteilla! 8O kyllähän 9-5:essä moottori kuullosti naukaisevan mukavasti 5000 rpm:ään mutta ei siinä ole lähellekkään samanlaita ahtopainepotkua... :?: :roll:
Kannattaa kellon kanssa katsoa seuraavalla kerralla koeajaessasi. Vanhan turbon potku huijaa persdynoa aika tehokkaasti.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

99:n noin kolmanneksen kevyempi kori ja ennen kaikkea lyhyemmät välitykset selittävät osaltaan kertomaasi pirteyseroa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin