900 turbo -> 90

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Ja tässä vaiheessa täytyy kysyä että oisko projektista minkäänlaisia kuvatuksia?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

900turbo kirjoitti:erittäin paljon mahdollista :lol: missäs se sijaitsee ??
eikös mittarin taakse tule singaali puolalta, jatkuvavirta ja maadoitus.
ja jos singaali piuhaan tulee jatkuva jännite niin se voisi näyttää jatkuvasti jotain.
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

kiekkamittari on jees nyt... ja kuvista sen verta että ei oo nyt kamera kuoseissa ja sen verran tohinalla tehty että ei niitä kuvia olis kerenny ees ottaan :lol:
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

jokos tuo muuten pelittää/liikkuu?
oisko mahdollista saada jotain selvitystä noista sytytyksen johdoista?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Kyllä liikkuu :lol: tuossa justiin asfaltilla kokeiltiin nii kakkosella veti täyttä runtua... 8) sytkän johdot olikin loppujen lopuks todella selkeet molemmissa kärjetön sytkä, joten johdot periaatteessa valmiina, apc boksin johto oli ainoa mikä piti lisätä puolalle menevän johdon väliin :) ihan paineissa tilannetta tutkimatta aloin jo uusia johtoja kiskomaan mutta kun aloin vanhoja sitten siirtämään tieltä pois niin johan napsahti :) Kyllä siinä suoraan sanoen vitutti kun olin miettiny ja pistäny apikoita jo pitemmän aikaa :x syyläriä ei saada mahtumaan sillein että menis konepelti vielä kiinni mutta tehdään puskuriin vähän lovea niin eiköhän sekin sinne mee :lol:
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Itse asiassa sytytyksen johdot oli jo sillä mallilla että ne toimi :) eli ei se loppujen lopuks oo niin vaikeeta niitä ite tehä :) minäkin 16 vuotias penikka joka ei oo ikinä auton sähköihin koskenu ja muutenkin vaan koulussa käsitöissä jotain pientä elektroniikkaa väsänny niin onnistu ... Alfamerin korjausoppaasta oli paljon mulle apua koska siinä oli selkee kuva (ei niinkään sähkökaavio vaan kuva mistä näki mitä mihinkin pitäis vetää)... Ahtojen kanssa vielä ongelmia huiput 0,4 kiloo mutta ei noilla mutasilla teillä oo pitookaan :? Oliskin jo ikää niin pääsis asfaltille oikeen kunnolla vedättään eikä vaan tuota 150m pätkää... noh jäitä odotellessa :)
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

http://www.dlc.fi/~ratter/saab.htm <- tästä sivustosta oli erityisesti apua.
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Tässä muutama huonolaatunen kuva
-> vielä 900:ssa odottamassa pois ottoa http://img262.imageshack.us/img262/5940/dsc047258ka.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/7732/dsc047273eb.jpg

Turbo :) http://img62.imageshack.us/img62/1015/turbo3yt.jpg

Motor on lava http://img62.imageshack.us/img62/1015/turbo3yt.jpg

sehän toimii myös 90:ssä :D http://img201.imageshack.us/img201/2528/dsc048136hw.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/476/dsc048196ie.jpg

seuraavaks olis tarkotus nostaa ahtoja nyt parhaillaan ahtanu vaan 0,4 8O , mitenkäs niiden by-passin letkujen kuuluu mennä??
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Oho tulikin 100 viestiä täyteen äsken :twisted:
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Lauantaina päästiin jäälle kunnolla vedättämään kyllä sillä n. 20-35 kovaa kierrosta pääsi ajamaan kunnes kansipahvi petti :? Ahdot oli max. vain 0,4 ja tuli sitten C.A.R Sarkkolalta kysästyä siinä vähän ahtojen nostamisesta muuta ei sanonu että puolen millin terä ja pora :D Koitin siinä kysellä mitä se niillä mutta ei sanonu muutaku että niillä nousee 8) Taakke pitäs vielä piikit saada on niin pirun levoton :roll: mutta jos jo ens lauantaiks sais taakke piikit ja ahdot suunnilleen kiloon, niin alkaa ne oikeet ralliautot siellä radalla ihmetteleen menoo :twisted:
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Niin ja kansi meni lauantaina C.A.R Sarkkolalle höylään siitä ei varmaan paljo sovi ottaa, kun turbo kone :roll: Vaikka kyllä se Sarkkola tietää mitä tekee sille kannelle, että alkaa potkiin :twisted:
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Jahas ja tänään sain kannenpultit :) tietysti väärää kokoa :lol: ei muutakun kauppaan -> :)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko entiset pultit hukassa? Ei niitä ainaskaan og-kalustossa tarvii vaihtaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

Tallessa ovat mutta jo 3 kertaa käytetty ja ainakin viimeksi liian kovaan momenttiin :? Nyt on jo oikeet pultitki nii ei viitti riskeerata... ikävää hommaa jos sinne jää tynkä :)
Vastaa Viestiin