900T8 'Pate' (liikenteeseen)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tonppa kirjoitti:Totta ne tajuaa tsekata tuon korjaamolla?

Se korjaamo on semmoinen suht "vanhan kansan" korjaamo, jossa korjataan kaikkea traktoreista moottorikelkkoihin, myös autoja. :D Ainakin vag vehkeitä siellä osattiin korjata tehokkaammin, nopeammin ja halvemmalla kuin jälleenmyyjän merkkihuollossa.. :lol:
Mikään ei ole varmaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Hyvä pointti, se on kyllä ihan totta...

Ainoa lohtu tässä lienee se, että jos kerran eivät edes pajalla osaa oikein asialle tehdä mitään, niin hyvällä omalla tunnolla voi sanoa ettei omatkaan taidot olisi moiseen riittäneet. :lol:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Kysymys:

Onko oletettavaa, että tuo korkea HC-arvo ja siitä mitä ilmeisimmin johtuva nykiminen johtuisivat K-jetin temppuilusta?

Ts., olisiko mahdollista, että koko k-jetin hilppeet vaihtamalla ongelma kenties selviäsi?

:?:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tonppa kirjoitti:Kysymys:

Onko oletettavaa, että tuo korkea HC-arvo ja siitä mitä ilmeisimmin johtuva nykiminen johtuisivat K-jetin temppuilusta?

Ts., olisiko mahdollista, että koko k-jetin hilppeet vaihtamalla ongelma kenties selviäsi?

:?:
Mitäs ne pakokaasuarvot käytännössä on tällähetkellä?

Mie epäilisin ekana pakovenan vuotoa, jos hc pomppaa oudosti ylös, eikä saa säätämällä korjautumaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Hum, ulkoa en muista noita arvoja. Viime katsastuksessa HC oli ihan ylärajoilla, mutta silti sallitun rajoissa.

Nyt kuulemma ylittää sallitun rajan, ymmärtääkseni koko ajan tasaisesti. Joten ilmeisesti se ei pomppaa sallitun yli satunnaisesti, vaan on siellä koko ajan.

Ilmeisesti sitä ei säätämällä saa korjautumaan.. :(
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7380
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tonppa kirjoitti:Hum, ulkoa en muista noita arvoja. Viime katsastuksessa HC oli ihan ylärajoilla, mutta silti sallitun rajoissa.

Nyt kuulemma ylittää sallitun rajan, ymmärtääkseni koko ajan tasaisesti. Joten ilmeisesti se ei pomppaa sallitun yli satunnaisesti, vaan on siellä koko ajan.

Ilmeisesti sitä ei säätämällä saa korjautumaan.. :(
En nyt jaksanu koko topiikkia enää lukea läpi mutta toi on ilmeisesti ilman kilpiä vielä joten ennen säätöä tuota on ilmeisesti vain käytelty paikoillaan.

Mites olis ne koekilvet ja kävis ajamassa tuon kunnolla lämpimäksi ja sitten koittais säätää, jos sekään ei auta niin luulisi joltain löytyvän k-jet vermeitä vaikka lainaan siksi aikaan että saat auton leimaan jolloin oireista sais vähän enempi vihiä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Juu, kilvetön peli tuo on. Ei tosiaan hoksattu kokeilla niitä säätöjä kun ajelin autolla parisataa kilometriä ja koneen lämpimäksi.

Sehän olis kyllä hyvä, että vois K-jetti vermeillä kokeilla onko se onkkelma ruiskussa vai missä. Kuukauden kuluttua pukkaa vielä 5kk työkeikkaa, joten saas nähdä onko auto pajalla vielä ensi syksynäkin. :lol:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Korjaamolla ovat tesmineet toisesta saabista osia vaihtaa, mutta vikaa ei vain löydy. Pakosarjan tiivisteet meinasivat vielä kokeilla..

Saapa nähä tohtiiko autoa lunastaa, kun sen kimpussa ovat reilu 5kk hääräilleet. Toivoa sopii, että ovat itsekin ottaneet projektiluontoisena haasteena. :lol: :wink:

Taitaapi olla jo loppukesä, ennen kuin siihen jotain voisi koettaa kehitellä. Pohdinnassa on jo muutampi vaihtoehto. :twisted:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Jepjee. Pate makoili korjuulla vuoden päivät kun itse olin työhommissa muilla mailla vierahilla.

Vikaa ei kohtuudella autosta löytynyt, ja vaihto-osilla olivat 'kaikenlaista' näkyvää koittaneet sorkkia. Noh, eivätpähän pyytäneet vuoden pohtimisesta kuin 50€ vaivanpalkkaa - osista.

Hyväpeltinen og combi ei näytä myöskään kelpaavan kellekään kaupaksi, ja taaskin työn perässä on lähdettävä kolmen viikon kuluttua ulkomaille.

Eli mitä tehdä ajokille, kas siinäpä pulma. Ehjkäkorista kulkinetta en kyllä romikselle roudaa.. Olisiko kellään siis ideoita mitä tehdä auton suhteen? Mahtaako vikaa olla k-jetissä, vai liekö helpointa suosiolla heittää keulille uusi kone. Kuinkhan moinen mahtaa onnistua kun on peukalo keskellä kämmentä. :lol:
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Katselin kuvia, joita sivuillasi on tuosta rojektista. Näyttää noi ruiskuputket olevan jotkin tarvikeviritykset.

Kokeileppa vielä ennen koneenirrotusta vaihtaa alkuperäiset vahvaseinäiset ruiskuputket kiinni. Saattaa nimittäin nykiminen hävitä sillä 8)

Usko tai älä, on tuokin tullut koettua. Vähän samanlaiset putket kerran asensin 99:iin ja tappelin nykimisen kanssa pari viikkoa. Liian ohutseinäinen putki saa aikaan sykkivän suihkeen, joka aiheuttaa nykimisen.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

rr kirjoitti:Katselin kuvia, joita sivuillasi on tuosta rojektista. Näyttää noi ruiskuputket olevan jotkin tarvikeviritykset.

Kokeileppa vielä ennen koneenirrotusta vaihtaa alkuperäiset vahvaseinäiset ruiskuputket kiinni. Saattaa nimittäin nykiminen hävitä sillä 8)

Usko tai älä, on tuokin tullut koettua. Vähän samanlaiset putket kerran asensin 99:iin ja tappelin nykimisen kanssa pari viikkoa. Liian ohutseinäinen putki saa aikaan sykkivän suihkeen, joka aiheuttaa nykimisen.
Suosittelen samaa. Itellä samanmoisia kokemuksia myös satkun kanssa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Kiitokset vinkeistä! Mistäs voisin tuommosia alkuperäsiä ruiskuputkia koittaa hommata, vai onko jotkut tarvikkeet koettu toimiviksi? :P
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tonppa kirjoitti:Kiitokset vinkeistä! Mistäs voisin tuommosia alkuperäsiä ruiskuputkia koittaa hommata, vai onko jotkut tarvikkeet koettu toimiviksi? :P
Romikselta käytetyt. Uudet aika kohtuuttoman hintaisia.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Jossain laatikossa nuo pitäis olla :?

Kuva
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Heeps, pitääpä käydä romikselta tiedustelemassa saab-osia laajemminkin ruiskuputkien lisäksi, kunhan reissusta kotiutuu.

Kiitokset jälleen!
Vastaa Viestiin