Mikään ei ole varmaa...Tonppa kirjoitti:Totta ne tajuaa tsekata tuon korjaamolla?
Se korjaamo on semmoinen suht "vanhan kansan" korjaamo, jossa korjataan kaikkea traktoreista moottorikelkkoihin, myös autoja.Ainakin vag vehkeitä siellä osattiin korjata tehokkaammin, nopeammin ja halvemmalla kuin jälleenmyyjän merkkihuollossa..
900T8 'Pate' (liikenteeseen)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mitäs ne pakokaasuarvot käytännössä on tällähetkellä?Tonppa kirjoitti:Kysymys:
Onko oletettavaa, että tuo korkea HC-arvo ja siitä mitä ilmeisimmin johtuva nykiminen johtuisivat K-jetin temppuilusta?
Ts., olisiko mahdollista, että koko k-jetin hilppeet vaihtamalla ongelma kenties selviäsi?
Mie epäilisin ekana pakovenan vuotoa, jos hc pomppaa oudosti ylös, eikä saa säätämällä korjautumaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hum, ulkoa en muista noita arvoja. Viime katsastuksessa HC oli ihan ylärajoilla, mutta silti sallitun rajoissa.
Nyt kuulemma ylittää sallitun rajan, ymmärtääkseni koko ajan tasaisesti. Joten ilmeisesti se ei pomppaa sallitun yli satunnaisesti, vaan on siellä koko ajan.
Ilmeisesti sitä ei säätämällä saa korjautumaan..![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nyt kuulemma ylittää sallitun rajan, ymmärtääkseni koko ajan tasaisesti. Joten ilmeisesti se ei pomppaa sallitun yli satunnaisesti, vaan on siellä koko ajan.
Ilmeisesti sitä ei säätämällä saa korjautumaan..
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
En nyt jaksanu koko topiikkia enää lukea läpi mutta toi on ilmeisesti ilman kilpiä vielä joten ennen säätöä tuota on ilmeisesti vain käytelty paikoillaan.Tonppa kirjoitti:Hum, ulkoa en muista noita arvoja. Viime katsastuksessa HC oli ihan ylärajoilla, mutta silti sallitun rajoissa.
Nyt kuulemma ylittää sallitun rajan, ymmärtääkseni koko ajan tasaisesti. Joten ilmeisesti se ei pomppaa sallitun yli satunnaisesti, vaan on siellä koko ajan.
Ilmeisesti sitä ei säätämällä saa korjautumaan..
Mites olis ne koekilvet ja kävis ajamassa tuon kunnolla lämpimäksi ja sitten koittais säätää, jos sekään ei auta niin luulisi joltain löytyvän k-jet vermeitä vaikka lainaan siksi aikaan että saat auton leimaan jolloin oireista sais vähän enempi vihiä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Juu, kilvetön peli tuo on. Ei tosiaan hoksattu kokeilla niitä säätöjä kun ajelin autolla parisataa kilometriä ja koneen lämpimäksi.
Sehän olis kyllä hyvä, että vois K-jetti vermeillä kokeilla onko se onkkelma ruiskussa vai missä. Kuukauden kuluttua pukkaa vielä 5kk työkeikkaa, joten saas nähdä onko auto pajalla vielä ensi syksynäkin.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Sehän olis kyllä hyvä, että vois K-jetti vermeillä kokeilla onko se onkkelma ruiskussa vai missä. Kuukauden kuluttua pukkaa vielä 5kk työkeikkaa, joten saas nähdä onko auto pajalla vielä ensi syksynäkin.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Korjaamolla ovat tesmineet toisesta saabista osia vaihtaa, mutta vikaa ei vain löydy. Pakosarjan tiivisteet meinasivat vielä kokeilla..
Saapa nähä tohtiiko autoa lunastaa, kun sen kimpussa ovat reilu 5kk hääräilleet. Toivoa sopii, että ovat itsekin ottaneet projektiluontoisena haasteena.
Taitaapi olla jo loppukesä, ennen kuin siihen jotain voisi koettaa kehitellä. Pohdinnassa on jo muutampi vaihtoehto.![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Saapa nähä tohtiiko autoa lunastaa, kun sen kimpussa ovat reilu 5kk hääräilleet. Toivoa sopii, että ovat itsekin ottaneet projektiluontoisena haasteena.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Taitaapi olla jo loppukesä, ennen kuin siihen jotain voisi koettaa kehitellä. Pohdinnassa on jo muutampi vaihtoehto.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Jepjee. Pate makoili korjuulla vuoden päivät kun itse olin työhommissa muilla mailla vierahilla.
Vikaa ei kohtuudella autosta löytynyt, ja vaihto-osilla olivat 'kaikenlaista' näkyvää koittaneet sorkkia. Noh, eivätpähän pyytäneet vuoden pohtimisesta kuin 50€ vaivanpalkkaa - osista.
Hyväpeltinen og combi ei näytä myöskään kelpaavan kellekään kaupaksi, ja taaskin työn perässä on lähdettävä kolmen viikon kuluttua ulkomaille.
Eli mitä tehdä ajokille, kas siinäpä pulma. Ehjkäkorista kulkinetta en kyllä romikselle roudaa.. Olisiko kellään siis ideoita mitä tehdä auton suhteen? Mahtaako vikaa olla k-jetissä, vai liekö helpointa suosiolla heittää keulille uusi kone. Kuinkhan moinen mahtaa onnistua kun on peukalo keskellä kämmentä.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vikaa ei kohtuudella autosta löytynyt, ja vaihto-osilla olivat 'kaikenlaista' näkyvää koittaneet sorkkia. Noh, eivätpähän pyytäneet vuoden pohtimisesta kuin 50€ vaivanpalkkaa - osista.
Hyväpeltinen og combi ei näytä myöskään kelpaavan kellekään kaupaksi, ja taaskin työn perässä on lähdettävä kolmen viikon kuluttua ulkomaille.
Eli mitä tehdä ajokille, kas siinäpä pulma. Ehjkäkorista kulkinetta en kyllä romikselle roudaa.. Olisiko kellään siis ideoita mitä tehdä auton suhteen? Mahtaako vikaa olla k-jetissä, vai liekö helpointa suosiolla heittää keulille uusi kone. Kuinkhan moinen mahtaa onnistua kun on peukalo keskellä kämmentä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Katselin kuvia, joita sivuillasi on tuosta rojektista. Näyttää noi ruiskuputket olevan jotkin tarvikeviritykset.
Kokeileppa vielä ennen koneenirrotusta vaihtaa alkuperäiset vahvaseinäiset ruiskuputket kiinni. Saattaa nimittäin nykiminen hävitä sillä
Usko tai älä, on tuokin tullut koettua. Vähän samanlaiset putket kerran asensin 99:iin ja tappelin nykimisen kanssa pari viikkoa. Liian ohutseinäinen putki saa aikaan sykkivän suihkeen, joka aiheuttaa nykimisen.
Kokeileppa vielä ennen koneenirrotusta vaihtaa alkuperäiset vahvaseinäiset ruiskuputket kiinni. Saattaa nimittäin nykiminen hävitä sillä
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Usko tai älä, on tuokin tullut koettua. Vähän samanlaiset putket kerran asensin 99:iin ja tappelin nykimisen kanssa pari viikkoa. Liian ohutseinäinen putki saa aikaan sykkivän suihkeen, joka aiheuttaa nykimisen.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Suosittelen samaa. Itellä samanmoisia kokemuksia myös satkun kanssa.rr kirjoitti:Katselin kuvia, joita sivuillasi on tuosta rojektista. Näyttää noi ruiskuputket olevan jotkin tarvikeviritykset.
Kokeileppa vielä ennen koneenirrotusta vaihtaa alkuperäiset vahvaseinäiset ruiskuputket kiinni. Saattaa nimittäin nykiminen hävitä sillä![]()
Usko tai älä, on tuokin tullut koettua. Vähän samanlaiset putket kerran asensin 99:iin ja tappelin nykimisen kanssa pari viikkoa. Liian ohutseinäinen putki saa aikaan sykkivän suihkeen, joka aiheuttaa nykimisen.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87