Tätä ei pitänyt olla olemassa (kolmas 99 GLE-L-SIM, ja vieläpä antrasiitinharmaa):
http://oh3tr.ele.tut.fi/~benjamin/saab/ ... dia1978-3/" target="_blank
Vapuksi ajoon...
Pena
99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)
99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
99 900 9-3 9-5
Re: 99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)
Niin oliko tämä alunperin Saab-Valmetilla kuten mainitsit vai emoyhtiö Valmetilla, kun mainitsit kuvatekstissä myös Olavi J. Mattilan (se kuva ei mulla avautunut) ja ensimmäiset kilvet olivat A-alkuiset?
Mattilallahan ilmeisesti ainakin myöhemmin oli useampiakin Valmetin Turbo-Saabeja omassa ja perheensä käytössä? Ja hyvinkin Linnoisellakin on voinut olla tällainen edustusauto, koska muistelmakirjan mukaan oma kuljettajakin oli käytössä ja asiaa Helsinkiin usein. Ja tottakai ainakin yhden alkupään Finlandian jääminen tehtaalle olisi varmasti ollut perusteltua ihan laaduntarkkailu- ja pr-syistäkin.
Mattilallahan ilmeisesti ainakin myöhemmin oli useampiakin Valmetin Turbo-Saabeja omassa ja perheensä käytössä? Ja hyvinkin Linnoisellakin on voinut olla tällainen edustusauto, koska muistelmakirjan mukaan oma kuljettajakin oli käytössä ja asiaa Helsinkiin usein. Ja tottakai ainakin yhden alkupään Finlandian jääminen tehtaalle olisi varmasti ollut perusteltua ihan laaduntarkkailu- ja pr-syistäkin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: 99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)
Tuo ei ole vielä tarkkaan tiedossa, auto on ollut mulla torstaista. Selvitän kokonaisen historian AKE:sta heti, kun suvaitsevat olla aukiJuha96 kirjoitti:Niin oliko tämä alunperin Saab-Valmetilla kuten mainitsit vai emoyhtiö Valmetilla, kun mainitsit kuvatekstissä myös Olavi J. Mattilan (se kuva ei mulla avautunut) ja ensimmäiset kilvet olivat A-alkuiset?

Tuo on mielenkiiintoinen juttu, ja ansaitsee syvempää tutkimista.Juha96 kirjoitti:Mattilallahan ilmeisesti ainakin myöhemmin oli useampiakin Valmetin Turbo-Saabeja omassa ja perheensä käytössä?
Tämähän ei ole oikeasti kolmas koskaan tehty Finlandia, vaan 78-mallinen Finlandia #3. Saunanakkunamalleja ei numeroitu, eikä liioin satkuja.
Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
99 900 9-3 9-5