900 -87 i8 -> T16
Re: 900 -87 i8 -> T16
Käytössä vielä ruikkimassa pentsaa. Sitten kun jaksan vaihtaa ne "taloudellisempiin" niin nuo menevät hyllyyn odottamaan mahdollista tulevaa 500hp++++ projektia

Re: 900 -87 i8 -> T16
Sorry, tuo 500hp+++++ projekti jäi elämään
. Mutta kyllä sellainen projekti tulee, ainakin nimeltään! Tai siis onhan mulla sellainen jo olemassa, tiedätkin TeePee tapauksen... 
Re: 900 -87 i8 -> T16
vähäheikkiläntiellä olit fiilistelemässä tällä viikolla... 
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Re: 900 -87 i8 -> T16
Missä sellainen on? eee-en kai sentään...
Re: 900 -87 i8 -> T16
lähtee kupittaalta hesburgerin kulmilta ja loppuu majakkarantaan...f-19 kirjoitti:Missä sellainen on? eee-en kai sentään...
sain äsken privaan mahdollisen tunnustuksen siellä kiikkumisesta
Groovy whistler
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Re: 900 -87 i8 -> T16
Viides vaihdelaatikko vaihdettu. Kilsoja tapahtumahetkellä mittarissa 415tkm.
Loota toimi välttävästi vielä mutta nelonen alkoi ääntää. Ensin nelonen pesässä moottorijarrulla kuului kilkatusta, sitten veto päällä alkoi kuulua rohinaa ja kilkatusta.
Öljynvaihdon yhteydessä kaavin perästä kolme hampaan kärkeä, luultavasti nelosesta... Huuhtelun ja öljynvaihdon jälkeen nelosen pitämä ääni veto päällä paheni siihen pisteeseen että rikkoutuminen olisi ollut melko väistämätöntä kun vapaallakin kuului kilkatus. (Viimeksi yhden vaihteen hampaita vajaa laatikko kesti viikon kunnes meni täysin lukkoon.)
Lisäksi tässä vaihdetussa laatikossa oli kakkosen ja kolmosen synkat huonossa kunnossa mutta niiden kanssa saattoi kuitenkin hyvin elää.
Nyt käytössä on tällä kertaa 4 vaihteinen 7.:n enskalla, hyvin tuntuu pelaavan, pykälät löytyy, ei pidä ääntä ja synkatkin kunnossa, jee. Auto oli tallissa 18:37, kone oli lattialla n. 20:30. Laatikko vaihdettuna ja talli siivottuna n. 03:00. Eli taas lähti ajasta pois vajaa pari tuntia. 8h lootan vaihtoon ilman siivoiluja, ensi kerralla 6h...
Taitaa olla miehessä ja virityksissä vikaa kun laatikot eivät hajoa joka kerta räjähdellen ...
Loota toimi välttävästi vielä mutta nelonen alkoi ääntää. Ensin nelonen pesässä moottorijarrulla kuului kilkatusta, sitten veto päällä alkoi kuulua rohinaa ja kilkatusta.
Öljynvaihdon yhteydessä kaavin perästä kolme hampaan kärkeä, luultavasti nelosesta... Huuhtelun ja öljynvaihdon jälkeen nelosen pitämä ääni veto päällä paheni siihen pisteeseen että rikkoutuminen olisi ollut melko väistämätöntä kun vapaallakin kuului kilkatus. (Viimeksi yhden vaihteen hampaita vajaa laatikko kesti viikon kunnes meni täysin lukkoon.)
Lisäksi tässä vaihdetussa laatikossa oli kakkosen ja kolmosen synkat huonossa kunnossa mutta niiden kanssa saattoi kuitenkin hyvin elää.
Nyt käytössä on tällä kertaa 4 vaihteinen 7.:n enskalla, hyvin tuntuu pelaavan, pykälät löytyy, ei pidä ääntä ja synkatkin kunnossa, jee. Auto oli tallissa 18:37, kone oli lattialla n. 20:30. Laatikko vaihdettuna ja talli siivottuna n. 03:00. Eli taas lähti ajasta pois vajaa pari tuntia. 8h lootan vaihtoon ilman siivoiluja, ensi kerralla 6h...
Taitaa olla miehessä ja virityksissä vikaa kun laatikot eivät hajoa joka kerta räjähdellen ...
Re: 900 -87 i8 -> T16
Nyt alkaa olemaan jo kunnon ajoissa tuo vaihto.f-19 kirjoitti:Auto oli tallissa 18:37, kone oli lattialla n. 20:30. Laatikko vaihdettuna ja talli siivottuna n. 03:00. Eli taas lähti ajasta pois vajaa pari tuntia. 8h lootan vaihtoon ilman siivoiluja, ensi kerralla 6h...
Re: 900 -87 i8 -> T16
Satkulle ei ole tapahtunut juurikaan mitään kuin kerää lunta pihalla.


Viimeksi muokannut f-19, La Tammi 31, 2009 01:04. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: 900 -87 i8 -> T16
Älä puhu sontaa,niputtelethan sä siihen laatikoita parhaillaan. 
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 900 -87 i8 -> T16
Väärin!
puran laatikoita mitkä tuossa ja muissa on mennyt rikki. 3 purettu, 4 vielä jäljellä purettavia
. Kasaan tuskin tulee noista yksikään. En jaksa vaivautua yrittämään korjaamaan koska ei ole tarvittavia olosuhteita, eli työkaluja välysten mittaamiseen ja säätämiseen. Saatika sitten että osaisinko koota oikeassa järjestyksessä. Plus enkä oikein viitsi metsästää ja ostaa uusia osia (=menee rahaa enkä tuohon viitsi suuria summia sijoittaa).
Vielä on tallissa kaksi laatikkoa ehjänä.
Oikeasti tuo projekti eteni vähän, ennen pressun alle laittoa pesin auton ja purin rikkoutuneen sähköantennin pois. Motosta kävin kesällä ostamassa ruodon valmiiksi. Purin moottorin pari kuukautta sitten ja pari viikkoa sitten kasattiin Jopen kanssa.
Airon helmat pitäisi asentaa, kaikki kiskot ja kiinnitystarpeet on valmiina. Itse asiassa asensin jo apukuskin puolen helman jo kun orggislista oli puoliksi irti. Pitää kuitenkin vielä irroittaa helmat ja hioa pois ruosteet ovien alareunoista. Ferrex ja puolihimmeä musta Sadolux toimii maaleina.
Ja ehkä niitä helmojen ja puskureiden yhteen sävyttämistäkin pitäisi harkita niinkuin 'helmojen maalaus' -ketjussa haaveilin...
Vielä on tallissa kaksi laatikkoa ehjänä.
Oikeasti tuo projekti eteni vähän, ennen pressun alle laittoa pesin auton ja purin rikkoutuneen sähköantennin pois. Motosta kävin kesällä ostamassa ruodon valmiiksi. Purin moottorin pari kuukautta sitten ja pari viikkoa sitten kasattiin Jopen kanssa.
Airon helmat pitäisi asentaa, kaikki kiskot ja kiinnitystarpeet on valmiina. Itse asiassa asensin jo apukuskin puolen helman jo kun orggislista oli puoliksi irti. Pitää kuitenkin vielä irroittaa helmat ja hioa pois ruosteet ovien alareunoista. Ferrex ja puolihimmeä musta Sadolux toimii maaleina.
Ja ehkä niitä helmojen ja puskureiden yhteen sävyttämistäkin pitäisi harkita niinkuin 'helmojen maalaus' -ketjussa haaveilin...
Re: 900 -87 i8 -> T16
Toivottavasti tiet sulaa ja kesä tulee pian. Satku odotellut talven pihalla että pääsisi talliin ja saisi ehjän lootan pian pellin alle.
Viime vuoden loppukesästä sain maalattua helmat ja puskurit samaan sävyyn. Korjasin muutaman ruostepaikan sieltä täältä sekä tärkeimpänä ruostekorjauksena ehjäsin takaiskareiden yläpäät ja asensin samalla Saabin orggis-Bilstein iskarit taakse. Konehuoneen puolellekin tuli vähän päivityksiä tehtyä, mm. K&N vapaavirtausfiltterin asensin.
Näiden töiden jälkeen sain auton alkusyksystä ajoon ja pari viikkoa ehdin ajaa kunnes loota kajahti ja olikin sopiva aika jättää satku talviseisontaan.
Kohta asennettavaan lootaan en kyllä taida vielä lukkoa pistää. Vähän arvelluttaa lukon toiminta joten ensin varustan auton ihan normiperällä että pääsee vähän ajohaluja tyydyttämään. Myöhemmin sitten lukollinen loota kiinni kun tuo loota tuosta porsii. Tai jos ei muka porsi niin tuohon nyt seuraavaksi asennettavaan se lukko sitten paikoilleen.
Leimallakin pitäisi käyttää, mitähän inssi sanoo tuosta K&N-filtteristä kun on aika isokin vielä.
Viime vuoden loppukesästä sain maalattua helmat ja puskurit samaan sävyyn. Korjasin muutaman ruostepaikan sieltä täältä sekä tärkeimpänä ruostekorjauksena ehjäsin takaiskareiden yläpäät ja asensin samalla Saabin orggis-Bilstein iskarit taakse. Konehuoneen puolellekin tuli vähän päivityksiä tehtyä, mm. K&N vapaavirtausfiltterin asensin.
Näiden töiden jälkeen sain auton alkusyksystä ajoon ja pari viikkoa ehdin ajaa kunnes loota kajahti ja olikin sopiva aika jättää satku talviseisontaan.
Kohta asennettavaan lootaan en kyllä taida vielä lukkoa pistää. Vähän arvelluttaa lukon toiminta joten ensin varustan auton ihan normiperällä että pääsee vähän ajohaluja tyydyttämään. Myöhemmin sitten lukollinen loota kiinni kun tuo loota tuosta porsii. Tai jos ei muka porsi niin tuohon nyt seuraavaksi asennettavaan se lukko sitten paikoilleen.
Leimallakin pitäisi käyttää, mitähän inssi sanoo tuosta K&N-filtteristä kun on aika isokin vielä.
Re: 900 -87 i8 -> T16
Hyvältä näyttää.


Re: 900 -87 i8 -> T16
Tallissa tullut vähän nysvättyä
Valmis kauteen 2010:

Valmis kauteen 2010:

Re: 900 -87 i8 -> T16
Hyvältä näyttää!! :MRGREEN: ::SMOKE :SAAB:
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)