900 -87 i8 -> T16

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Käytössä vielä ruikkimassa pentsaa. Sitten kun jaksan vaihtaa ne "taloudellisempiin" niin nuo menevät hyllyyn odottamaan mahdollista tulevaa 500hp++++ projektia :evil: :twisted: :P :D :roll: :lol:
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja TeePee »

:lol:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Sorry, tuo 500hp+++++ projekti jäi elämään :). Mutta kyllä sellainen projekti tulee, ainakin nimeltään! Tai siis onhan mulla sellainen jo olemassa, tiedätkin TeePee tapauksen... :D
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja Vali »

vähäheikkiläntiellä olit fiilistelemässä tällä viikolla... :P
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Missä sellainen on? eee-en kai sentään...
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja Vali »

f-19 kirjoitti:Missä sellainen on? eee-en kai sentään...
lähtee kupittaalta hesburgerin kulmilta ja loppuu majakkarantaan...

sain äsken privaan mahdollisen tunnustuksen siellä kiikkumisesta :D
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Viides vaihdelaatikko vaihdettu. Kilsoja tapahtumahetkellä mittarissa 415tkm.

Loota toimi välttävästi vielä mutta nelonen alkoi ääntää. Ensin nelonen pesässä moottorijarrulla kuului kilkatusta, sitten veto päällä alkoi kuulua rohinaa ja kilkatusta.

Öljynvaihdon yhteydessä kaavin perästä kolme hampaan kärkeä, luultavasti nelosesta... Huuhtelun ja öljynvaihdon jälkeen nelosen pitämä ääni veto päällä paheni siihen pisteeseen että rikkoutuminen olisi ollut melko väistämätöntä kun vapaallakin kuului kilkatus. (Viimeksi yhden vaihteen hampaita vajaa laatikko kesti viikon kunnes meni täysin lukkoon.)

Lisäksi tässä vaihdetussa laatikossa oli kakkosen ja kolmosen synkat huonossa kunnossa mutta niiden kanssa saattoi kuitenkin hyvin elää.

Nyt käytössä on tällä kertaa 4 vaihteinen 7.:n enskalla, hyvin tuntuu pelaavan, pykälät löytyy, ei pidä ääntä ja synkatkin kunnossa, jee. Auto oli tallissa 18:37, kone oli lattialla n. 20:30. Laatikko vaihdettuna ja talli siivottuna n. 03:00. Eli taas lähti ajasta pois vajaa pari tuntia. 8h lootan vaihtoon ilman siivoiluja, ensi kerralla 6h...

Taitaa olla miehessä ja virityksissä vikaa kun laatikot eivät hajoa joka kerta räjähdellen ...
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja haffu »

f-19 kirjoitti:Auto oli tallissa 18:37, kone oli lattialla n. 20:30. Laatikko vaihdettuna ja talli siivottuna n. 03:00. Eli taas lähti ajasta pois vajaa pari tuntia. 8h lootan vaihtoon ilman siivoiluja, ensi kerralla 6h...
Nyt alkaa olemaan jo kunnon ajoissa tuo vaihto. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Satkulle ei ole tapahtunut juurikaan mitään kuin kerää lunta pihalla.

Kuva
Viimeksi muokannut f-19, La Tammi 31, 2009 01:04. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Älä puhu sontaa,niputtelethan sä siihen laatikoita parhaillaan. :mrgreen:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Väärin! :mrgreen: puran laatikoita mitkä tuossa ja muissa on mennyt rikki. 3 purettu, 4 vielä jäljellä purettavia :). Kasaan tuskin tulee noista yksikään. En jaksa vaivautua yrittämään korjaamaan koska ei ole tarvittavia olosuhteita, eli työkaluja välysten mittaamiseen ja säätämiseen. Saatika sitten että osaisinko koota oikeassa järjestyksessä. Plus enkä oikein viitsi metsästää ja ostaa uusia osia (=menee rahaa enkä tuohon viitsi suuria summia sijoittaa).

Vielä on tallissa kaksi laatikkoa ehjänä.

Oikeasti tuo projekti eteni vähän, ennen pressun alle laittoa pesin auton ja purin rikkoutuneen sähköantennin pois. Motosta kävin kesällä ostamassa ruodon valmiiksi. Purin moottorin pari kuukautta sitten ja pari viikkoa sitten kasattiin Jopen kanssa.

Airon helmat pitäisi asentaa, kaikki kiskot ja kiinnitystarpeet on valmiina. Itse asiassa asensin jo apukuskin puolen helman jo kun orggislista oli puoliksi irti. Pitää kuitenkin vielä irroittaa helmat ja hioa pois ruosteet ovien alareunoista. Ferrex ja puolihimmeä musta Sadolux toimii maaleina.

Ja ehkä niitä helmojen ja puskureiden yhteen sävyttämistäkin pitäisi harkita niinkuin 'helmojen maalaus' -ketjussa haaveilin...
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Toivottavasti tiet sulaa ja kesä tulee pian. Satku odotellut talven pihalla että pääsisi talliin ja saisi ehjän lootan pian pellin alle.

Viime vuoden loppukesästä sain maalattua helmat ja puskurit samaan sävyyn. Korjasin muutaman ruostepaikan sieltä täältä sekä tärkeimpänä ruostekorjauksena ehjäsin takaiskareiden yläpäät ja asensin samalla Saabin orggis-Bilstein iskarit taakse. Konehuoneen puolellekin tuli vähän päivityksiä tehtyä, mm. K&N vapaavirtausfiltterin asensin.

Näiden töiden jälkeen sain auton alkusyksystä ajoon ja pari viikkoa ehdin ajaa kunnes loota kajahti ja olikin sopiva aika jättää satku talviseisontaan.

Kohta asennettavaan lootaan en kyllä taida vielä lukkoa pistää. Vähän arvelluttaa lukon toiminta joten ensin varustan auton ihan normiperällä että pääsee vähän ajohaluja tyydyttämään. Myöhemmin sitten lukollinen loota kiinni kun tuo loota tuosta porsii. Tai jos ei muka porsi niin tuohon nyt seuraavaksi asennettavaan se lukko sitten paikoilleen.

Leimallakin pitäisi käyttää, mitähän inssi sanoo tuosta K&N-filtteristä kun on aika isokin vielä.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Hyvältä näyttää.
Kuva
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Tallissa tullut vähän nysvättyä

Valmis kauteen 2010:
Kuva
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 900 -87 i8 -> T16

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hyvältä näyttää!! :MRGREEN: ::SMOKE :SAAB:
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin