NG 900 2.5 v6

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

Aihiona toimii käyttöauton virkaa tällä hetkellä toimittava kulkuri.

Alustaan ja moottoriin tulee uutta osaa ja auto käy ruostesuojauksen kautta ennen kuin aletaan niputtaa.Sisustaan tulee jotain pientä parannusta uusien jakkaroiden muodossa ja jenkkaloota vaihtuu hieman parempaan.Haaveissa on vielä saada takapenkki verhoilijalle,mutta se voi siirtyä myöhempään ajankohtaan.Ulkoasuun ei muuten puututa muuta kuin alustan madalluksella ja pikkusen isomman putkiston avulla.Ei bling blinggiä millään isoilla vanteilla jotka tuplaavat budjetin tms.Sleeper on ehkä oikea kuvaus tulevasta kulkurista.

Tilattuja osia:Mekaaninen ahdin
Konehan on vapaasti hengittävä ja nyt on tarkoitus saada siihen pieni parannus aikaan.Kone on purettuna ja uudestaan kasauksessa päämääränä tehdä sellanen moottori joka kestää ahtimen tuoman tehonlisäyksen.Jätän tämän sellasille ammatti-ihmisille jotka sen osaa niin voi ainakin syyttää jotakuta toista jos kone porsii :lol: Myös ahtimen asennus ja sen tuomat muutokset tekee samat kaverit.

Alusta:Konin jäykyyssäädettävä alusta

Mies tilausta tehdessä sanoi että kyseiseen autoon ei ole saatavissa Konilta alustasarjaa.Hetkeä myöhemmin mielepide muuttui ja saatiin tilaus vetämään.Uretaanipuslaa yms tulee vielä alustaan.

Tässä nyt ihan pinnallinen katsaus mitä tulee autoon tapahtumaan tämän kevään aikana.

Auton tämän hetkinen tila:Kone pajalla ja ruho korikorjaamolla ruostekorjauksessa/suojauksessa.Tilatut osat tulee toivon mukaan tämän kuun aikana ja projekti jatkuu aika hyvällä mallilla.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Minkaslainen tehotavoite?

Mitenkäs meinasit saada katsastettua mekaaniselle ahtimelle, tarvitsee ilmeisesti VTT:n kautta hommatut päästölaput? Itse olen ainakin näin käsittänyt näiden vähäpäästöisten autojen ahtamisen kanssa, kaipa sellainen helposti onnistuu mutta aika kalliiksi vaan tulee pelkät päästömittaukset. :roll:
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja AP »

V6 turbo kuulostaa hyvältä 8) . Ei muuta kuin kuvia kehiin kunhan projekti etenee.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

AP kirjoitti:V6 turbo kuulostaa hyvältä 8)
Kuulostaa kyllä hyvälle, mutta tästä ei sellaista ole tekstin perusteella tulossa. :wink: V6 ja mekaaninen ahdin taas kuulostaa erittäin mukavalle ja eksoottiselle SAABISSA. 8)
#2277
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Zebe kirjoitti:Minkaslainen tehotavoite?

Mitenkäs meinasit saada katsastettua mekaaniselle ahtimelle, tarvitsee ilmeisesti VTT:n kautta hommatut päästölaput? Itse olen ainakin näin käsittänyt näiden vähäpäästöisten autojen ahtamisen kanssa, kaipa sellainen helposti onnistuu mutta aika kalliiksi vaan tulee pelkät päästömittaukset. :roll:
Täytyykö sitä siis käydä VTT:llä, jos laittaa mekaanisen ahtimen ja mittaa tehoiksi sen vaikka +20% ja muutoskatsastaa? Olettaen tietysti että päästökatsastuksesta menee läpi..
Saab 900S Combicoupe
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mietin tuossa, että saahan erääseen baijerilaiseenkin vaihtaa kutoskoneen nelosen tilalle, turbottaa ym, kunhan tehot ovat max +20% tehokkaimmasta sarjavalmisteisesta ja alustan osat ym vastaavat kyseista mallia. Päästöjäkin on todennettu vain suurempien mallien lukemilla. Voin olla absoluuttisen väärässäkin, mutta ihan mielenkiinnolla odottelen topicin aloittajan selvennystä asiaan. Olisihan tuo aika muhevaa remmiahdettu V6 Saabin nokalla :D. Onnea projektiin!!

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mimmi kirjoitti:Vain riittävän vanhoissa onnistuu.
Juu, sitä pähkäsinkin mielessäni, mutta en saanut kirjoitetuksi. No, joka tapauksessa odotamme innolla lisätietoja :D.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja AP »

Johnny V4 kirjoitti:
AP kirjoitti:V6 turbo kuulostaa hyvältä 8)
Kuulostaa kyllä hyvälle, mutta tästä ei sellaista ole tekstin perusteella tulossa. :wink: V6 ja mekaaninen ahdin taas kuulostaa erittäin mukavalle ja eksoottiselle SAABISSA. 8)
Oho, tulipa pikku kirjoitusvirhe :oops:

Tosiaan, eipä varmaan kovin usein tule vastaan remmiahdettua sabaa. Mielenkiinnolla seurataan...
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

No joo..pientä päivitystä tuli tuohon ahdin hommaan.Mitä ilmeisemmin ahdin tulee ProChargerilta,mikä on mielestäni hyvä asia ja oli oikeastaan ensisijainen toiveeni.
Moottori itsessään on jo saanut uudet männät reserviin ja kannet koneistuksessa.Venttiileihin tulee myös pieni muutos.

Kyllä mä niitä kuvia tulen ottamaan mutta vasta sen jälkeen kun pannu on paikoillaan asennettuna.Pajalle en mene häiritsemään,työrauha on pyhä asia.

Olen myös noita säädöksiä tarkastellut ja tuo 20% plussaa tulee aika heittämällä.En anna sen kuitenkaan häiritä projektia.(Edit:käsitykseni mukaan tehokkain Saab on ollut tuolloin 2.0 turbo jossa on 185 hv,V6:ssa 170hv,tällä käsitykselle ei ole kuitenkaan haettu varmaa tietoa)

Korikorjaamolta ei ole kuulunut mitään joten kaipa se homma edistyy sielläkin kuten pitää
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Harvinaislaatuinen rojekti teknisesti ja siinä mielessä hieno.
Seurannu yhen kaverin taisteluja remmiahtimen kanssa niin sinnikkyyttä on vaatinu.
Mutta on ne komiat äänet kutoskoneella remmin vikinällä kuorrutettuna.

Melkein vois luulla että täällä jokku tienaa leipänsä tekemällä päästötestejä.
Tai sitten muuten vaan puhdasmielisten lainoppineiden keskittymä.
Antaa kukkien kukkia ja miesten rakentaa mitä rakentavat.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mimmi kirjoitti:Autosi on laillinen VASTA muutoskatsastuksen jälkeen. Ahtimen asennus vaatii AINA muutoskatsastuksen, oli tehot mitä tahansa.
Ahtimen saa asentaa,mutta päästöjä ei varmasti tarvitse mitata,jos se ei pyöri(remmi irti)???
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

tottakai se vaatii muutoskatsastuksen.Kyllä auton on tarkoitus tulla tieliikennekäyttöön asennusten jälkeenkin.Ahtimella varustettua Saabbia kun ei nyt taida jokaisella parkkipaikalla olla,ainakaan tieliikennekäytössä.Eiköhän ne speksit muutoksiin ja rajoituksiin löytyne Akelta jonka puitteissa se lopullinen säätö tehdään.Läpihuutojuttu tämä ei todellakaan ole,älä Mimmi ole huolissasi.
nakke
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Loka 08, 2006 16:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja nakke »

Terve,

Minuakin aihe kiinnostaa kun olen kuvitellut että tekisin omalle v6 tonnarille saman jutun kuin mitä olet jo toteuttamassa. Autoahan saa virittää ilman muutoskatsastusta mutta perinteisimmillä keinoilla kuten kansityöt jne. Ahtimen lisääminen verrataan aina koneen vaihtamiseen suuremmaksi ja näin ollen muutoskatsastus ja päästötodistukset tarvitaan jotta peli olisi laillinen.

Kerro projektin etenemisestä niin ehkä tässä itsekin innostun :D . Omaani kun saisi laittaa +20% säännön mukaan tehoa (225x1,2) 270 hv, tietenkin muutoskatsastuksella ja päästötodistuksilla.

Steimetziltä löytyy valmissarja (tehty mv6 opeliin) mutta on aivan taivas-kallis.
Kuvat ja toteutuneet kustannukset kiinnostavat kunhan saat homman valmiiksi.
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
nakke
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Loka 08, 2006 16:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja nakke »

No hei ja siis häh?

siis jo minimissään 211 hv (155 kW rekisteriotteessa) x 1,2 = 253 hv. 225 hv olisi vain 6,63 %. Käsittääkseni auto on samoilla jarruilla yms varustettu kuin aero. Varustetaso on vain griffinissä hieman parempi :D ?
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Re: NG 900 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Muistattehan muutoskatsastaa myös stegsaabit! Muutenhan sellaisella ajo olisi laitonta! 8O

Hieno projekti ja koita taistella pykäläviidakossa. :)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin