Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Kovasti tekisi jo mieli alkaa asentaa, mutta noiden vilkkujen modaamiseen sain taas uutta ideaa eräältä klubilaiselta, joten nyt pitää vakavasti harkita ja suunnitella, mitä noille tekee...
Jääkös vakio vilkkut ylimääräseksi? Niillekin vois löytyä käyttöä... :?:
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

The Black 9-5 kirjoitti:Jääkös vakio vilkkut ylimääräseksi? Niillekin vois löytyä käyttöä... :?:
Näillä näkymin jäävät ylimääräisiksi joo.
Meinasitko tuohon allekirjoituksesi -98 mallin 9-5:seen? Mahtaako nämä edes käydä siihen?

(Ja eri asia on, onko mitään hyötyä myydä näitä, muutamalla kympillä kun saa jo purkaamoistakin noita. Jos jätänkin itselleni varastoon nuo, rikkoutumisen varalta...)
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Mimmi kirjoitti:Vilkkuja on kyllä ylimääräisinä.
Ai sullakin...mistähän johtuu... :wink:
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

M-98:iin vilkut eivät käy ilman umpioiden vaihtoa.
Vilkkuja on kyllä ylimääräisinä.
Tai ehkä vähän (lue enemmän) modattuna...! :twisted:
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Tänään laiteltiin sitten kalvoja. Aikaa vaan oli turhan rajallisesti, joten etusivulasit jäi vielä ilman kalvoa. Ja aika tummaa tuo 3M:n 30% kalvo on, jota taakse vedettiin ja jota siis OLI tarkoitus vetää eteenkin, niin nyt kuitenkin eteen tuleekin varmaan vähän miedompaa...
Tuollaista 50% kalvoa on jäänyt nurkkiin edellisistä projekteista, joten sitä varmaan vetäisen etusivuihin, kunhan kerkiän (ensi viikon lopulle menee).

Muutaman kuvan otin kalvotuksen vaiheista, mutta ne nyt on tällaisia hämäriä, tallissa otettuja:

Kuva
^Kehys ensin pois...

Kuva
^Nastat lähtee ulospäin vetämällä...

Kuva
^Nämä kolme ruuvia pois...

Kuva
^Ovipahvi irrallaan...

Kuva
^Valmista "pintaa"...

Parempia kuvia tulee, kun kaikissa laseissa on kalvot ja auto muutenkin pesty ja jos ehtisi vielä päiväsaikaan kuvaamaan... :wink:

Muok. Tässä kuvassa on kaverin auto, jossa on kaikki lasit vedetty tuolla 50% kalvolla, jota nyt sunnittelin itsellekkin eteen...
Kuva
(^Saman hepun auto muuten, jonka kanssa noita kalvoja nytkin laitettiin ja jonka kanssa on aina ennenkin laitettu.)
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Mimmi kirjoitti:Hyvältä näyttää, kunhan saat spoikan luukkuun ja nuo hirveät vanteet sulattoon :D
Ainiin, tosiaan, piti lähettää se tilinumero sulle, kun lupasit lähettää rahaa, noiden sulattoon menevien vanteiden korvikkeeksi. :lol:

Spoikkaan ei kyllä nyt ole varaa...harmi kyllä.

Yksi kuva autosta taas, vaikka ne etukalvot tosin puuttuukin vielä...

Kuva

Kuvan ottamisen jälkeen laitoin ne pyöreät klubitarrat takasivulaseihin, mutta eipä ne paljon sieltä näy, on nuo kalvot sen verran tummat. :lol:
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja HMK »

Hyvältä näyttää. Mitäs prosenttia nuo kalvot ovat?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

JussiT-5R kirjoitti: Spoikkaan ei kyllä nyt ole varaa...harmi kyllä.:
Jos on varaa ajella pikkudiiselillä on varaa myö spoikkaan. Itse tilasin HMK:n vinkistä Raceshapesta. 91eur kotiovelle kuskattuna. Ihan siistinoloinen, tosin painavahko lasikuituspoikka.
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

HMK kirjoitti:Hyvältä näyttää. Mitäs prosenttia nuo kalvot ovat?
30% sen piti kaverin mukaan olla, mutta nyt kun asiaa on ihmetelty ja selvitelty ja väittäisin kyllä että on 20%, sen verran tummalta näyttää...
Mutta sama se, itse ainkin olen tyytyväinen tummuusasteeseen.
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Mimmi kirjoitti:Koskas jenkkivilkut tulevat autoon kiinni?
Heti kun vaan suinkin ehdin niille jotain tekemään. Auton rakenteluun on niin kovin vähän aikaa tällä hetkellä.

9-3Tid kirjoitti:
JussiT-5R kirjoitti: Spoikkaan ei kyllä nyt ole varaa...harmi kyllä.:
Jos on varaa ajella pikkudiiselillä on varaa myö spoikkaan. Itse tilasin HMK:n vinkistä Raceshapesta. 91eur kotiovelle kuskattuna. Ihan siistinoloinen, tosin painavahko lasikuituspoikka.
Niin se nyt vaan on, ettei ole 91 euroakaan ylimääräistä tällä hetkellä. Ja siihen vielä maalauksen hinta päälle. Halpa tuo itse spoileri kyllä on, että täytyy pitää mielessä, kunhan vaan jää rahaa autoonkin taas...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Tänään sitten projekti vierähti taas eteenpäin.

Etusivulaseihin vedin 50% kalvot, modasin vähän USA-vilkkuja ja laitoin Hircsh-verkkomaskin (sillä pikku muutoksella) keulalle.

Auto on yön yli vielä tallissa, että kalvot kuivuu kunnolla ja huomenna sitten niputan ovipahvit ja laitan nuo USA-vilkut kiinni (ovat vielä liimaantumassa) ja sitten otan samalla myös kuvia.
...Ja kirjoitan vähän enemmän juttua muutoksista ja niiden vaiheista.

Muok. Tässä jo nyt pari kuvaa:

Kuva

Kuva

Ja maskin vaihtoa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kaikki kuvat löytyvät myös photobuckettini albumista-> Saab 9-5 TiD Vector Wagon
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Näyttää kyllä hyvältä, tuo HIrschin maski on sata kertaa nätimpi mitä se alkuperäinen.

Pisteenä i:n päälle tuohon vielä 04-> Aeron etupuskuri :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mimmi kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Näyttää kyllä hyvältä, tuo HIrschin maski on sata kertaa nätimpi mitä se alkuperäinen.

Pisteenä i:n päälle tuohon vielä 04-> Aeron etupuskuri :wink:
Edelleen: Aeron puskin ei käy pikkudieseliin.
Lasikuitu ja pakkelia on keksitty! :saab:

Hienolta näyttää.. Pistähän kuvaa kun vielä on vilkutkin paikassa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

^Joo mutta ei ole budjetissa varojakaan tuollaiseen, joten samapa tuo.

Mutta tässä nyt vielä muutama kuva, tänään päiväsaikaan otettuja, auto on tosi pa*kainen, joten vielä parempia kuvia tulee joskus vielä myöhemmin.

Eli kalvot on nyt edessä 50% ja takana 20%
> Kuva

Ja tässä parempaa kuvaa USA-vilkuista, jotka modasin erään klubilaisen erittäin hyvien vinkkien avulla, joten vielä kerran, SUURI KIITOS hänelle. :wink:
Ohjeita hieman säveltäen minä tein näin: timanttilaikalla+porakoneella ja rautasahalla vaan raa'asti uudet USA-vilkut takaa leikkaamalla auki ja vähän lediä sisään. Kuulostaa helpolta, mutta ei se ihan sitä ole, aika näprääminen oli, vaikka oli hyvät ohjeetkin. Vilkussa kun ei nimittäin ole hirveän paljon tilaa sormille, eikä työkaluille.
Kuva

Kuva

Ja lopuksi irti leikattu takakuori paikalleen ja tiivistykseen/liimaukseen käytin valkoista Sikaflexiä.
Kuva

Ja tässä valmista pakettia, virran ledeille haaroitin vilkulle menevästä "kolmannesta", eli parkkijohdosta:
Kuva

Kuva

Kuva

^Vilkkupolttimoksi en viitsinyt laittaa sitä mukana tullutta kaksinapaista, jossa olisi parkki samassa, niistä tulee aika pian sanomista virkavallalta ja tuo "kromipolttimo" on muutenkin tyylikkäämpi.
Ja kun tuossa vilkussa on tuota oranssia valoa jo nyt muutenkin, noiden ledien laiton jälkeen...

Kuva

Täytyy ottaa vielä kuvaa myös pimeällä, nuo ledit tulee silloin paljon paremmin esille.

Itse olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen.

:saab:
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Iksu
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 20:21

Re: Saab 9-5 Vector Wagon '04, pientä ulkonäön ehostusta.

Viesti Kirjoittaja Iksu »

Erittäin hyvältä näyttää 8)
Renault clio sport
Vastaa Viestiin