Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Boiga kirjoitti:elekää kiusakko vanhusta... ei se tonnarin virittäminen kuitenkaa kannata ;)
Noo, jospa ei ajeltas ilman vesiä vaikka olisikin kiire kotiin. :D

Vesipumppu on sitten vaihdettu. Seuraavaksi koneeseen Forte-käsittely, iskari- ja kansihommia.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Forté käsittely tehty, nostajien tikitys muuttui kyllä paljon parempaan suuntaan, mutta kannen vaihdossa pitää purkaa ja pestä kupit ja vaihtaa mahdollisesti vialliset. Pesun jälkeen koneesta pois valutettu öljykin oli itseasiassa todella puhdasta, koneessa käytetty ilmeisesti aina kunnollisia öljyjä ja nyt viritettynä vaihtovälikin on pidetty todella lyhyenä, sisällä Mobil RF 1 5W-50.

Autoon tuli eilen vaihdettua jouset taaksekin ja toiselle puolelle saatiin vaihtumaan iskarikin kamalan työn jälkeen, toinen puoli on vaan mahdoton käsityökaluin, aivan järjettömän tiukassa.

Tänään on ollut menossa jarruremppa, äsken vaihdettiin Black Diamondin rei'itetyt levyt ja EBC:n Greenstuff- palat eteen ja seuraavaksi taakse. Eiköhän tämä tästä, nimittäin katsastus on 31. päivä.

Turbon kompressoripesääkin joutui kääntämään taas, ettei ahtoletku olisi niin lähellä DP:tä mutta yllätykseksi hukkaportin kello jäi huonoon asentoon ja hukkis tietenkin jumittaa jonkin verran eli vedätellä ei uskalla ennen kellon asennon muuttamista. Tämäkin onneksi on pikkujuttu.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

No nytten on sitten joka nurkassa uudet jouset ja iskarit, viimeisen iskarin auton omistaja sai irroitettua tuttavansa korjaamolla ja olikin saanut palamaan kunnon korjaamovälinein tähän aikaa noin kaksi tuntia. :lol: Oli ilmeisesti ollut vähän tiukassa ja kaikki iskarit näyttivät (ja tuntuivat) 20 vuotta vanhalle, eli ei pahemmin ollut irroitettu noita koskaan... ajettavuus parani todella paljon ja jarrutkin on huomattavasti paremmat kuin orkkikset, vaikka ovat vasta sisäänajovaiheessa. Ainoana miinuksena ikävä vinkuminen.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Entinen surkea PVC:stä tehty imuputki vaihdettu rosteriseen, tig-hitsattuun imuputkeen ja pitihän sitä vähän varovasti kiilottaa ja peitata. :roll:
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Zebe kirjoitti:Entinen surkea PVC:stä tehty imuputki vaihdettu rosteriseen, tig-hitsattuun imuputkeen ja pitihän sitä vähän varovasti kiilottaa ja peitata. :roll:
Kuva???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kamera hajosi vähän aikaa sitten joten ei ole vielä mahdollista saada kuvia tekeleestä. :(
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ikävä narina on kuulunut kuskin puolelta käännettäessä hitaissa nopeuksissa jo vuoden, eikä katsastusmieskään löytänyt syytä. Tänään heiluteltiin rattia paikallaan ja selvästi tuntuu ratissakin naksahdus, ulkoa kun kuuntelee niin kuuluu minusta selvästi raidetangon pään kohdilta, tosin katsastusmies väitti että kuuluisi keskemmältä. Tosin hetken kun rattia liikutteli niin narina katosi lähes olemattomiin, mutta tuli takaisin lähdettyä liikkeelle.
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Se vain porsii :|
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tarkistakaa etualatukivarsien takapuslat...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Pitää tarkastaa, mutta silti tuntuu että narina kuuluisi ylempää (raidetangonpää).
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Keulalla nyt 600x300x76mm kiinacooleri, hiihtolomalla 1.5vk päästä täytyy alkaa sovittelemaan portattu kansi paikoilleen ja sittenpä olisi kaikki tarvittava autossa kiinni.
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Re:

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

api kirjoitti:Kaarinassa on Free Technics Oy. Se on ainakin lähellä Paimiota, jos siellä asut. Kysy sieltä mitä löytyy. Yhteen vanhaan sabaani oon sieltä joskus hommannut bensalastun.
paljonkohan tuolla virmassa lastut maksaa? jos kellään tietoa niin laittakee tietoo
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Vastaa Viestiin