Forté käsittely tehty, nostajien tikitys muuttui kyllä paljon parempaan suuntaan, mutta kannen vaihdossa pitää purkaa ja pestä kupit ja vaihtaa mahdollisesti vialliset. Pesun jälkeen koneesta pois valutettu öljykin oli itseasiassa todella puhdasta, koneessa käytetty ilmeisesti aina kunnollisia öljyjä ja nyt viritettynä vaihtovälikin on pidetty todella lyhyenä, sisällä Mobil RF 1 5W-50.
Autoon tuli eilen vaihdettua jouset taaksekin ja toiselle puolelle saatiin vaihtumaan iskarikin kamalan työn jälkeen, toinen puoli on vaan mahdoton käsityökaluin, aivan järjettömän tiukassa.
Tänään on ollut menossa jarruremppa, äsken vaihdettiin Black Diamondin rei'itetyt levyt ja EBC:n Greenstuff- palat eteen ja seuraavaksi taakse. Eiköhän tämä tästä, nimittäin katsastus on 31. päivä.
Turbon kompressoripesääkin joutui kääntämään taas, ettei ahtoletku olisi niin lähellä DP:tä mutta yllätykseksi hukkaportin kello jäi huonoon asentoon ja hukkis tietenkin jumittaa jonkin verran eli vedätellä ei uskalla ennen kellon asennon muuttamista. Tämäkin onneksi on pikkujuttu.
No nytten on sitten joka nurkassa uudet jouset ja iskarit, viimeisen iskarin auton omistaja sai irroitettua tuttavansa korjaamolla ja olikin saanut palamaan kunnon korjaamovälinein tähän aikaa noin kaksi tuntia. Oli ilmeisesti ollut vähän tiukassa ja kaikki iskarit näyttivät (ja tuntuivat) 20 vuotta vanhalle, eli ei pahemmin ollut irroitettu noita koskaan... ajettavuus parani todella paljon ja jarrutkin on huomattavasti paremmat kuin orkkikset, vaikka ovat vasta sisäänajovaiheessa. Ainoana miinuksena ikävä vinkuminen.
Zebe kirjoitti:Entinen surkea PVC:stä tehty imuputki vaihdettu rosteriseen, tig-hitsattuun imuputkeen ja pitihän sitä vähän varovasti kiilottaa ja peitata.
Ikävä narina on kuulunut kuskin puolelta käännettäessä hitaissa nopeuksissa jo vuoden, eikä katsastusmieskään löytänyt syytä. Tänään heiluteltiin rattia paikallaan ja selvästi tuntuu ratissakin naksahdus, ulkoa kun kuuntelee niin kuuluu minusta selvästi raidetangon pään kohdilta, tosin katsastusmies väitti että kuuluisi keskemmältä. Tosin hetken kun rattia liikutteli niin narina katosi lähes olemattomiin, mutta tuli takaisin lähdettyä liikkeelle.
Keulalla nyt 600x300x76mm kiinacooleri, hiihtolomalla 1.5vk päästä täytyy alkaa sovittelemaan portattu kansi paikoilleen ja sittenpä olisi kaikki tarvittava autossa kiinni.
api kirjoitti:Kaarinassa on Free Technics Oy. Se on ainakin lähellä Paimiota, jos siellä asut. Kysy sieltä mitä löytyy. Yhteen vanhaan sabaani oon sieltä joskus hommannut bensalastun.
paljonkohan tuolla virmassa lastut maksaa? jos kellään tietoa niin laittakee tietoo