Noniin onnistunut ostosreissu on nyt tehty. Lautamäki Motorsportista löytyi Momon kuppipenkki ja kiinnitysraudat, Momon Drifting ratti, Auto Meter ahto- ja öljynpainemittarit. Nyt on mies taas yhtä tiliä köyhempi
Vähän koitin istuttaa penkkiä autoon, koska piti saada varmuus siitä mihin kohtaan on hyvä hitsata poikkituki. Ja kyllähän se siihen mahtuu mihin sen alunperinkin jo ajattelin Viikonlopun aikana pitäisi saada taas jotain aikaan.
Joo, etuvetodrifteri nii voi burnata pakilla Oli kyll aika hauskaa ku kotona huomasin kattoa tarkemmin mikä ratti se oikeen oli Kattelin vaa siel Lautamäellä niitä eri ratteja ja toi oli hienoin niin ostin sen.
Eilen tein kiinnikkeet kuskin penkille ja sovitin sitä autoon. Kesti kyllä kauan ennen kuin löytyi oikea kohta pultata penkki kiinni. Tässä vaiheessa tuli sitten sellainen ongelma, että ratti oli liian alhaalla ja lähellä jalkoja. No vähän siinä mietittiin ja päädyttiin sitten tällaiseen ratkaisuun http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1005662.jpg
Eli siis irroitin tuon ratin telineen ja laitoin muutaman prikan alakiinnikkeiden taakse niin ratti nousi juuri sopivaan asentoon. Onneksi ei ollut sen isompi vaiva.
Alkoi kyllästyttämään se ainainen naputus mikä noista nostimista lähtee, kun ne on tukossa, niin pelasin nyt varman päälle ja hankin aivan tuliterät Niiden kanssa ei pitäisi tulla enää murheita.
Öljypohjaan tehtiin tänään "hipokiinnike" turbon öljynpaluulle, eli huomenna saa pultata senkin kiinni. Ja jos vain ehtii niin vaihdelaatikkoa ja apulaitteita voisi jo alkaa ruuvailemaan siinä samalla kiinni. Ens viikonloppuna jos saan moottorinosturin lainaan niin nostetaan kone paikoilleen ja aletaan sovittaa pakosarjaa.
Vähän koekasasin pakettia... tuota pakosarjaa en aio käyttää. Siitä hyödynnetään vain laipat seuraavaan pakosarjaprojektiin. Viikonloppuna jos sais taas jotain aikaan.
CC Aero kirjoitti:Kuupan komein projekti ehdottomasti.
Satuitko käyttämään Momon penkkiä vaa'an päällä?
Valmistajan mukaan penkki painaa 18,9lb eli ~8,5kg. En punninnut itse ollenkaan, mutta vakiota selvästi kevyempi. Hiilikuiturunkoiset penkit olis maksanut hunajaa ja painonsäästöä olisi tullut mojovat 8-10kg
TeePee kirjoitti:Valmistajan mukaan penkki painaa 18,9lb eli ~8,5kg. En punninnut itse ollenkaan, mutta vakiota selvästi kevyempi. Hiilikuiturunkoiset penkit olis maksanut hunajaa ja painonsäästöä olisi tullut mojovat 8-10kg
Itse olen kytännyt Kiinakopio-hiilikuitupenkkejä, joilla tuon noin 8 kiloa säästäisi Vielä kun pääsisi koeistumaan moista, niin voisi jopa harkita. Hintahan on noissa edullinen.